کیت مکش و هدرز چیست و چه کاربردی دارند؟

هدرز و مانیفولد اگزوز بهتر، سوپاپ های ورودی و خروجی بزرگ تر، میزان تراکم بیشتر، پیستون های آب دیده، شاتون های قوی تر برای دورهای بالا، پمپ یا سیستم روغن رسانی بهتر برای دوره های بالا تا موتور نرم تر کار کند، میل لنگ و شاتون های سبک تر و قوی تر و بالانس برای کار در دورهای بالا هم می تواند به کار بیاید. هنسی اعتقاد دارد که با توجه دریافت این میزان قدرت در چرخها ،قدرت تولید در موتور 1200 اسب بخار است که بخش از آن در سیستم انتقال قدرت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. شرکت پارس خودرو برای اینکه بتواند قیمت تمام شده رونیز را تا حد چشمگیری کاهش دهد، تقریبا هیچ آپشن را برای این خودرو باقی نگذاشته و حتی قطعات تزییناتی داخل کابین را نیز حذف کرده است؛ به همین دلیل تمامی اجزای کابین این خودرو بسیار ساده هستند و بطوریکه به هیچ وجه نمیتوان از کلمه زیبا برای توصیف آن استفاده کرد.یکی از مشکلات نیسان رونیز که پس از خرید این خودرو باید با آن کنار بیایید، صندلیهای خشک این خودرو است. هیچ چیز بیشتر از یک کابین جادار نمی تواند در آفرود و طبیعت گردی به ما کمک کند.

بنده در هدرزی که استفاده کردم توان خروجی بیشتر مد نظرم بود چون کلا موتور امگا کم صداس. همچنین بستن هدز فابریک اگزوزهای حرفه ای در زیبایی صدای اگزوز تاثیر بیشتری دارد و تا چند اسب بخار قدرت موتور را بیشتر می کند. دلیل این نکته مثبت میتواند در ارتفاع بالای ماشین ، شاسی چند تکه ، زاویه ورود و خروج مناسب و بسیاری از فاکتورهای دیگری باشد که باعث می شوند رونیز در خارج از جاده بسیار خوب عمل کند و طرفداران زیادی داشته باشد. بعد 4 تا لوله فولاد مثلا ضد زنگ( چون تا الان زنگ زده) برداشتم و با کمک اگزوز ساز محترم از روی طرحی که قبلا دیده بودم به انحنا دادن به لوله ها کردیم(البته گفتن این نکته ضروری که قبل از هر چیز باید مطمئن شوید که فضای موجود در کنار موتور برای هدرزی که انتخاب کردید افی است یا خیر، چون امگا فضای فوق العادع زیادی در اختیار می گذاره من از این حیث اسوده خیال بودم) تا به محلی می رسه که باید 4 لول رو به یک خروجی واحد متصل کنین،در اینجاست که باید دوست جوشکار را صدا زد و گرنه مثل من که جوگیر شدم و خودم شروع به برش مقطعی لوله ها کردم به مشکلات زیادی برمی خرید(توهین به توانایی های جوشکاری/برش کاری دوستان نشه).

این خودرو یکی از خودروهای محبوب برای طبیعت گردی است و امروز در سایت z4car به بررسی مزایای نیسان رونیز می پردازیم. رونیز یکی از محبوب ترین خودروها برای فعالیت های آفرود و خارج جاده ای است. برای رونیز کیت های آفرودی بسیاری نیز موجود است و هزاران قطعه وجود دارد که میتوان به رونیز اضافه کرد و بیراهه ها را فتح کرد. بنابراین نمیتوان قیمت درستی برای خودروهای اینچنین تعیین کرد. نیسان رونیز یک شاسی بلند ژاپنی است که در اوایل دهه ۸۰ به عنوان جایگزینی برای نیسان پاترول به بازار آمد. اولین مدل نیسان رونیز در سال ۱۳۸۲ به بازار آمد دقیقا زمانی که در بازار خودروی شاسی بلند جدیدی نداشتیم و بازار به همچین خودرویی نیاز داشت. نیسان رونیز در سال ۲۰۰۳ و بر اساس نسل اول نیسان Xterra، توسط شرکت چینی Zhengzhou Nissan Automobile طراحی شد تا در بازارهای خارج از کشور آمریکا عرضه شود. در سال ۱۳۸۲ شرکت پارس خودرو برای اینکه بتواند سهمی از بازار شاسی بلندهای دو دیفرانسیل داشته باشد، اقدام به مونتاژ نیسان رونیز نمود؛ البته این مونتاژ تحت لیسانس نیسان ژاپن انجام میگرفت و تنها تا سال ۱۳۸۹ ادامه داشت. این کمپانی در حال حاضر دارای منافعی مشترک با برند فرانسوی رنو بوده و خودروهای تولیدی توسط این دو شرکت، در اغلب اوغات دارای پلتفرم و موتوری مشترک هستند.در بازار خودرویی ایران نیز، محصولات عرضه شده تحت نام برند تجاری نیسان، از محبوبیت و فروش بالایی برخوردار بوده و یکی از بهترین انتخابها در رده خود محسوب میشوند.رونیز یکی از محصولات شرکت نیسان است که در بازارهای جهانی با نام Xterra شناخته میشود.

در مجموع میتوان گفت که نیسان رونیز یک شاسیبلند قدیمی است که توانسته با تکیهبر تواناییهای فنی، ابعاد مناسب و کیفیت مناسب قطعات به یکی از محبوبترین شاسی بلندهای دو دیفرانسیل بازار تبدیل شود.متأسفانه هیچ نتیجهای از تستهای امنیتی نیسان رونیز وجود ندارد؛ این موضوع زمانی نگرانکنندهتر میشود که بدانید نیسان رونیز نه تنها فاقد ترمزهای ضد قفل است، بلکه به کیسه هوا و ترمزهای دیسکی عقب نیز مجهز نشده است؛ بنابراین کمی سخت میتوان به امنیت این خودرو اطمینان نمود! رونیز تا قبل از این که پرادو وارد بازار ایران شود یکه تاز خودروهای شاسی بلند جدید بازار ایران بود. این خودرو که در خارج از کشور با نام ایکس تریل یا پالادین شناخته می شود از موفق ترین خودرو های دهه 80 در ایران بود. نیسان رونیز، یک از پر طرفدار ترین خودرو های آفرودی است. با تغییر این 2 پارامتر شما می تونین به نتیجه دلخواه برسید.معمولا هدرزی که به صورت فابریک توسط کارخانه طراحی می شود به گونه ای است که صدای تولیدی رو تا حد امکان کاهش بده برای همین از لوله های بلند پر پیچ و خم استفاده می کنند تا با برخورد امواج صوتی به دیواره ها از انرژی حامل امواج کم کنن اما افرادی که به دنبال قدرت هستند از هدرزی که کمترین طول و کمترین انحنا را دارن استفاه می کنن.

هدرز چیست؟انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.