کیت مکش و هدرز چیست و چه کاربردی دارند؟

ضمنا این ربمپ استیج ۲ در خودروهای که از سوخت با کیفیت استفاده و تقویت مکانیکی موتور از جمله تغییرات در هدرز و کیت مکش و انواع تقویت کننده های موتور دارا می باشد، خوب جواب میدهد . استفاده از مدارهای تقویت سیستم جرقه هم کمک زیادی به سوختن بهتر کند که انواع آن در بازار یافت می شود و یا نقشه آنها را می توان بدست آورد به صورت دست ساز درست کرد. در ایسیو – پاشش سوخت و مقادیر جرقه زنی ، میزان اکسیژن ورودی و تغییرات دریچه گاز تغییرات اساسی انجام میشود که با افزایش شتاب و سرعت اولیه و افزایش قدرت ۱۵ تا ۲۰ درصد همراه می باشد. در این سطح از تیونینگ – پاشش سوخت و مقادیر جرقه زنی تغییرات اساسی انجام میشود که با افزایش شتاب و توان خودرو و سرعت اولیه در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد با افزایش قدرت قابل مشاهده میباشد . نمای جلو جک اس۵ کاملا شبیه هیوندای IX35 بوده و نمای پشتی آن از کراساوورهای آئودی کپی برداری شده است، حتی چراغهای عقب این خودرو همانند آئودی در هنکام ترمز کردن از دو مربع کوچک تشکیل میشود، لازم به ذکر است که جک S5 خودروی بسیار محکمی به خاطر استفاده از ۷۰ درصد فولاد آبدیده است.وضعیت داخلی جک اس ۵ بشدت زیبا و در حد یک شاسی بلند خوب چینی طراحی شده است.

این بار 206 دیگری توربو شد که به تازگی هم روانه خیابان های تهران شده است که این بار قصد معرفی این خودرو را خدمت شما دوستان عزیز و گرامی داریم، خودروی مورد بررسی ما خودرویی ساده می باشد که در نهایت سادگی از پیشرانه خوبی بهره می برد و اینکه موتور این خودرو ساده بودن این اتومبیل را از یاد شما عزیزان خواهد برد و از شتاب آن لذت خواهید برد. در ابتدا پراید با موتور B3 در داخل کشور عرضه شد و تا قبل از اینکه موتورهای پراید توسط سایپا به عنوان یورو۴ معرفی شوند ، سایپا هم از موتورهای B3دراین خودرو استفاده میکرد . هدرز پراید یورو 4 فولادی یک قطعه از اگزوز بهحساب میآید که میتوان آن را جایگزین منیفولد چدنی فابریک موتور کرد که به دلیل طراحی بهتری که برای آن در نظر گرفتهشده، کاهش مصرف سوخت و بهبود قدرت خروجی موتور را در پی خواهد داشت. قیمت این قطعه برای خودروهای دیگر نیز میتواند به بیش از ۲ میلیون تومان برسد.

حجم بیشتر عملا نیاز به تغییر زوایای میل سوپاپ و تغییر پورتهای سرسیلندر دارد و عملا پورت و پولیش کردن آن و حتی نصب سوپاپهای بزرگتر گریزناپذیر است. تعویض مجموعه سرسیلندر نیاز به تغییر کامل سیستم سوخترسانی (انژکتور و برنامه و یا تغییر کاربراتور) جهت تامین سوخت اضافی داشته و نیازمند مچکردن پورتهاست. تنوع پیستونها از نظر بور و فرم تاج برای پیشرانه پراید کم نیست اما باید دقت کرد پیستونی انتخاب شود که بهترین فرم تاج را برای مدل سرسیلندر و نسبت تراکم مورد نظر دارد تا بدین ترتیب نیازی به کفتراشی بلوک و تراش تاج پیستون یا دستکاری ابعاد شاتون و میللنگ نباشد و یا نیاز به آن در حداقل باشد. موتور B5بازخورد بهتری نسبت به B3 داشته است و تیونهای بیشتری بررویش انجام شده است اما همچنان موتورهای B6 و BP در صدر لیست جای میگیرند . هر چند که این قطعه به میزان بسیار ناچیزی در صدای پیشرانه تغییر ایجاد میکند اما این تغییر بسیار خوشایند و جذاب است. این دو قطعه از نظر جنس و ساختاری با یکدیگر تفاوت دارند، میتوان گفت در هدرز پراید یورو 4 فولادی برای هر سیلندر یک خروجی در نظر گرفتهشده که پس از اشتعال و بالا آمدن پیستون در سیلندر، گازهای خروجی با کمترین مقاومت از اگزوز خودرو خارج میشوند و پروسهی انجام این اتفاق با هدرز پراید یورو 4 فولادی و در مقایسه با مانیفولد، بسیار سریع و آسانتر است و این موضوع خود میتواند بر خنکسازی موتور نیز تاثیر داشته باشد.

ریمپ STAGE 3 برای مشتریانی که تمایل به شرکت در پیست مسابقه های اتومبیل رانی دارند انجام میشود که با تغییرات اصلی در برنامه پاشش سوخت قدرت و شتاب بسیار بالایی را تجربه می کنند. با توجه به اینکه شرکت های بسیار متعددی در حال حاضر هدرزز تولید می کنند و نمی توان سوابق تمامی آنها را برشمرد،در اینجا صرفا به آشنایی با چند شرکت تولید کننده با سابقه و شناخته شده در این زمینه می پردازیم. هنگام اجباری شدن این استاندارد خودروسازان برای ارتقای استاندارد خودروهای ساخت داخل از یورو 2 به یورو 4 مجبور شدند با انجام تهمیداتی مانند افزایش دمای موتور، افزایش تاخیر دریچه گاز و اضافه کردن سنسورهای جدید و … دلیل اصلی این موضوع، بهصرفه بودن هزینه صورت گرفته نسبت به بازدهی به دست آمده و البته سادگی کار است چرا که محفظه پیشرانه پراید به سادگی میتواند پذیرای پیشرانههای قدرتمند 2 لیتری باشد و البته گیربکس استاندارد پراید نیز با ضرایب مناسب و طراحی خود بهسادگی قابل نصب روی این پیشرانههاست. تعویض فیلتر هوای فابریک با برند و حجم بهتر ، نصب کیت مکش و در نهایت از همه پرخرج تر و سختتر نصب توربو است البته که نصب توربو بر روی موتور B3 زیاد رضایتبخش نیست چراکه آلیاژهای مورد استفاده در ساخت قطعات موتور B3 توان تحمل فشارهای بالا مثل ۹ تا ۱۲ PSI را ندارد بنابراین استفاده از توربو نتایج خوب و چشمگیری را نشان نمیدهند .

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *