هدرز 206 آلمینایز – اگزوز خودرو مشهد

هدرز از قطعاتی است که می آید جای منیوفیولد دود قرار میگیرد. اما تریم رنجر XLT که بالاترین و مجهزترین تریم این خودرو است، علاوه بر دارابودن تجهیزات تزیینی و رفاهی بیشتر، به پیشرانه قدرتمندتری نیز مجهز بود. فورد رنجر رپتور ۲۰۱۹ طی مراسمی رسمی از سوی فورد در کشور مراکش توسط خبرنگاران جهانی تست و بررسی شد. اما مصرف کنندگان دنا پلاس توربوشارژر دنده ای می توانند این خودرو را پیش از تحویل از ایران خودرو، به مرکز آپکو بفرستند و نمونه تقویت شده رسمی آن را با اعمال گارانتی و استانداردهای اجباری تحویل بگیرند. چراکه بلیزر تا به امروز یک اسیووی قدرتمند، بزرگ و فولسایز با ساختاری بادی آن فریم و قابلیت بالا در پیمایش مسیرهای ناهموار بوده است، اما نسخه 2019 این خودرو، یک کراساوور با ساختاری مونوکوک است که نه تنها طراحی آن هیچ ربطی به بلیزر کلاسیک ندارد، بلکه طراحی آن بسیار به کراساوورهای اروپایی و آسیایی شبیه شده است. از طرفی پایداری بلیزر اتوماتیک در مسیرهای لغزنده به دلیل انتقال دائم قدرت به هر چهار چرخ، تا حدودی نسبت به برانکو بهتر بوده و دیگر برای انتقال قدرت به محور جلو، نیازی به پیاده شدن از خودرو و چرخاندن پلوس خلاص کن نیست.

پس از عدم موفقیت فورد در رقابت با جیپ، این شرکت تصمیم گرفت تا نسل دوم برانکو را کاملا متفاوت نسبت به نسل اول به بازار عرضه کند و به رقابت با دو رقیب دیگر یعنی بلیزر و رم بپردازد. مدل SE يك استاندارد خاص داشت كه با مدل GT متفاوت بود. در اوایل دهه هفتاد میلادی، دو اسیووی مطرح در بین خودروهای آمریکایی وجود داشت که همواره برای یکدیگر خط و نشان میکشیدند. تا سال 1975، سقف بلیزرها قابلیت باز شدن به صورت کامل را داشت، اما از سال 1975 برای ایمنی بیشتر سرنشینان، سقف از قسمت پشت راننده به عقب، قابلیت برداشتن داشت تا هنگام چپ شدن احتمالی، ایمنی راننده و سرنشین جلو، همچنان حفظ شود. رنگ این خودرو در حدود 10 میلیون تومان هزینه برداشت و خط کشی بدنه که اولین بار خود شخص ینگ کو برای نوا خود انجام داد بود و این سنت برای اولین بار در کشور روی این نوا صورت پذیرفت .

نشان عقاب نقرهای بر جای جای بدنه دیده میشود، ولی بر خلاف مدلهای قدیمی تر، اثری از جذب نشان تاندربرد در چراغهای سرخ رنگ عقب نیست، شاید جالبترین آشیانه این عقاب را باید شیشههای کوچک جانبی دانست که به نوعی این نشان در مرکز آنها جای خوش کرده است. این استیج برای کسانی است که خودرو شهری دارند و صرفا میخواهند مصرف سوخت کمتر و اصطحلاک کمتری داشته باشند و تا حدودی شتاب بهتری هم داشته باشند. همانطور که گفته شد این استیج برای استفاده شهری مناسب نیست و در ۹۰ درصد مواقع برای استفاده های داخل پیست استفاده می شود و با استفاده از سیستم های توربو شارژ یا سوپر شارژ شما می توانید از موتور تیوفایو بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت بکشید که اصلاً مناسب جادههای ایران نیست. اگر فرض را بر این بگذاریم که شما خودرویی دارید که موتور تیوفایو دارد این مقاله خیلی برای شما مفید است زیرا اگر هدف شما بهینه سازی راندمان خودرو باشد می توانید از استیج اول استفاده کنید.

در این مقاله به روش های تیونینگ موتور تیوفایو می پردازیم و در موردش صحبت میکنیم که برای هر مقدار بازدهی خودرو چه قطعاتی لازم است. یعنی برخلاف سایر اسیووی های با جعبه دنده اتوماتیک چهار چرخ محرک آمریکایی که دارای زنجیر گیربکس برای انتقال دائم قدرت به محور جلو و سیستم کوادروترک هستند، این خودرو دارای پلوس خلاص کن دستی بوده و در حالت پیش فرض قدرت را تنها به محور عقب منتقل میکند. دنده یک و دو گیربکس به دلیل گشتاور بالای موتور و البته استفاده از لاستیک های معمولی، بیشتر صرف هرزگردی می شوند تا حرکت کردن. بنابراین می بایست هدرزها سطح صیقلی داشته باشند و اصولاً از فلزاتی مانند فولاد، استیل و دیگر فلزات گران قیمت نظیر برخی آلیاژها صاف و صیقلی شده ساخته شوند تا با فشار بالا توانایی خارج کردن سریع گازهای سوخته شده را داشته باشد و البته نزدیک به ۵ تا ۱۰ درصد به تیونینگ موتور افزوده نماید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *