هدرز پژو 206 و 207 موتور TU5 , وارداتی – کلام فارس

در صورتی که این قطعه به درستی طراحی و نصب شود، حدود ۵ الی ۱۰ درصد به قدرت و گشتاور تولیدی پیشرانه در خودروهای معمولی افزوده خواهد شد. این قطعه برای خودرویی مانند پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۱.۵ میلیون تومان خواهد بود که البته این مورد مربوط به نمونه کارکرده است و نمونههای نو قیمت بالاتری دارند. هدرز 206 تیپ 5 چیست و چه مزایایی برای خودرو دارد؟ این شرکت تاکنون موفق به ساخت هدرز برای خودرو های تولید انبوه موجود در ایران شده و برای ماشین هایی همچون پراید ، پژو 206 و پژو 405 تولید می شود . آموزش ویدیویی تعمیرات خودروی پراید ، پژو 206 و 405 و زانتیا و پیکان و مزدا… پژو ۴۰۵ با موتورL3 XU7 انتخاب اکثر خریداران در ایران است. ارسال گزارش. برچسب ها : تقویت موتور پژو 405 پیست ثامن … به همین دلیل این افراد ممکن است به سمت تقویت خودرو بروند و در این مسیر انواع قطعاتی وجود دارد که میتوان از آنها برای افزایش شتاب استفاده کرد. هدرز قطعه ای فنی برای تیونینگ و تقویت موتور است که بخشی از سیستم اگزوز خودرو محسوب می شود . در هدرز برای هر سیلندر یک خروجی منحصر به فرد در نظر گرفته شده تا بلافاصله پس از اشتعال و بالا آمدن پیستون در سیلندر ، گاز های خروجی با کمترین مقاومت موجود در دیواره های مجرای خروجی از سیلندر خارج خواهد شد و نسبت به مانیفولد چدنی معمولی ، این کار سریع تر و آسن تر انجان خواهد شد که البته در خنک سازی موتور هم بی تاثیر نمی باشد .

یکی از مزایای هدرز ها ، نصب ساده آن ها می باشد که به راحتی در هر مغازه مکانیکی یا اگزوز سازی قابل انجام می باشد . از سوی دیگر اصطکاک کمتر و افزایش قدرت پیشرانه در دورهای پایین، می تواند در کاهش مصرف سوخت نیز موثر باشد.بنابراین هدرز در واقع یک قطعه بازنگری شده است که به جای منیفولدخروجی چدنی خودروها نصب میشود.یکی از مزایای هدرز ها ، نصب ساده آن هاست که به راحتی در هر مغازه مکانیکی یا اگزوز سازی قابل انجام است اما طراحی و ساخت یک هدرز حرفه ای و کارا بر خلاف نصب آن به هیچ وجه ساده نیست.در دنیای امروزی طراحی بهینه اجزای تیونینگ موتور، تنها به کمک شبیه سازی بسیار دقیق پیشرانه در محیط نرم افزارهای حرفه ای چون GT POWER امکان پذیر است.از سوی دیگر ساخت هدرز ها نیز باید به صورت کاملا دقیق توسط دستگاه های مخصوص خم کاری لوله انجام شود و کیفیت عملیات جوش کاری و ماشین کاری نیز تاثیر انکار ناپذیری بر روی قابلیت های نهایی محصول خواهد داشت.

البته توجه داشته باشید جنس لنت نیز در شتاب شما تاثیر خواهد داشت پس سعی کنید از لنت مناسب برای لنت کوبی صفحه استفاده کنید و بهترین جنس را انتخاب کنید. یافتن راهکاری هایی برای هوا رسانی بهتر به پیشرانه یکی از اصول پایه علم تیونینگ به شمار می آید اما از سوی دیگر تخلیه سریعتر و کامل تر سیلندر از گازهای منفجر شده یا همان دود اگزوز نیز تاثیر بسزایی در مکش قدرتمندتر و تنفس بهتر پیشرانه ایفا می کند.از این رو نصب قطعه ای موسوم به هدرز یکی از اولین مراحل تیونینگ خودروهای معمولی محسوب میشود. در زیر مزایای استفاده از هدرز به صورت خلاصه آمده است. شکل هدرز به صورت لوله هایی است که ابتدا به صورت سه و یا چهار لوله مجزا از یک طرف متصل به یک فلنج فلزی شده و از طرف دیگر لوله ها به هم متصل شده و در نهایت تشکیل یک لوله کلفت تر را میدهند و در آخر نیز یک فلنج کوچکتر بروی آن لوله نهایی متصل میشود.

هدرز ها که از فلزاتی مانند فولاد، استیل یا آلیاژهای گران قیمت ساخته می شوند، جایگزین چند راهه یا منیفولد چدنی خودرو هستند. یکی از قطعات که بخشی از سیستم اگزوز محسوب میشود، هدرز نام دارد و در حقیقت جایگزین منیفولد چدنی فابریک پیشرانه خواهد شد. در برخی موارد شاهد این هستیم که یک سری از هدرز ها به صورت اصولی ساخته نمی شوند و می تواند منجر به ازفزایش مصرف سوخت شود . هر چند که این قطعه به میزان بسیار نا چیزی در صدای پیشرانه تغییر ایجاد می کند ، اما این تغییر بسیار خوشایند و جذاب می باشد . یکی از این علایقی هم که دارند، شنیدن صداهای مختلف اگزوز است؛ یعنی دیگر دوست ندارند که به یک صدا اکتفا کنند و هر بار دوست دارند صدایی خاص از اگزوز ماشینشان بشوند. واحد کار:آشنایی با حشرات – حشرات مختلف و زیادی در دنیا وجود دارند. صفحه و دیسک بر روی یکدیگر قرار دارند و با هم کارایی کلاچ را تکمیل میکنند ، به عبارت دیگر این صفحه دیسک است که میتواند خودرو شما را بسیار روان یا بسیار بدکار جلوه دهد ، حتی ممکن است شما گیربکس بدون ایراد و عالی داشته باشید اما صفحه دیسک رو به اتمام باشد و در نتیجه در هنگام شتاب اولیه بدنه خودرو دچار لرزه شود.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *