هدرز 405 Xu7. هدرز موتور

وی در خصوص قیمت هدرز در خودروهایی همچون پژو گفت: قیمت هدرز برای خودرویی همچون ۲۰۶ که متقضیان آن بیش از محصولات دیگر است، حدود ۳ و نیم میلیون تومان است. در گذر از نمای جانبی با ریمهای آلومینیومی اسپرت سوراخدار GT Wheel، برجستگی عضلانی گلگیرهای عقب که از حوالی ستون B آغاز شده و تا انتهای خودرو ادامه مییابد، یکی دیگر از جاذبههای بصری کورونت است. این برجستگی در برخی دیگر از مدلهای داج و کرایسلر نیز تکرار شده و تقریباً یکی از امضاهای شناسایی طراحی کرایسلر میان سایر خودروسازان آمریکایی به شمار میآید. این مدل در زمان تولید خود تا سال 1955 پرآپشنترین خودرو کمپانی به شمار میآمد اما از آن سال به بعد به کمآپشنترین خودرو بدل شد. این نام بعدها در سال 1970 به یکی از برترین و تاریخسازترین خودروهای آمریکایی عصر کلاسیک، داج چلنجر، اختصاص یافت که در ایران نیز بسیار محبوب است. نمای جلو نیز یکی از بزرگترین تغییرات را به خود دیده است. در شکل زیر ، داخل یک کاتالیسور نو و استفاده نشده را مشاهده می کنید. افرادی نیز هستند که به جای خرید یک خودروی به روز و ایدهآل و صرف هزینهای معقول، جهت خرید خودرویی نو و بی دردسر، به دنبال بازسازی خودروهای قدیمی میروند و سالها وقت خود را صرف بازسازی ومرمت این نوع خودروها میکند.

همانطور که پیش از این اشاره کردیم قدرت موتور B3 با وزن پراید تناسب خوبی دارد و با کوچکترین بهبود در قدرت آن حس رانندگی متفاوتی را به راننده القا میکند .نمیتوان از وزن کم پراید در تغییر محسوس افزایش نسبت قدرت به وزن آن چشم پوشی کرد . گونه تولید محدودی از نسل چهارم کورونت با نام سیلور چلنجر (چلنجر نقرهای) تولید شد که همانطورکه از نامش بر میآید، تنها با رنگ نقرهای به بازار عرضه شد و این اولین باری بود که کمپانی داج از کلمه “چلنجر” در یکی از مدلهای تولیدی خود استفاده کرد. حتی شخص نگارنده شخصاً با فردی روبهرو شدم که این نام را با اشتباه فاحش “کُوروِت” (نام یکی از مدلهای مطرح شورولت) خطاب کرده و اعتقاد داشت که هم داج و هم شورولت مدلی با نام یکسان کوروت به تولید رساندهاند! کورونت یکی از مدلهای سایز متوسط کمپانی داج (و نه دوج) است که از سال 1949 بر خط تولید قرار گرفت. دوم اینکه چون من هدرز و فیلتر اسپرت دارم تاثیری داره محسوس یا نه؟ بعدشم قیمت اینکه بخوام بخرم اون لوله چقدر هزینه داره؟ او قصد دارد تا با هزینه تقریبی 100 میلیون تومانی خروجی پیشرانه را به چیزی بیش از 350 اسب بخار برساند تا بتواند با آن در مسابقات درگ نیز شرکت کند.

این ارتقا فنی بر اساس گفته مالک با احتساب دلار 3500 تومانی چیزی در حدود 22 میلیون تومان هزینه به همراه داشته است. Coronet با تلفظ صحیح و دقیق “کُو-رُو-نِت” نام یک نوع تاج به خصوص است که قرنها پیش در اروپا بیشتر افراد فرهیخته و نامآور بر سر میگذاشتند و با تاجی که شاهان بر سر داشتند از دیدگاه طراحی تفاوتهای جزئی بسیار دارد. در نتیجه با پاشش بیشتر سوخت قدرت خروجی موتور بیشتر میگردد. این قطعه معمولا همراه با اتصالات و پیچ و خمهایی است که در کنار جنس چدنی آن، منجر به بروز کمی اصطکاک و کاهش سرعت در خروج دودها میشود. با تعویض منیفلد چدنی با هدرز XU7 بر روی این موتورشاهد افزایش عملکرد 7 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و همچنین افزایش گشتاور موتور در تمام دورهای کارکرد خودرو خواهیم بود. همچنین کاپوت نیز به یک هواگیر (Air Grabber) بزرگ مجهز شده که در نمونههای کوپه کورونت موجود بود و حال جلوه نزدیکتری به نمونههای کوپه به این خودرو میبخشد. این نمونه روی مدل های 240 اس اکس مدل از 1990 تا 1998 و همچنین آلتیما از 1993 تا 1997 نصب شد. همچنين يك موتور دو ليتري با 140 اسببخار بر روي اين خودرو نصب شده بود و داراي همچون CVT و ABS و سانروف بود.

ارائه شد. سری Super Bee به دلیل ارائه در تیراژ محدود و بالاترین رده قدرتی در طی زمان به عنوان یک سری بخصوص از خودروها با نام سری سوپر بیشناخته شدند که ارزش مادی و معنوی بسیار زیادی دارند. اگرچه نمیتوان به آنان که قطعات فنی خودروهای زیرمجموعه کرایسلر را با نمونههای رایجتر جنرال موتورز تعویض میکنند ایراد گرفت اما باید در نظر داشت که وجود سیستم انتقال نیرو اصلی قطعاً بر ارزش معنوی این گروه از خودروها میافزاید. اگر محصولات سه غول خودروساز آمریکایی را در ایران از دیدگاه تیراژ واردات مقایسه کنیم به سرعت درمییابیم که جنرال موتورز فراوانترین و کرایسلر کمیابترین برند خودرویی موجود در بازار ایران است که میزان واردات آن به کشور در بسیاری از مواقع حتی از محصولات AMC (اِمِریکن موتورز) نیز کمتر بوده است. پیشرانه 350 V8 جنرال موتورز از نوع تک تسمه به همراه گیربکس 350 جانشین سیستم انتقال نیرو اصلی شد تا استفاده روزمره و تعمیرات و ارتقا را برای مالک این کورونت سادهتر کند. البته باید متذکر شویم که در سیستم اگزوز،صداهای تولید شده و گازهای موجود باید عبور کنند لذا باید برای هر دو دسته مذکور در طراحی مافلر پیش بینی لازم صورت گیرد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *