مشخصات، قیمت و خرید هدرز مدل 4_1

یعنی هدرز ، کیت جرقه ، کیت مکش ، کیت اگزوز و شمع سوزنی نداره؟ چنین است این مکانیسم: وقتی یک موج صدا وارد منبع اگزوز میشود، ۲ بخش میشود. همچنین به شرکتهای تیونینگ از قبیل ark performance، HKS، Skunk2، afe power و AEM میتوان به عنوان برندهای فعال بینالمللی در این امر اشاره کرد. شرکتهای فعال در زمینه تیونینگ برای موتورهای مختلف و با توجه به نیاز مشتری میل سوپاپهایی با لیف و دیوریشن مختلف (استفاده شهری و مسابقهای) تولید میکنند که شما میتوانید با تهیه میل سوپاپهای اسپرت متناسب با خودرو خود افزایش قدرت قابل ملاحظهای داشته باشید. برای آشنایی بیشتر میتوان به چند برند بینالمللی فعال در تولید میل سوپاپ اشاره کرد: Catcams، HKS Brian Crower، Skunk2، Kelford، Colt cams و GSC. کاربراتور با نمونه هولى (برند هولى) نمونه ۷۵۰cfm عوض میشه. برای خنک کاری مخلوط هوا و سوخت از یک واسطه کاربراتور آلمنیومی استفاده شد که کاربراتور را از منیفولد یک پله بالاتر قرار می داد و باعث بالا آمدن بیشتر اسکوپ از موتور نیز می شد . هدرز وظیفه منیفولد یعنی ترکیب و هدایت دود به لوله های اگزوز را انجام می دهد و همچنین با ایجاد فضای اختصاصی بیشتر برای هر سیلندر ، مانع ازدهام دودها در خروجی هدرز می شود ( بر خلاف منیفولد ) و خروج دودها را راحت تر می کند.

میل سوپاپ برای چرخش، نیروی خود را از میللنگ به واسطه تسمه یا زنجیر میگیرد و برای هر یک از سوپاپها یک بادامک روی میلسوپاپ تعبیه شده است که مقدار زمان باز بودن سوپاپ (Duration) و اندازه باز شدن سوپاپ (lift) بر عهده بادامک است. يعني هر چهار چرخ متحرك هستند . برای افزایش حجم موتور استفاده از پیستون متناسب موتور خودرو، با قطر (Bore) بیشتر میتواند گزینه مناسبی باشد اما برای مقاصد خاص، با صرف هزینه بیشتر شما میتوانید از کیتهای افزایش حجم موتور که Stroker kit نامیده میشوند استفاده کنید، این کیتها برای موتورهای مختلف توسط شرکتهایی مانند Brian crower، Tomei، Dinan، Eagle، Graddy تولید میشوند و با افزایش قطر و کورس پیستون(Stroke) میتوانند افزایش حجم بیشتری را دربر داشته باشند. افزایش قدرت موتور باعث میشود تا خودرو شما سریعتر از حد معمول شتابگیری و به سرعتهای بالاتر دست پیدا کند، بنابراین باید بیشتر به مسائل ایمنی توجه داشته باشید زیرا افزایش قدرت موتور میتواند بر سیستمهای ترمز و تعلیق فشار بیشتری را وارد کند. پیگی بکها به واسطه ECU خودرو کار میکنند و با توجه به تنظیم آنها میتوانند ECU را به نوعی فریب دهند و تغییراتی در پاشش سوخت و جرقه شمعها برای رسیدن به احتراق بهتر ایجاد کنند.

اما پس از احتراق دود حاصل از این مرحله باید سیلندر را ترک کند تا فرصت برای احتراق بعدی به وجود آید. ایجاد تغییرات در پیشرانه خودرو مانند انجام عمل جراحی قلب توسط یک پزشک است پس اگر تجربه و اطلاعات کافی برای تیونینگ موتور خودرو خود را ندارید، بهتر است از متخصصان این امر کمک بگیرید، زیرا تیونینگ موتور یک عمل تخصصی است که اگر بهدرستی انجام نشود، ممکن است ضمن نرسیدن به نتیجه مطلوب، خسارتهای مالی زیادی را برای شما به وجود آورد. قطعا بعد از تغییر در پیشرانه خودروهای انژکتوری برای رسیدن به بالاترین راندمان نیاز به تنظیم مجدد واحد کنترل الکترونیکی یا ECU (در خودروهای کاربرات با توجه تغییرات پیشرانه نیاز به تنظیم مجدد کاربرات یا استفاده از کاربرات با حجم بیشتر و وبر را دارید) است. برای این کار و با توجه به شرایط میتوان به پورت و پولیش سرسیلندر(اصلاحکردن و از بین بردن ایرادهای ریختهگری مسیرهای ورودی و خروجی هوا سرسیلندر)، پورت مچینگ(هم راستا کردن منیفولد با واشرها و سرسیلندر) و مواردی از این دست اشاره کرد.

لوله های هدرز با دستگاه هایی همچون سی ان سی با ظرافت بسیار بالا جوش داده شده اند تا در یکجا جمع شوند و به یک لوله خروجی تبدیل شوند (محل تجمع لوله ها کالکتور نام دارد) و این قطعه بعلت ساختار درونی صاف و صیقل داده شده جریان گاز را براحتی از خود عبور میدهد و تراکم فشار در محل کاکتور ها بوجود نمیاید. اما چرا؟ قطعاتی که کارخانجات خودروسازی روی خودرو نصب میکنند به علت تیراژ تولید، قیمت تمامشده و سیاستهای فروش از نظر کیفیت در یک سطح قابل قبولی هستند اما آن ویژگیهای ایدهآل که مدنظر ما هست را ندارند و سرسیلندر هم از قاعده مستثنا نیست. میل سوپاپ:یکی ازاساسی ترین تغییرات در تقویت خودرو تعویض میل سوپاپ است.باتعویض میل سوپاپ بانمونه های اسپرت وبهینه سازی شده در میزان لیفت ودیوریشن سوپاپ ها یامقدار وزمان باز وبسته بودن سوپاپ ها تغییراتی ایجاد میشود که منجر به بهبود تنفس وتخلیه موتور میشود.البته هرمیل سوپاپ دریک دور خاص تاثیر خود را میگذارد،اگرلیفت ودیوریشن میل سوپاپ بالا باشد تغذیه موتور خودرو بهتر انجام میشود ولی به یاد داشته باشید که میل سوپاپ های بالیفت ودیوریشن بالا منجر به نوسان وبد کار کردن موتور دردورهای پایین میشود لذا میل سوپاپی را انتخاب کنید که هم قابلیت عبور ومرور در شهر را داشته باشد وهم روی قدرت تولیدی خودرو تاثیر بگذارد.بهتر است برای کاریی بیشتر میل سوپاپ فنر سوپاپ ها را هم با آن تعویض کنید.

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *