چگونه هدرز نصب کنیم؟

انواع هدرز را میتوان در سه نوع کرومی، فولادی و سرامیکی دستهبندی کرد؛ طراحی یک Headers باید با توجه به موضوعاتی چون افزایش توان هدرز، توجه به میزان آلایندگی موجود و میزان تاثیری که بر مصرف سوخت میگذارد، طراحی شود. شیفتر دنده بیش از حد شیک و با ادا طراحی شده است. ادج با موتورهای مختلفی در بازار حضور دارد، اما ما نسخه جدید و به روز شده ۲٫۷ لیتری V-6 اکوبوست آن را برگزیدیم و بر خلاف انتظارمان، عملکرد آن در مسیر مستقیم مثال زدنی است، چرا که یکی از بهترین موتورهای تاریخ آمریکا را در سینه خود دارد. اگر هم نسبت به آن بیتفاوت باشید، ممکن است صدای آن هم بیشتر شود. اما تولید این قطعه در حالت انبوه هزینه زیادی داشته و قیمت نهایی خودرو را بیشتر میکند. همچنین ساختار خروجی دود M15GSI از نوع هدرز و مجموع این تغییرات باعث می شود تا پیشرانه جدید کوییک S در اواسط سال جاری ، ۹۰ تا ۹۴ اسب بخار را با گشتاور ۱۳۴ تا ۱۳۸ نیوتن متر تولید کند.

با توجه به اینکه شرکت های بسیار متعددی در حال حاضر هدرزز تولید می کنند و نمی توان سوابق تمامی آنها را برشمرد،در اینجا صرفا به آشنایی با چند شرکت تولید کننده با سابقه و شناخته شده در این زمینه می پردازیم. طراحی ظاهری خیره کننده آن است. سریع است و سرگرم کننده ظاهر میشود. همین موضوع نیز سبب میشود لذت رانندگی و چسبندگی شما به زمین چند برابر شود. همانطور که گفته شد، نصب این قطعه یک امر آسان تلقی میشود، اما باید گفت طراحی که برای ساخت قطعه هدرز حرفهای مورد استفاده قرار میگیرد، ساده نیست؛ در طراحی این قطعه میتوان به صیقلی بودن آن اشاره کرد، همچنین باید گفت در ساخت و طراحی هدرز 206 تیپ 5 از فلزهایی چون فولاد، آلیاژهای گوناگون و استیل استفاده میشود، بهرهگیری از این قطعه سبب میشود که گازهای سوخته شده از احتراق، با فشار و در مدتزمان کمی از موتور خارج شود.

با نصب هدرهای اگزوز ، شما به موتور خود کمک می کنید تا بتواند گازها را از طریق سیلندرها منتقل کند. اما مصرف سوخت این خودرو همچنان بالای ۱۰ لیتر است و با اینکه فورد سعی داشته با نزدیک کردن عملکرد ماستنگ جدید به خودروهایی چون آئودی محصول خود را به قول معروف «توی دل اروپاییها نیز جا کند» اما با این مصرف بالا بعید است بتوان فورد موستانگ خودرویی محبوب در قاره سبز قلمداد کرد. اما انتظار این را نداشته باشید که با یک محصول دگرگون شده و بهترین کراس اوور بازار طرف باشید. این کراساوور از تبار شهر مونتانا با فضای بزرگ،وسیله نقلیه چندان بدی هم نیست، اما با طراحی در حد فاجعه اش در اعماق تاریخ خودروسازی جای گرفت و هیچ کس حتی لحظهای به آن فکر نمیکند. سرعت پاسخگویی دستورات صفحه نمایش مرکزی هم بهصورت قابل ملاحظهای از کراس اوور های نیسان و هیوندای کُند تر صورت میپذیرد و حتی طراحی نرم افزاری کامپیوتر آن هم مثل یک کابوس است. آنتی رول بار آن هم در حدود ۱۵ درصد ضخیم تر است و حتی تنظیمات کمک فنر هم به نظر میرسد که سفت از دو رقیب دیگر باشد.

قدرت آن ۳۲۵ اسب بخار است و با وزنی در حدود ۱۹۹۸ کیلوگرم برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به زمان ۵٫۷ ثانیه نیاز دارد. این بیابان نورد یا بهتر بگوییم بیراهه نورد آمریکایی توسط پیشرانه مذکور با قدرتی معادل ۲۱۰ اسببخار و ۵۰۰ نیوتنمتر گشتاور به پیش میراند و بیشینه سرعتی برابر با ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت دارد. حال اینجا سه CUV یا کراس اوور سایز متوسط داریم که سازندگانشان آنها را خوشتیپترینهای بازار نامیدهاند،اما میخواهیم ببینم در پس از چهره بزک شده و نسبتا جالب چه چیزهایی در آستین دارند. مثلا در محصولی همچون رنو کپچر ما رینگهای ۱۶ اینچی داریم. رینگهای ۱۷ اینچی این مدل نیز با لاستیکهای عملکردی بی اف گوودریچ پوشیده شدهاند. برجستگیها و فرورفتگیهای روی بدنه از درپوش موتور گرفته تا نمای جانبی و سپرها همه و همه در تلاشاند نمایی خشن و عضلانی به این اسب آمریکایی ببخشند و باید اعتراف کرد به شدت در القای این حس نیز موفق هستند. میباشد همچنین هزینه وارد کردن روغن موتور به داخل کشور از طریق گمرک بسیار زیاد است و این هزینه برای فروشنده به صرفه نخواهد بود ، توجه داشته باشید به هیچ عنوان اعتمادی به حرف فروشندگانی که میگویند این روغن موتور آلمانی است یا این روغن موتور ساخت فلان کشور است نکنید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *