هدرز پارس Elx

این قطعه قابل مقایسه با توربو شارژر نیست – چون برای توربو کردن موتور احتیاج به کلی لوازم دیگه هم هست – ECU مخصوص ، BOV ، هدرز توربو ، رادیاتور توربو ، واشر سرسیلندر و متعلقات درونی مخصوص و … به دلیل تسهیل در خروجی دود و تنفس بهتر موتور بعد از نصب هدرز شما به راحتی شاهد این خواهید بود که موتور خودرو روان تر شده و روان تر دور بر میدارد و شتاب ان بالا تر رفته و در دورهای بالا خودرو مانند قبل افت راندمان به هم نمیزند و علاوه بر اینکه شتاب خودرو بیشتر شده به دلیل روان کار نمودن موتور خودرو هم استهلاک موتور کمتر شده و هم مصرف خودرو پایین تر می آید. هرچه تخلیه دود اگزوز سریع تر و کامل تر صوت گیرد، تنفس موتور بهتر خواهد بود. بعد هر چند سال جای فلنج پایینی تغییر میکرد 🤦♂️😅 و مصیبتی بود .

اینها شگرد کار ماست که باعث میشه موتور شش هفت سال بدون ذره ای ایراد چه کلی و چه جزئی به راحتی و با بهترین کیفیت کار کنه در صورتی که در اکثر تعمیرگاهها در بهترین حالت هم خودرو بیش از دو سال دوام نمیاره. هوای چگال تر، اکسیژن بیشتری به همراه دارد و باعث می شود با افزایش سوخت، احتراق بیشتری صورت گیرد و در نهایت، قدرت بیشتری ایجاد شود. کارکرد مطلوب یک پیشرانه، علاوه بر هوا رسانی مناسب، به خروج سریع گازهای ایجاد شده در نتیجه احتراق از سیلندر نیز وابسته است. اگر مکش و خروج دود حاصل از احتراق از سیلندر سریع نباشد، این کندی مانع رسیدن هوای تازه برای احتراق بهتر می شود. در اکثر خودرو ها، به علت قرار گیری محل مکش هوا در نزدیکی موتور، دمای هوای ورودی نسبت به محیط بالاتر می رود و طبق آنچه گفتیم، این موضوع سبب کاهش چگالی هوا می شود که در نهایت، قدرت نه چندان رضایت بخشی از این فرایند حاصل می شود. کیت های مکش هوا به علت قرار گیری در مسیر جریان آزاد هوا و همچنین فضایی دور تر از موتور خودرو، علاوه بر افزایش حجم هوای ورودی، هوایی خنک تر نسبت به حالت قبل را به سمت پیشرانه خودرو می فرستند.

به عنوان مثال ، اگر هدر بخرید ، نیازی نیست که تقریباً به دفعات زیاد فیلترهای هوا را بخرید. اگر اگزوز کوچک یا مقاومت هوا در صدا خفه کن زیاد باشد، فشار منفی اتفاق افتاده و بخشی از قدرت موتور را به خودش معطوف میکند. این کار مزیتش اینه که راندمان عالی داره و به خاطر استفاده از واشر حلقوی که فابریک موتور سری بی مزدا هست ارتعاشات رو خنثی میکنه و اگزوز و هدرز نمیشکنه ، عیبش هم اینه که خریدار باید تو اگزوز سازی تیکه پایینش رو با استفاده از سر کاتالیزور پراید براش بسازه و مثل بقیه محصولات فابریکی نصب نمیشه . توصیه شده توسط کارخانه: مثلا چند وقت پیش دیدم که فردی در موتور . این روزها به هر کوچه و خیابان و هر جاده ای که بروید قطعا چند تا ۲۰۶ در کلاسها و رنگ . مانند استفاده از رینگ و پیستون ریو و افزایش حجم موتور به 1500 سی سی ، همچنین استفاده از لوله های میانی اگزوز تیبا (قطر بیشتری و طراحی بهینه تر نسبت به اگزوز پراید) و در نهایت استفاده از انباره عقب تیبا (قلاب ها و سر اگزوز باید برای نصب روی پراید کمی تغییر یابد) و … هدرز پرشیا موتور زانتیا ELX یک قطعه از اگزوز بهحساب میآید که میتوان آن را جایگزین منیفولد چدنی فابریک موتور کرد که به دلیل طراحی بهتری که برای آن در نظر گرفتهشده، کاهش مصرف سوخت و بهبود قدرت خروجی موتور را در پی خواهد داشت.

پیشرانه ای که در دل این پراید فیروزه ای رنگ جاخوش کرده، قبل از تغییرات به وسیله توربوشارژری با کد T25 تغذیه می شد اما به منظور افزایش راندمان موتور در اولین گام توربوشارژر استاندارد موتور با نمونه قوی تر همین سری از پیشرانه ها با کد T28 جایگزین شده است. 1. این پیشرانه توربودوقلو را باید یکی از کمیاب ترین های نیسان بدانیم! به پیشنهاد یکی از دوستان که کارگاه اتاقسازی دارن و همه ابزار آلاتشون تکمیل تصمیم گرفتیم واسه 206 تیپ 2 هدرز بسازیم. این پیشرانه توربودوقلو را باید یکی از کمیاب ترین های نیسان بدانیم! برخی حتی برای دستیابی به نتیجه خیره کننده تر و در چنگ داشتن قدرت بالای 200 اسب بخار در اتاق پراید، به سراغ پیشرانه هایی نظیر SR20 نیسان می روند که قابلیت تقویت پذیری بالاتری نیز نسبت به خانواده پیشرانه های سری B مزدا دارد. هر چه دمای هوای ورودی به پیشرانه پایین تر باشد، چگالی بیشتری خواهد داشت.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *