واژه هدرز در تبلیغات زیاد به چشممان خورده است

نتیجه کار تولد هدرز M13 است. در مورد تودوزی داخل کابین نیز باید این نکته را گفت که این تودوزی به سبک تیونرهای Show car آمریکا طراحی شده است. در محصول ما نیز مقدار کات اف خودرو به ۶۸۰۰ دور بر دقیقه افزایش یافته است که این کار برای ای سی یو های زیمنس بسیار کار پیچیدهای محسوب میشود. به گفته مهدی آتش فراز مالک این خودرو کاری که در ایران با استفاده از این دیفرانسیل و دیگر قطعات انجام شده اگر نگوییم اولین در دنیاست، میتوان گفت جزو اولینهاست و این گفته یک ادعا نیست چرا که مدارک خرید قطعات نیز این موضوع را تصدیق میکند. با توجه به اینکه مشغله کاری خیلی زیاد شده اکثرا همکاران دفتری ما هم در محوطه کارگاه به کادر فنی کمک می کنن. سال ها قبل، جوانان فولکس قورباغه ای را هم اسپرت می کردند و این یعنی نیاز همیشگی بازار. در طول 3 سال گذشته هدرز پراید محبوبیت ویژه ای بین مصرف کنندگان پیدا کرده و البته بسیـاری از خریداران ما بعد از خرید هدرز پراید، تغییرات دیگری هم درون اتومبیل خود مـیدهند. وقتی شما می توانید به یک شتاب معقول دست پیدا کنید که موتور ، گیربکس و دفرانسیل با هم هماهنگ باشند.

API, حجم روغن موتور با احتساب فیلتر لیتر, نوع روغن گیربکس سانتافه. آیا فیلتر کولر همان فیلتر کابین بنز خودرو است؟ مشخصات این خودرو منطبق با نوع سدان (تیبای معمولی) میباشد. از طرفی شتاب بیشتری در مقایسه با موتور TU5 که بر روی این اتاق نصب شده (SLX) دارد و از طرف دیگر قیمت قطعات کمتر و سهولت تعمیر و نگهداری و همچنین آشنایی بیشتر تعمیرکاران با آن ازمزایای دیگر این موتور است. بمنظور رفاه حال سرنشینان، در طراحی خودرو، مهندسان سعی می کنند که لرزشها و صداهای ناشی از کارکرد موتور به اتاق منتقل نشوند. البته به گفته مهندسان مگا موتور و سایپا، فعلاً این ویژگیها مربوط به نسخههای اولیه پیشرانه M۱۵GSI است و میتوان در نسخه تجاری با توجه به نوع خودرو، قدرتی در بازه ۸۹ تا ۹۴ اسب بخار را با گشتاور ۱۳۵ تا ۱۳۸ نیوتن متر از این پیشرانه دریافت کرد. از دیگر تغییرات اعمال شده برای پیشرانه M۱۵GSI، استفاده از دریچه گاز برقی به صورت استاندارد است. برای عدم وقوع این اتفاق برای سیستم کمک های این نوا از از سیستمی با مارک دلو استفاده شد که وقتی خودرو شروع به حرکت می کند و می نشیند ، حرکت برگشت به بالای این کمک آرام تر صورت بپذیرد.

اما در بحث ویژگی های کابین و تزیینات داخلی متفاوت از سایر نمونه های کوییک است و سبکی به روزتر را دنبال می کند. همچنین سر سیلندر این پیشرانه ارتقا یافته متفاوت از نمونه پایه بوده و پاشش سوخت و جرقه زنی هم در M۱۵GSI تغییراتی را داشته است. حال با شروع دومین ماه سال ۱۴۰۰ می بینیم که تولید کوییک S وارد فاز گسترده تری شده و گویا قرار است بزودی دعوتنامه ها و صدور فاکتور نمونه پایه کوییک فیس لیفت شروع شود. سایپا اطلس در نسخه پایه (اطلس S) به پیشرانه ۱۴۹۷ سی سی تنفس طبیعی مجهز است و در ساختار این پیشرانه ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ دیده میشود. به گزارش ایمنا مدیرعامل سایپا چند روز پیش گفت به زودی این گروه خودروسازی از خودرو جدید خود به نام «اطلس» رونمایی خواهد کرد و اظهار کرد: تولید نمونه نهایی محصول جدید گروه خودروسازی سایپا که در کلاس B طراحی شده و به نام “اطلس” به بازار عرضه میشود، به پایان رسیده و این خودرو با ظاهری مدرن و زیبا و وجود امکانات و تکنولوژیهای روز به زودی رونمایی خواهد شد. استاندارد آلایندگی این پیشرانه که بر روی سایپا اطلس S نصب میشود، از نوع یورو ۵ بوده و تطبیق لازم را با استانداردهای جاری کشور دارد.

آن طور که گفته میشود، در نسخههای کاملتر و قویتر سایپا اطلس از پیشرانههایی با قدرت ۱۰۵ تا ۱۱۷ اسب بخار استفاده خواهد شد و ساختار ۱۶ سوپاپ هم به پیشرانه این خودرو اضافه میشود. همانطور که گفته شد، نصب این قطعه یک امر آسان تلقی میشود، اما باید گفت طراحی که برای ساخت قطعه هدرز 206 آلمینایز حرفهای مورد استفاده قرار میگیرد، ساده نیست؛ در طراحی این قطعه میتوان به صیقلی بودن آن اشاره کرد، همچنین باید گفت در ساخت و طراحی هدرز 206آلمینایز از فلزهایی چون فولاد، آلیاژهای گوناگون و استیل استفاده میشود، بهرهگیری از این قطعه سبب میشود که گازهای سوخته شده از احتراق، با فشار و در مدتزمان کمی از موتور خارج شود. در اکثر خودروها، به علت قرارگیری محل مکش هوا در نزدیکی موتور، دمای هوای ورودی نسبت به محیط بالاتر میرود و طبق آنچه گفتیم، این موضوع سبب کاهش چگالی هوا میشود که درنهایت، قدرت نهچندان رضایتبخشی از این فرایند حاصل میشود. هدرز 405 تیوفایو یک قطعه از اگزوز بهحساب میآید که میتوان آن را جایگزین منیفولد چدنی فابریک موتور کرد که به دلیل طراحی بهتری که برای آن در نظر گرفتهشده، کاهش مصرف سوخت و بهبود قدرت خروجی موتور را در پی خواهد داشت.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *