پروژه ساخت هدرز دست ساز

وقتی که سوپاپ دودباز می شود گاز ها با فشار بالایی از موتور خارج شده و وارد لوله اولیه هدرز میشوند. همانطوري كه همتون ميدونيد متاسفانه خودرو 405 – پارس و سمند و همچنين 206 بيشترين محبوبيت رو در بين ماشين سوار هاي ايران ( با احتساب بازار انحصاري خودرو در ايران كه فقط دست ايران خودرو هست در حالت عمومي ) به خودش اختصاص داده . البته به گفته مهندسان مگا موتور و سایپا، فعلاً این ویژگیها مربوط به نسخههای اولیه پیشرانه M۱۵GSI است و میتوان در نسخه تجاری با توجه به نوع خودرو، قدرتی در بازه ۸۹ تا ۹۴ اسب بخار را با گشتاور ۱۳۵ تا ۱۳۸ نیوتن متر از این پیشرانه دریافت کرد. 405 و پارس و سمند از يك موتور با كد( ايكس يو 7 ) كه يه موتور بسيار قديمي و كاملا مردودي محسوب ميشه با 8 سوپاپ و حجم تقريبي 1.8 ليتر بهره ميبرند كه در بهترين حالت بين 90 تا 97 اسب بخار قدرت رو به شما ارائه ميكنه .

كه 4 تاي آخر در كل انژكتوري هستند . تمامي موتور هاي سري XU7 از سيستم سوخت رساني انژكتوري بهره ميبرند. هدرز یک قطعه از اگزوز بهحساب میآید که میتوان آن را جایگزین منیفولد چدنی فابریک موتور کرد که به دلیل طراحی بهتری که برای آن در نظر گرفتهشده، کاهش مصرف سوخت و بهبود قدرت خروجی موتور را در پی خواهد داشت. صداشم البته در میاد. مدل دستي 300 هزار تومان گرانتر از مدل اتوماتيك است كه البته دليل اين موضوع شش سرعته بودن گيربكس دستي آن است. تنوع پیستونها از نظر بور و فرم تاج برای پیشرانه پراید کم نیست اما باید دقت کرد پیستونی انتخاب شود که بهترین فرم تاج را برای مدل سرسیلندر و نسبت تراکم مورد نظر دارد تا بدین ترتیب نیازی به کفتراشی بلوک و تراش تاج پیستون یا دستکاری ابعاد شاتون و میللنگ نباشد و یا نیاز به آن در حداقل باشد. در استیج یک ماشین را با هزینهی کمتری تقویت و سعی میکنیم بیشتر از قطعات فابریک کارخانه استفاده کنیم تا قطعات افترمارکت. با یک جست وجوی ساده در اینترنت پیدایشان می کنید. بیتل آئرودینامیکترین خودروی ساخت ما نیست به همین دلیل رسیدن به سرعت 330 کیلومتر در ساعت با این خودرو، نشان از ظرفیت بالا و عملکرد فوقالعادهٔ موتور TFSI EA888 فولکسواگن دارد.

بد نیست یکم اطلاعاتم در مورد گلف بالا بره! طبق صحبتي كه با يه سري از دوستان عزيز داشتم خواستم يه سري از اطلاعات رو به هم لينك كنم و در نهايت به صورت يه مقاله علمي براتون قرار بدم . انباري عقب با انباري سوپر اسپرينت تعويض شده . در مورد هدرز و سیستم اگزوز شناخته شده ترین مارک در ایران سوپر اسپرینت هست که چند سالی هست افراد زیادی ازش استفاده میکنن و اکثرشون از کیفیت و کارآییش راضی بودن . کاوالا صرفا منتشرکننده پیامهایی است که در گروههای عمومی منتشر میشود و هیچگونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد. همچنین بحث قیمت اطلس هم در راستای این موضوع بوده و معلوم نیست که چه بهایی برای اطلس S و اطلس G در نظر گرفته میشود. در یک تعریف کلی میتوان هدرز تمام استیل پژو 405 را یک قطعه فنی برای تیونینگ و همچنین تقویت موتور در نظر گرفت که در زمانی که قیمت خودرو بالا میرود و افراد توانایی خرید یک ماشین پرقدرت و با کیفیت را ندارند، مورداستفاده قرار میگیرد و آن را بر روی خودرو نصب میکنند که نصب این قطعه سبب پیدایش ویژگیهای مختلفی در خودرو نیز میشود. عموماً این موتورها مـیتوانند گشتاور راه اندازی بزرگتری را با استفاده از یک سیم پیچ راه انداز بـه همراه یک خازن راه انداز و یک کلید گریز از مرکز ، ایجاد کنند.

چرا که حجم و قدرت موتورها بیشتر شده و سعی میکنند از این خروجیهای دوگانه استفاده کنند تا بتوانند عملکرد بهتری بگیرند. از طرفی تیراژ تولید برخی از موتورها بقدری زیاد است که شرکتهای زیرمجموعه کمپانی خودروساز مادر، باید از هر قطعه آن (مثل منیفلد چدنی) روزانه هزاران عدد تولید کرده و به خط مونتاژ ارسال کنند در حالی که تولید هدرز با این تیراژ تقریبا نشدنی بوده و علت این امر فرآیند پیچیده تولید و قالبها و فیکسچرهای فراوان، در کنار استفاده بسیار از ماشین آلات CNC گرانقیمت و در نهایت جوشکاری تیگ (آرگون) بسیار تخصصی توسط جوشکاران حرفه ایی آن است. موتور سری N۴ فیات ۱۳۳۲ سی سی حجم دارد و با توجه به نوع فناوریهای موجود در آن، به عنوان یک پیشرانه ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ ۹۵ الی ۱۰۸ اسب بخار را با گشتاور ۱۳۴ الی ۱۳۸ نیوتن متر تولید میکند. قدرت ماشين حدود 5 اسب بيشتر شده ( بدون دستگاه توسط حس تجربي ! ). توانايي جا گذاشتن انواع محصولات ايران خودرو ( به جز 206 هاي با كد موتور TU5 ) بارز هست . كليه لوگان هاي استاندارد – و ماشين هاي 16 سوپاپ زير 1800 سي سي نيز به راحتي رنده مي شوند .

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *