واژه هدرز در تبلیغات زیاد به چشممان خورده است

ساخت هدرز نیز علاوه بر طراحی آن دقتهای مخصوص به خودش را میطلبد. در این شماره نیز قصد داریم یک نمونه از بهترین بیاموهای E30 امپاور موجود در ایران را بررسی کنیم. در ورژن 4.9 این سنسور به میزانی بهبود یافته که به خوبی میتوان به دیتا های دریافتی از آن اعتماد کرد. ظاهری ترین تفاوت در تعداد سیم ها است که برخلاف وایدبند، سنسور اکسیژن از 4 سیم استفاده میکند. یعنی برخلاف سایر اسیووی های با جعبه دنده اتوماتیک چهار چرخ محرک آمریکایی که دارای زنجیر گیربکس برای انتقال دائم قدرت به محور جلو و سیستم کوادروترک هستند، این خودرو دارای پلوس خلاص کن دستی بوده و در حالت پیش فرض قدرت را تنها به محور عقب منتقل میکند. در صورت تعویض نشدن به موقع «فیلتر روغن» کاغذ «فیلتر روغن» به واسطه ی ذرات مسدود می شود و روغن موتور به خوبی گذر نخواهد کرد و فشار روغن کم تر می شود در نتیجه موجب آسیب زدن به پمپ روغن موتور ( اویل پمپ ) و عدم روان سازی و روغن کاری درست قطعات می شود و در آخر آسیب جدی برای موتور اتومبیل به همراه دارد از دیگر وظایفی که «فیلتر روغن» بر عهده دارد میتوان به این مورد اشاره کرد که در هنگام خاموش شدن موتور با نگه داشتن روغن موتور به مقدار مشخص در خود نگه می دارد و در استارت اولیه پیش از اویل پمپ روغن رسانی می نماید.

لازم به ذکر است که این دیفرانسیل کروم کاری شده ، در آن سالها بر روی MUSCLE CAR های SS نصب می شده است ! سبک کاری های انجام شده بر روی بدنه وزن این خودرو را به 1,100 کیلوگرم می رساند تا نسبت وزن به اسب بخار 2 به 1 باشد. در تاریخی که این مقاله نوشته می شود می توان گفت هزینه ای بالغ بر 380 تا 470 هزار تومان بستگی به نوع ایسیو و خودرو شما باید در نظر گرفت. ولي به محض ورود خودروهاي لوكس در حاشيه قرار گرفت. در مدل قبلی به واسطه استفاده از مخزنهای بزرگتر، امکان استفاده از لولههای خم شونده وجود نداشت. برای این خودرو از کیت بدنه مدل ریگر استفاده شده است البته به علت گرانی این بدنه ها و احتمال آسیب دیدن در مسابقات معمولا از مدل اصلی قالب گیری می شوند، حذف چراغهای جلو و استفاده از توری هایی به منظور ورود هوا برای خنک کردن موتور جلوه خاصی به خودرو بخشیده است ، سپر جلو با پهنایی تا نزدیکی زمین از این خودرو یک نمای مسابقه ای و حرفه ای به نمایش می گذارد، بر روی درب موتور سبک وزن هم شاهد ورودی های هواهستیم و در کل می توان گفت وجود این ورودی های هوا همه و همه به بالا بردن راندمان موتور در حین مسابقه کمک خواهند کرد.

در مورد حذف کاتالیزور در مورد یورو 2 که بدون مشکل انجام میشه و تاثیر چشمگیری هم در افزایش توان موتور داره ولی در مورد یورو 4 ممکن هست به مشکلاتی برخورد کنید . مشکلش هم اینجاست که در یورو 4 بعد از کاتالیزور هم یک سنسور اکسیژن قرار داره و اگر مقادیر این سنسور در اثر برداشتن کاتالیزور خیلی تغییر کنه ممکن هست ecu برای اصلاح آلاینده ها بیاد و تزریق سوخت رو کم کنه و عملا تاثیر مثبتی دیده نشه و یا اینکه اصلا چراغ چک روشن بشه و در عملکرد ecu اختلال ایجاد بشه . عملکرد هدرز پراید یورو 4 فولادی به چه طریق است؟ بهرغم سخنان مدیرعامل سایپا، رسانههای خودرویی گزارش دادهاند که این خودرو از پلتفرمی استفاده میکند که در خودروی تیبا استفاده شده و این خودرو قرار است از موتور خودروی تیبا استفاده کند. سازمان محیط زیست ایران اعلام کرده است که این خودرو هنوز نتوانسته استاندارد آلایندگی هوا در ایران را کسب کند. همانطور که در چند سطر بالا به مزایای نصب هدرز اشاره شد، در برخی از مواقع تجهیز خودرو به این قطعه چندان بدون مشکل هم نیست؛ چرا که برخی از هدرزهای دست سازی که به وسیله مکانیک های سنتی یا برخی از صاحبین مغازه های اگزوز سازی ساخته می شوند نه تنها نمیتوانند کارایی هدرزهای حرفه ای را داشته باشند، بلکه در بعضی از موارد گزارشهایی در خصوص افزایش صدای پیشرانه و سیستم اگزوز، افزایش مصرف سوخت و حتی افزایش آلایندههای خارج شده از خودرو هم منتشر شده و در یک کلام نتیجه برعکس برای خودرو دارد.

3- در بسیاری مواقع ارتقاء یک بخش از خودرو به تنهایی پاسخ مناسبی به شما نخواهد داد بلکه باید یک مجموعه ارتقاء پیدا کند. شاید هم بدون مشکل بشه انجامش داد و یا اینکه با ریمپ کردن ecu بشه این مشکل رو به طریقی حل کرد . مدت زمان حافظه نهان میتواند به سال، ماه، هفته، روز، ساعت و یا حتی ثانیه تنظیم شود. کلا تسهیل کردن ورود هوا و خروج دود از موتور به هر طریقی ، روی هر موتوری تاثیر مثبتی داره . کلا هر چیزی که تنفس موتور رو بهتر کنه باعث عملکرد بهترش میشه . حالا که از خروجی موتور صحبت شد خوب است بر ورودی هوا ی موتور نیز نیم نگاهی داشته باشیم . میکنند تا مثلاً 10، 15 اسببخار به خودروی X اضافه شود! خوب با این قطعهی ارزان بازدهی خیلی بیشتری خواهند داشت! (البته گاهی اوقات قطعات ساده و کم هزینه میتوانند اثر خوبی داشته باشند ولی در اکثر موارد ادعا کذب است و با حقیقت فاصله دارد پس باید هوشیار بود). 6-میل سوپاپ هم تاثیرش خوب بود و دوستان عزیز ازجمله ممل آمریکایی؛ رو ثابت تراشی ش نظرشون چیز دیگه ای بود و میگفتن ثابت تراشی هم بره ولی خود من تراشکار رو موقع انداختن میل سوپاپ چند دقیقه آوردم و چکش کرد و گفت نیاز به ثابت تراشی نداره و نمیخواد.اگر میگفت ثابت تراشی میخواد قطعا میبردم!

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *