واژه هدرز در تبلیغات زیاد به چشممان خورده است

همانطور که میتوان با استفاده از کیت مکش و یا استفاده از توربو هوای ورودی به موتور را افزایش داد، باید به فکر خروج سریع دود حاصل از احتراق هم بود ، به عبارتی خروج سریعتر دود از محفظه ی سیلندر ، باعث مکش و تنفس بهتر موتور میشود.برای این امر متخصصان قطعهای به نام هدرز را بر روی بلوک به عنوان جایگزین منیفولد برای خروج دود میکنند.در نهایت نتیجه میگیریم خروج دود موتور به طور صحیح از اهمیت بسزایی برخوردار است. بنابراین، آن چه بسیاری در آرزویش بودند حاصل می شود، «موتور خنک تر، سوخت ورودی متراکم تر و اکسیژن بیشتر». درحقیقت می توان گفت،درهدرز برای هر سیلندر یک خروجی منحصر بفرد در نظر گرفته شده تا بلافاصله پس از اشتعال و بالاآمدن پیستون در سیلندر،گازهای خروجی با کمترین مقاومت موجود در دیواره های مجرای خروجی از سیلندر خارج شده و نسبت به مانیفلد چدنی معمولی،این کار سریعتر و آسانتر انجام می شود که البته در خنکسازی موتور هم بی تاثیر نیست. پس از نصب هدرز میتوانید با انجام ریمپ ECU خودروی خود ، موتور و پارامترهای مزبور به آن را با توجه به شرایط جدید منطبق کنید .ریمپ ECU باعث اثرگذاری بیشتر هدرز برروی توان و گشتاور خروجی پیشرانه میشود.

به دلیل تغییر در سیستم برقی این خودرو، در ابتدا باید محفظه قرمز رنگ کلید وصل کردن برق کلی خودرو را بالا زده و کلید را در حالت ON قرار دهید، سپس با فشار دادن دکمه استارت که در قسمت میانی کنسول مرکزی تعبیه شده است، پیشرانه توانمند آن را استارت بزنید. اولین موردی که به آن برخورد خواهیم کرد،کاهش توان پیشرانه خودرو خواهد بود که پیشتر به آن اشاره کردیم.کاهش توان موتور به دلیل آن که در ورودی هدرز فشار بالا رفته و موتور باید با ایجاد فشار و تراکم بیشتر گاز و سوخت ورودی در محفظه ی سیلندر آن را جبران کند، رخ خواهد داد . در نمای جانبی نیز کیت بدنه دستسازی که دور گلگیرها را احاطه کرده تا رکاب امتداد یافته که به دلیل کم کردم فاصله خودرو تا زمین، اسپرتتر را به وجود اورده آست. نکتهی دیگری که در رابطه با ساخت هدرز پراید یورو 4 فولادی باید به آن اشاره کرد، دستگاههایی است که در ساخت آن به کار میروند؛ دستگاههایی که در این موضوع به کار میروند را میتوان دستگاههای مخصوص به خمکاری لوله در نظر گرفت، همچنین توجه داشته باشید که جوشکاری و تمام اقداماتی که در طراحی و ساخت این قطعه انجام میشود، در کیفیت نهایی قطعه تاثیرگذار هستند.

اما در این خودرو سیستم تعلیق جلو ساخت کمپانی total control products است. مدل قدرتمند M3با کد اتاق E30 متعلق به بخش موتور اسپرت کمپانی است که مجهز به پیشرانه 4 سیلندر S14 می باشد و به طور کلی با مدل های استاندارد این خودرو تفاوت دارد چراکه بر روی اتاق کوپه این خودرو به تولید رسید ، این طرح هم از آن به بعد به مانند یک خط مشی تثبیت گردید و مدل های M اتاق 3 بر روی مدل های کوپه به تولید می رسیدند که خیلی شبیه به مدل های استاندارد بود اما مسئولان فنی کمپانی سعی کردند تا از لوازم استاندارد در مدل M استفاده نشود. حرارت ناشی از احتراق، اکسیژن این ترکیب را آزاد و آن را به مخلوط سوخت و هوا اضافه می کند. فیلتر هوای بنز با تخفیف عالی خودرو باید آلودگی هوا را در حد نیاز جذب کند اما نباید به اندازه ای مسدود شود که از ورود هوای تمیز به درون موتور خودرو امتناع کند و توام مکش موتور خودرو را پایین بیاورد. فیلتر هوای ام وی ام 550 آن جلوگیری می کند. مهمترین واقعیت این است که فشار در سیلندرها عملکرد موتور را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

پس از باز کردن درب سبک این خودرو ، رول باری که به خوبی برای ارتقاء ایمنی سرنشین ساخته شده است ، پنل آلومینیومی دست ساز که به جای داشبورد این اتومبیل تعبیه شده ، غربالک فرمان Sabelt ، صندلی OMP با کمربند 6 اتصالی Sparco ،دور شمار و نشانگرهای ولتاژ باتری ، دمای آب و فشار روغن و از همه مهمتر کامپیوتر Autronic SM4 و سیستم R500 یا همان CDI که این دو را می توان جزو مهم ترین های یک خودروی ریس دانست به چشم می خورند. از دیگر تغییرات فنی این خودرو میتوان به گیربکس دستچین و دیسک و صفحه سفارشی سازی شده اشاره کرد که وظیفه انتقال نیروی تولید شده موتور را به چرخهای جلو برعهده دارد. در زمان خروج دود، به خصوص در زمانی که دور موتور بالا است ، زمان کمی برای خروج دود از منیفولد وجود دارد که باعث میشود به دنبال احتراق، در منیفولد ترافیک و تراکم ایجاد شود. باید این نکته را متذکر شویم که برای جلوگیری از ازدحام دود باید به جای استفاده از منیفولد از هدرز که یکی دیگر از قسمت های اگزوز خودرو است، استفاده کنیم.

هدرز چیست؟انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *