🔵هدرز چیست و چه نقشی دارد؟

این هدرز قابل نصب بروی پژو 206 تیپ 5 و پارس tu5و 405 slx و یا هر خودروی دیگر با موتورTU5 و 1600 سی سی میباشد. چون هوای ایجاد شده بشدت داغ میباشد٬قبل از ورود به سیلندر جهت احتراق٬در اثر ترکیب با بنزین پای یک توربو شارژ برقی و یا یک سوپر شارژ دیگر را نیز به وسط میکشند. شاید بعد از گرفتن گواهینامه و نشستن پشت فرمان و عوض کردن کلاچ و دنده گمان کنید رانندگی کار مشکلی نیست یا ماشین، مشتی آهن سخت است و نیازی به مراقبت یا مدارا ندارد. ۱۸. در صورتِ وجود دلکو، آنرا به صورتِ دقیق، بررسی و تنظیم کنید. بعد از خاليشدن کپسول بايد آنرا عوض کرد. مثلاً تقويت موتور پرايد چندان عاقلانه نيست؛ اما ميتوانيد موتور آنرا عوض كنيد كه از تقويت موتور اصلي کمهزينهتر و باصرفهتر است. اما فراموش نكنيد كه يک موتور که براي مسابقه ساخته و تقويت شده، هم گران است و هم پرسروصدا و معلوم است كه به درد اتوموبيلهاي خياباني نميخورد.

سلام دوستان من سال است که یک پژو جی ال آی دارم مدل است و خیلی راضیم موتور را تازه تعمیر. پرايدهاي جديد حدود 50كيلوگرم سنگينتر شده است؛ اما پرايدهاي قديمي با داشتن وزني بين 820تا845کيلوگرم (بسته به مدل) يکي از بهترين خودروها براي تقويت محسوب ميشوند. بهدستآوردن اسب نيروي بيشتر ساده است؛ اما افزايش زياد نيرو هم سخت است و هم گرانتر تمام ميشود. طول عمر آن هم معمولا كمتر است؛ چون براي رسيدن به قدرت مناسب بايد در دورهاي بالا کار کند. بسته به نوع خودرو اين سيستم ميتواند تقريباً شتاب را دو برابر کند. این اندازهها و البته چهار پیستون در جلو و دو پیستون در عقب به این خودروی قدرتمند کمک میکند در زمان و مسافت مناسب توقف کند. مخزن آنهم زير صندلي يا صندوق عقب نصب ميشود و مزاحمت خاصي ايجاد نميكند. اولین باری هم که تو جمع غیر مجازی تی تی اومدم مسابقه سیستم صوتی بود که یه نفر پیله کرده بود به جعبه قلیون تو صندوق عقب ماشین ما کنار باکس ساب کنوود 3000 غافل از اینکه اون جعبه آچار ما بود! صاحب خوش ذوق اين خودرو،اين پيشرانه با قدرت 325 اسببخار را که متعلق به یک کوروت بوده را روی آن نصب کرده است.

اين روش براي اولينبار در جنگ جهاني در جنگندهها استفاده شد؛ اما طي دهه گذشته استفاده از آن براي خودروها رواج پيدا کرده است. سيستم dry به اين معني است که فقط Nos به درون منيفولد هوا تزريق ميشود و سوخت به درون منيفلد هوا تزريق نخواهد شد و براي چنين روشي از يک نازل مخصوص استفاده ميشود؛ اما براي فراهمكردن سوخت اضافي که مورد نياز خواهد بود، بايد راه حلي پيدا كنيد. البته اين يكميليون تومان هم تماماً خرج خريد موتور نميشود، بلکه شامل تقويت شاسي هم هست كه باعث ميشود بدنه پرايد شما در سرعت بالا نلرزد. درمجموع با حدود يکميليون تومان پرايد شما زانتيا را هم جا ميگذارد. اين سيستم بيشتر مناسب افرادي است که نميخواهند موتور خودروي خود را تقويت كنند؛ اما اگر اين سيستم را روي پرايد نصب كنيد، بدون شک و در هر شرايطي ميتوانيد بهراحتي نيسان ماکسيما را جا بگذارد. منظورم اینه که هر کاری رو ماشین بکنم بیام جار بزنم! بعد از نصب هدرز میتوان ریمپ خودرو را انجام داد و از راندمان و تغییرات بهتری بر روی ماشین تیونینگ شده ایجاد کرد.

در یک تعریف کلی میتوان هدرز انجین آرت را یک قطعه فنی برای تیونینگ و همچنین تقویت موتور در نظر گرفت که در زمانی که قیمت خودرو بالا میرود و افراد توانایی خرید یک ماشین پرقدرت و با کیفیت را ندارند، مورداستفاده قرار میگیرد و آن را بر روی خودرو نصب میکنند که نصب این قطعه سبب پیدایش ویژگیهای مختلفی در خودرو نیز میشود. ميتوانيد موتورهايي مانند موتور فورد فيستاي جديد يا موتورها مزدا را روي آن سوار كنيد. از ميان اين موتورها ميتوانيد از موتور b5 با 1500سيسي حجم، موتور b6 با 1600سيسي حجم، موتور bp با 1800سيسي حجم يا موتور b3 با 1300سيسي حجم استفاده کنيد. ميتوانيد از فيلتر مخروطي استفاده كنيد كه قيمتي حدود 70هزار تومان دارد و نيازي هم به تعويض فيلتر ندارد. براي رانندگي هم خصوصيات نامناسبي دارد. اگر ميخواهيد خودروي شما شتاب خوبي داشته باشد، علاوهبر قدرت زياد، به وزن کم هم احتياج داريد. منتظر نظرات شما در مورد تقویت پژو هستم.

هدرز چیست؟انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *