واژه هدرز در تبلیغات زیاد به چشممان خورده است

هدرز همان منیفلد دود است ، اما جنسش مانند منیفلد کنونی که روی موتور خودرو شما نصب است از چدن نمی باشد. محل نصب این سنسور بر روی اگزوز می باشد و برای اینکه بطور دقیق با درصد خطای ناچیز دیتا را نمایش دهد، لازم است در انتهای هدرز ( منیفولد دود ) جایی که توسط کالکتور لوله های اگزوز باهم یکی میشوند نصب شود. نکته: طراحی هدرز باید به گونه ای باشد تا طول لوله های آن باهم برابر باشد تا دود اگزوز بطور یکنواخت و یکسان به کالکتور برسد. به گزارش سلام نو به نقل از اسب بخار، به تازگی تصاویری از کارخانه سایپا منتشر شده است که نشان میدهد تولید کوییک فیس لیفت در تیپ S (پایه) افزایش پیدا کرده و گویا قرار است تا بزودی این خودرو به دست خریدارانش برسد و وارد بازار گردد. این نوشته به معنی 16 سوپاپ بودن این موتور چهارسیلندر است که دو میل سوپاپ در سرسیلندر دارد.

2020/12/30کیت مکش و هدرز پیش از نصب کیت مکش و هدرز، بهتر است با هر دو قطعه بیشتر آشنا شوید. در لحظه اول نمیتوان تفاوتی در بین این دو سنسور دید اما با کمی دقت دیده میشود که سوکت اتصال سنسور سمت چپی یک مقدار گرد و بیضی شکل است در صورتی که سنسور راستی سوکتی مستطیلی شکل دارد. این حرارت توسط المنتی که در داخل سنسور تعبیه شده است محیا میشود. در ورژن 4.9 این سنسور به میزانی بهبود یافته که به خوبی میتوان به دیتا های دریافتی از آن اعتماد کرد. دیفیوزر کارکردی مشابه با اسپویلر دارد و نقش آن در تنظیم تعادل خودرو در سرعتهای بالا مشخص میشود. ماژول سنسور وایدبند باید قابلیت کالیبراسیون داشته باشد تا بعد از تنظیم شدن، خطای اندازه گیری کاهش یابد. اسپویلر ثابت را میتوان حتی در برخی خودروهای داخلی مانند پژو ۴۰۵ SLX نیز مشاهده کرد، اما اسپویلرهای متحرک که در خودروهایی نظیر McLaren P1 یا ZENVO TSR-S به چشم میخورد، به یک سنسور نیاز دارند تا با دریافت اطلاعات از آن، در زاویه مناسب تنظیم شوند. سنسور وایدبند بسیار پیچیده تر از چیزی که بنظر میاید کار میکند و برای تحلیل دیتای آن نیاز به یک ماژول درایور بسیار قدرتمند است، این ماژول وظیفه ی کنترل دمای سنسور را برعهده میگیرد و تمام اطلاعات لازم بین سنسور و ماژول توسط 5 سیم سنسور وایدبند رد و بدل میشود.

این سنسور بسیار حساس به ضربه هست و در صورت برخورد های حتی معمولی ممکن است آسیب ببیند و دیگر دیتای درستی دراختیار نذارد. به تیونر ها توصیه میشود دیگر از سنسور ورژن 4.2 که قدیمی تر است استفاده نکنند، درست است که از نظر ظاهری بسیار شبیه بهم هستند و تفاوت خاصی ندارند اما از نظر دقت اندازه گیری بسیار متفاوت هستند. ساختار محفظه ها و لوله های آن به گونه ای طراحی شده که صدا را تا حد امکان خفه کند. این موتور در مسابقات زیادی شرکت کرده که در همه آنها قهرمانی دارد و مهم تر از همه آنها تایم 400 متر ایران در مسابقه رسمی شتاب سال 88 در کلاس 600 سی سی متعلق به این موتور می باشد و آن تایم 12.34 ثانیه می باشد البته و صد البته تایم 400 متر این موتور که کارخانه اعلام کرده است 10.71 با سرعت 217 کیلومتر می باشد، و در 3 مسابقه قهرمانی کشور که در 1 سال اخیر برگزار شده این موتور به همراه راکبش هر 3 مسابقه را قهرمانی کسب کردند تا بیش از پیش محبوبیتشان در بین دوستداران موتور و موتورسواری بیشتر شود. معمولا یک خروجی بین 0 الی 5 ولت دارد که برای نصب کردن به ای سی یو ( ECU ) خودرو کاربرد دارد و ممکن است ماژول نمایشگر ( گیج – Gauge ) نیز داشته باشد تا بدون نیاز به وصل کردن به ای سی یو بتوان بطور مستقل پارامتر های این سنسور ( نسبت سوخت به هوا – AFR ) را ملاحظه کرد.

ویژگی دیگر این هدرز اینه که مخصوص موتور XU7 طراحی شده و نیازی به کثیف کاری و خوروندن نداره و به راحتی جا میره چون هدرز هایی که از خارج برای این موتور وارد و نصب میشه مربوط به موتور های دیگه هست که درست جا نمیره و کثیف کاری زیادی داره . هدلایت مناسب هر خودرو با خودرو دیگر متفاوت است و هنگام خرید یک هدلایت باید نوع مناسب وسیله نقلیه خود را خریداری کنید. طول عمر بالا، مقاومت بیشتر نسبت به لامپهای معمولی و مصرف برق کمتر از جمله مزایای هدلایت است. به محلی که خروجی دود اگزوز میخواهد از سرسیلندر خارج شود و وارد لوله های تخلیه دود اگزوز میشود. اگر علاقه مند به استفاده عملی این سنسور در پروژه های تیونینگ هستید، میتوانید از طریق این لینک وارد دوره ی وایدبند شوید. به راحتی می توانید ان را تمیز کنید بدون اینکه اسیبی به تنظیمات ان وارد شود. همچنین ترموستات باید با نمونه بهتر خود که می تواند دما را پایینتر بیاورد تعویض شود تا پیشرانه قادر به حفظ دمای نرمال خود باشد.

هدرز چیست؟انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *