هدرز 405 Xu7. هدرز موتور – پایگاه خبری امیران کارپت

بنابراین طراحی و ساخت هدرز یک فرآیند وقت گیر و پر هزینه محسوب می شود.از این رو تقریبا تمامی کارخانجات خودروسازی از نصب هدرز بر روی محصولات ارزان قیمت و شهری خود صرف نظر کرده و انجام این کار را به متخصصان مراکز تیونینگ واگذار میکنند.البته عدم نصب هدرز فابریک برای تمامی خودروها صادق نیست و همواره شماری از خودروهای اسپورت نظیر ب ام و های M POWER ، آئودی های سری S و… درحقیقت می توان گفت،درهدرز برای هر سیلندر یک خروجی منحصر بفرد در نظر گرفته شده تا بلافاصله پس از اشتعال و بالاآمدن پیستون در سیلندر،گازهای خروجی با کمترین مقاومت موجود در دیواره های مجرای خروجی از سیلندر خارج شده و نسبت به مانیفلد چدنی معمولی،این کار سریعتر و آسانتر انجام می شود که البته در خنکسازی موتور هم بی تاثیر نیست. این روزها با توجه به افزایش قیمت خودرو، بسیاری از افراد به دنبال تقویت خودرو هستند و طبیعتا با افزودن قطعاتی این کار را انجام میدهند. به طور کلی در خصوص پیشرانه خودرو علاوه بر هوارسانی مناسب باید به دنبال روشی برای خروج بهتر و سریعتر گازهای منفجر شده یا همان دود اگزوز نیز بود.

طراحی خاص و سطح صیقلی هدرزها که معمولا از جنس فلزاتی چون فولاد، استیل و آلیاژهای بسیار گران قیمت ساخته میشوند به خروج سریع و پر فشار گازهای سوخته شده حاصل از احتراق یاری می رساند و به تنهایی در حدود ۵ تا ۱۰ درصد به قدرت و گشتاور تولیدی پیشرانه خودروهای معمولی می افزاید. تنها ۵ درصد وزن خودرو روی لاستیک وارد شده و ۹۵ درصد دیگر را باد درون لاستیک ها تحمل می کنند. مانند استفاده از رینگ و پیستون ریو و افزایش حجم موتور به ۱۵۰۰ سی سی ، همچنین استفاده از لوله های میانی اگزوز تیبا (قطر بیشتری و طراحی بهینه تر نسبت به اگزوز پراید) و در نهایت استفاده از انباره عقب تیبا (قلاب ها و سر اگزوز باید برای نصب روی پراید کمی تغییر یابد) و … مانند استفاده از رینگ و پیستون ریو و افزایش حجم موتور بـه 1500 سی سی ، همچنین استفاده از لوله های مـیانی اگزوز تیبا (قطر بیشتری و طراحی بهینـه تر نسبت بـه اگزوز پراید) و در نـهایت استفاده از انباره عقب تیبا (قلاب ها و سر اگزوز حتما برای نصب روی پراید کمـی تغییر یـابد) و …

از طرفی شتاب بیشتری در مقایسه با موتور TU5 که بر روی این اتاق نصب شده (SLX) دارد و از طرف دیگر قیمت قطعات کمتر و سهولت تعمیر و نگهداری و همچنین آشنایی بیشتر تعمیرکاران با آن ازمزایای دیگر این موتور است. از سوی دیگر اصطکاک کمتر و افزایش قدرت پیشرانه در دورهای پایین، می تواند در کاهش مصرف سوخت نیز موثر باشد.بنابراین هدرز در واقع یک قطعه بازنگری شده است که به جای منیفولدخروجی چدنی خودروها نصب میشود.یکی از مزایای هدرز ها ، نصب ساده آن هاست که به راحتی در هر مغازه مکانیکی یا اگزوز سازی قابل انجام است اما طراحی و ساخت یک هدرز حرفه ای و کارا بر خلاف نصب آن به هیچ وجه ساده نیست.در دنیای امروزی طراحی بهینه اجزای تیونینگ موتور، تنها به کمک شبیه سازی بسیار دقیق پیشرانه در محیط نرم افزارهای حرفه ای چون GT POWER امکان پذیر است.از سوی دیگر ساخت هدرز ها نیز باید به صورت کاملا دقیق توسط دستگاه های مخصوص خم کاری لوله انجام شود و کیفیت عملیات جوش کاری و ماشین کاری نیز تاثیر انکار ناپذیری بر روی قابلیت های نهایی محصول خواهد داشت.

قطعاً سوخت نامناسب و بیکیفیت میتواند به ماشین شما صدمات متعددی وارد کند و یکی از دلایلی باشد که موجب کاهش شتاب خودرو میشود. کامپیوتر خودرو یا همان ECU قطعهای الکترونیکی است که از پردازنده و حافظه تشکیل شده و همانند یک کنترلر دقیق و بهواسطه اطلاعاتی که از سنسورهای خودرو دریافت میکند، برخی فرمانهای مهم ازجمله زمان و مقدار پاشش سوخت و میزان ترکیب سوخت و هوا را که در مقدار احتراق و تولید اسب بخار نقش اساسی دارند، صادر میکند. به هر صورت باید گفت هدرزهای دست سازی که اغلب به وسیله مکانیک های سنتی یا برخی از صاحبین مغازه های اگزوز سازی ساخته می شوند به هیچ عنوان کارایی هدرزهای حرفه ای را که بر اساس اصول علمی شکل می گیرند را ندارند و استفاده از آن ها در بسیاری موارد،به افزایش مصرف سوخت منجر میشوند.یکی دیگر از مزایایی استفاده از هدرز ،تاثیر ناچیز آن بر صدای تولیدی پیشرانه و سیستم اگزوز است.به عبارت دیگر چنانچه خواستار تقویت پیشرانه خودروی خود و کاستن از میزان مصرف سوخت بدون ایجاد سر و صدای بیشتر هستید ، نصب هدرز یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود.در واقع بخش بسیار زیادی از صدای تولیدی پیشرانه توسط مجموعه اگزوز (لوله ها و منبع های اگزوز) منتشر میشود.

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *