واژه هدرز در تبلیغات زیاد به چشممان خورده است

چگونه هدرز نصب کنیم؟ منیفولد هوا برای هر چهار سیلندر یک ورودی دارد، اما با نصب تراتل چهارتایی (IBT)، برای هر سیلندر ورودی هوای مجزایی تعبیه میکنیم که با این روش، میتوانیم با ورود هوای بهتر و دقیقتر به عمل احتراق کمک کنیم و درنهایت شاهد افزایش شتاب باشیم. این قطعه برنامه نویسی شده می تواند دریچه ورود هوا و میزان پاشش سوخت را کنترل کند و به صورت چشم گیری بر قدرت و توان موتور تاثیرگذار می باشد که می توان با تعویض و بهتر نمودن این قطعه و استفاده از چیپ ست های حرفه ای و اسپرت تر، قدرت و توان موتور را افزایش داد. در تیونینگ صندلی ممکن است شما به یک روکش صندلی بسنده کنید و ممکن است پا از این فراتر بگذارید و کلا اقدام به تعویض کل صندلی کنید و یک صندلی با ویژگی ها و مشخصات فوق را برای خود انتخاب کنید که حتی پشت کلاهک آن نیز به صورت فابریک دارای مانیتور باشد. از دیگر سبکهای اسپرت کردن ماشین میتوان داب را نام برد که بر خلاف سبکهای قبلی از زمین ارتفاع زیادی دارد و سیستمهای صوتی بسیار قوی بر روی آن کار میگذارند. در این بخش از تیونینگ خودرو میتوان بلندگوهای قوی و بیس دار را به جای بلندگوهای استاندارد خودرو جایگزین کرد، همچنین میتوان به مواردی دیگر نظیر ارتقاء سیستم صوتی خودرو، نصب تقویت کننده های صدا مثل آمپلی فایر و ساب بوفر و بوم باکس اشاره کرد.

این نکته را نیز باید مد نظر داشته باشید که تغییرات ظاهری خودرو که در اصطلاح به آن اسپورت سازی نیز می گویند با تقویت خودرو بسیار متفاوت بوده و نباید این دو را معادل یکدیگر دانست. هدرزها اکثرا به صورت آبکاری تهیه و تولید میشوند اما شرایط دمایی بسیار بالای پیشرانه باعث تغییر رنگ بدنه هدرز و مات شدن آن میشود.خمکاری بدنه ی هدرز باید توسط دستگاه های پیشرفته به طور دقیق انجام شود تا زاویه خمی مورد نظر ما به درستی به دست آید و هم در بعضی جاها با ایجاد فرورفتگی به بدنه ی اتومبیل آسیب وارد نکند . تیره شدن شیشه های خودرو، فارغ از اینکه رنگ بدنه ماشین چه رنگی باشد، جلوه زیبایی به ظاهر خودرو می دهد که نسبت به تغییر عظیمی که در ظاهر خودرو به وجود می آورد بسیار ارزان تر از سایر تیونیگ های دیگر به حساب می آید. البته این شتاب نسبت به وزن سنگین خودرو بسیار قابل قبول است.

کم بودن فاصله اتومبیل با سطح زمین یکی از نشانههای این سبک است همچنین در این سبک میتوانید سادگی در رنگ و نمای بیرونی را مشاهده کنید. تفاوت چرخها و فاصله آن ها تا بدنه اتومبیل از اصلیترین نشانههای این سبک است. هدف اصلی تغییر اگزوزها، ایجاد صدایی پرطنین و باابهت است که نظیر آن از اگزوز خودروهای لوکس یا مسابقهای شنیده میشود. از تغییرات این بخش از تیونینگ خودرو میتوان به ایجاد دستی سانروف و تغییر رنگ سقف اتومبیل یا حتی حذف سقف اتومبیل و تبدیلش به یک خودروی کروک، اشاره کرد. انواع هدرز را میتوان در سه نوع کرومی، فولادی و سرامیکی دستهبندی کرد؛ طراحی یک هدرز تمام استیل 206 تیپ 5 باید با توجه به موضوعاتی چون افزایش توان هدرز، توجه به میزان آلایندگی موجود و میزان تاثیری که بر مصرف سوخت میگذارد، طراحی شود. هدرز تمام استیل پژو 405 یک قطعه از اگزوز بهحساب میآید که میتوان آن را جایگزین منیفولد چدنی فابریک موتور کرد که به دلیل طراحی بهتری که برای آن در نظر گرفتهشده، کاهش مصرف سوخت و بهبود قدرت خروجی موتور را در پی خواهد داشت.

نام دیگر این سبک استایل آمریکایی است که دلیل این موضوع هم مبدأ آن است. تغییر سپر بر اساس سبک تیونینگ و ارتفاع خودرو صورت میگیرد. بسیاری از خودروهای لوکس و امروزی قابلیت تغیر ارتفاع خودرو به صورت دستی توسط یک دکمه را دارند که خودرو در جاده های هموار به کمترین ارتفاع خود تنزل داده می شود و در راه های ناهموار و خاکی، به بالاترین ارتفاع خود ارتقا داده می شود. تیونینگ درب ها ممکن است در دو زاویه متفاوت صورت گیرد. یعنی در یک حالت که بیشتر مرسوم است، لولا در سر جای خودش قرار می گیرد با این تفاوت که باز شدن درب به جای اینکه به سمت طرفین ماشین باشد، به سمت بالا باز می شود. در حالت پیچیده آن که قابل اجرا بر روی همه خودروها نمی باشد، لولای در بر روی سقف قرار می گیرد و درب های خودرو مانند بال عقاب و به سمت طرفین خودرو و سپس به طرف بالا باز می شود. فیلتر هوای اسپرت مجهز به خنککننده، استفاده از شمعهای اسپرت، نصب سایکلون، نصب هدرز و منیفولد، تغییر چیپ ست ECU، تغییر سیستم اگزوز ازجمله روشهایی است که برای تقویت موتور خودرو از آن استفاده میشود.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *