پروژه ساخت هدرز دست ساز

هدرز عملا جایزگینی گران قیمت برای منیفورلد خروجی استاندارد پیشرانه می باشد و به دلیل قیمت زیاد و هزینه های تولید بسیار بالا، کمتر از سوی خودرو سازان به شکل استاندارد استفاده خواهد شد. اون منبع وسط را هم برای همین كه صداگیری كنه بر نداشتم وگرنه صداش با منبع اسپرت وحشتناك میشد. صداش با هدرز چقدر فرق کرد؟ راستی قیمت استیل 316 براق چقدر با 304 فرق داره؟ همچنین طراحی خاص و سطح صیقلی هدرز ها که معمولا از جنس فلزاتی، چون فولاد، استیل و آلیاژ های بسیار گران قیمت ساخته می شوند به خروج سریع و پر فشار گاز های سوخته شده حاصل از احتراق یاری می رساند و به تنهایی در حدود ۵ تا ۱۰ درصد به قدرت و گشتاور تولید پیشرانه خودرو های معمولی می افزاید. حال تصور بفرمایید در صورتی که باک یک خودروی امروز را با سوخت با عدد اکتان پایین تر از 95 را پر کنیم چه اتفاقی می افتد؟

بعد از شتاب گیری و پر شدن دنده 1 عمل تعویض دنده صورت میگیرد و عقربه کیلومتر شمار بدون مکس بالا آمده و خودرو افزایش سرعت قابل قبولی دارد. به هر صورت باید گفت هدرزهای دست سازی که اغلب به وسیله مکانیک های سنتی یا برخی از صاحبین مغازه های اگزوز سازی ساخته می شوند به هیچ عنوان کارایی هدرزهای حرفه ای را که بر اساس اصول علمی شکل می گیرند را ندارند و استفاده از آن ها در بسیاری موارد، به افزایش مصرف سوخت منجر میشوند. هدرز در واقع یک مینفولد خروجی بازنگری شده است که براساس اصول علم مکانیک سیالات شکل گرفته و به نحو دقیقی ساخته شده است. شکل هدرز ماشین به صورت لوله هایی است که ابتدا به صورت سه و یا چهار لوله مجزا از یک طرف متصل به یک فلنج فلزی شده و از طرف دیگر لوله ها به هم متصل شده و در نهایت تشکیل یک لوله کلفت تر را میدهند و در آخر نیز یک فلنج کوچکتر بروی آن لوله نهایی متصل میشود. بهترین نوع آلیاژ است و بعد از اون نوع ها استیل و منظور از ۴ به ۲ یعنی در موتور ۴ سیلندر لوله های خروجی ابتدا دو به دو متناظر بوده و به هم وصل می شود.

استوانهای که در ابتدا تهیه کرده بودید را نیز به داخل بلندگو بچسبانید. این دو هم از نظر جنسی و هم از نظر ساختاری تفاوت بسیار زیادی را دارد. در داخل کویل دو بل دو هسته مجزا در کنار هم وجود دارد که برق تحریک آن توسط ECU داده می شود. اگه هزینه براتون مقدوره یه کارب خیلی سالم دو دهنه ببندید . ببین شما هر مدل میل سوپاپ غیر فابریکی ببندی موتورت دور درجاش میره بالا مثلا اگه ماشین شما در حالت فابریک رو دور موتور 600 حالت نرم کار کردن رو داره با تعویض میل سوپاپ که بستگی به دورش داره ممکنه بیاد رو 1200 و یا 1400 . ولی به دلیل جلوگیری از افزایش استهلاک موتور کات آف به دور ۶ هزارو ۲۰۰ دور کاهش پیدا کرده است. هدرز باعث افزایش راندمان موتور میشود. یکی از عوامل کلیدی در افزایش راندمان موتور بهبود تخلیه گازهای خروجی ازموتور است. بله،هدرز لوگان هستش.راستش دنبال هدرزی هستم با کارایی بالاتر.تو مجله رنو اسپرت گفته شده بود که قدرت موتور K4M رو تا 133 اسب با دستکاری ECU و هدرز جدید افزایش دادن.میخواستم بدونم بهترین طراحی برای هدرز چی هست که به این طرح ها رسیدم.به نظر شما میشه طرح فابریکش رو اصلاح کرد یا این چیزی که طراحی کردن بهترین حالت ممکنش بوده؟

بهینه سازی نیترو بهینه سازی برای کارایی بالا (High-Performance car tuning) یا بهینه سازی نیترو(Nitro Tuning) به نوع سوخت رسانی به موتور وابسته است و منجر به افزایش میزان شتاب و توان خروجی موتور و کارایی خودرو میشود. کیت های مکش هوا به علت قرار گیری در مسیر جریان آزاد هوا و همچنین فضایی دور تر از موتور خودرو، علاوه بر افزایش حجم هوای ورودی، هوایی خنک تر نسبت به حالت قبل را به سمت پیشرانه خودرو می فرستند. منیفولد چدنی، استاندارد پیشرانه معمولا به روش ریخته گری تولید می شود و به همین دلیل از سطح درونی ناصاف و زبری برخوردار می باشد که در روند خروج گاز های آلاینده از فضای احتراق اخلال ایجاد می کنند، اما هدرز به روش خم کاری دقیق لوله ها شکل می گیرد و با ساختار یک نواخت و صیقلی خود، موجب خروج آسان تر گاز های آلاینده، تنفس بهتر پیشرانه، افزایش قدرت و کاهش مصرف سوخت می شود، البته میزان کاهش مصرف سوخت در ازای افزایش قدرت موتور چندان چشم گیر نمی باشد و از همین رو از هدرز غالبا به عنوان یک قطعه عملکرد و تیونینگ یاد خواهد شد. از این رو تقریبا تمامی کارخانجات خودروسازی از نصب هدرز بر روی محصولات ارزان قیمت و شهری خود صرف نظر کرده و انجام این کار را به متخصصان مراکز تیونینگ واگذار میکنند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *