همین جاست که اهمیت هدرز مشخص میشود

تو خیابون لایی می کشند و معمولا تو ماشیناشون هم از منبع اگزوز خبری نیست چون هدرز های اگزوز گرون هست ترجیح می دن که کلا منبع اگزوز رو بردارند. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، معمولا خودروهای پر طرفدار و دارای کلاس جهانی، بیشتر قابلیت تیونینگ را دارند چراکه شرکت های زیادی اقدام به تولید قطعات تقویت شده و یا اسپرت برای آن ها می کنند. کامپیوتر خودرو ، می تواند با مقایسه اطلاعات به دست آمده از این دو سنسور ، سالم یا ناسالم بودن کاتالیسور خودرو را تشخیص دهد و در صورت لزوم به راننده ، جهت تعویض کاتالیسور هشدار دهد.در شکل زیر کاتالیسور با لکه های سبز ، سنسور شماره 1 ( قبل کاتالیسور ) با فلش زرد رنگ و سنسور شماره 2 ( بعد کاتالیسور ) با فلش قرمز رنگ نشان داده شده اند. گلگیرهای این خودرو تا حدی شبیه به مدل M3 می باشد، خطی بر روی گلگیر جلو تا عقب کشیده شده است و این خط پهن تر شدن تدریجی بدنه را به خوبی به شما نشان می دهد. حتی در بعضی کشورها مانند ایران عزیزمان، تغییر رنگ بدنه خودرو یا دودی کردن شیشهها هم خلاف قانون است. موتورهای V6 یا 6 سیلندر خورجینی معمولا قابلیت های بیشتری داشته و از توانایی های بالاتری نسبت به موتورهای چهار سیلندر در هنگام یدک کشی برخوردار بوده ولی مصرف سوخت کمتری نسبت به موتورهای V8 یا 8 سیلندر خورجینی دارند.

از همین رو معمولا عملیات تیونینگ خودرو به صورت پلکانی انجام میشود تا مراحل مختلف این عملیات مکمل یکدیگر باشد. از همین رو آن دسته از کسانی که خیال تیونینگ خودروی خود را در سر میپرورانند، بهتر است این کار را به صورت مرحلهای و به شکل کاملا حساب شده انجام دهند. چرا که به طور حتم سیستم قدیمی ترمز شما پاسخگوی موتور جدید و ارتقا یافتهی آن، که سرعت فراوانی را هم رقم خواهد زد، نخواهد بود و همانند توان موتور نیاز به اصلاح و ارتقا خواهد داشت. به پویا نمایی پایین نگاه کنید هر دو موج صدا صوت خالص اند اگر دو موج هم فاز باشند با هم جمع شده و موجی با همان بسامد قبلی اما دامنه دو برابر را تولید می کنند به این،تداخل سازنده می گویند اما اگر دو موج دقیقا در فاز مخالف باشند،با هم جمع شده و صفر می شوند به این،تداخل ویرانگرمی گویند.در لحظه ای که موج اول در فشار بیشینه خود است دومی در کمینه است.اگر هردوی این موجها پرده گوش را در یک زمان تحریک کنند چیزی نخواهید شنید چون این دو موج همیشه یکدیگر را خنثی می کنند. میتوان موج صدایی تولید کرد که دقیقاً مخالف موج دیگر باشد، این اساس کار گوش یهای از بین برنده سر و صدا می باشد.

در واقع اگر تنها یکی از تغییرات صورت گرفته در خودرو با تغییرات و اصلاحات اعمال شده در سایر بخشهای آن هم خوانی و هماهنگی کامل نداشته باشد، ممکن است مشکلاتی برای خودرو یا رانندهی آن به وجود بیاید. از آنجا کـه بیشتر افرادی کـه بـه دنبال خرید خودرو کارکرده هستند، ترجیح می دهند تا خودرو بـه حالت استاندارد خود نزدیک باشد، در نتیجه باید این موضوع را نیز درنظر بگیرید. متناسب با شرایطی که قصد استفاده از خودرو را دارید، می توانید خودروی خود را به دست یک فرد متخصص در این زمینه سپرده و یک خودروی اسپرت، زیبا و قدرتمندتر تحویل بگیرید. نوع خاصی از ریمپ ای سی یو که فقط در کاراک انجام می شود و برای خودرو هایی است که هدرز بسته باشند با هدف بهره برداری بیشتر از افترمارکت هدرز به این صورت انجام میگردد که ورودی هوا را با خروجی آن که همان هدرز است تنظیم میکنیم و به این هدرز ریمپ میگوییم. فیلتر هوا اسپرت(ست کامل کیت مَکش). فقط بهينه كن مثله شمع چند پلاتينه فيلتر هوا اسپرت و اگه بيشتر خواستي هدرز و منع اگزوز .

ترموستات چند نوع داره مگه؟ شاید بشه فرمون سورن رو بست ولی ضبط باید با نوع اینترفیس دار عوض بشه . بهینه سازی نیترو بهینه سازی برای کارایی بالا (High-Performance car tuning) یا بهینه سازی نیترو(Nitro Tuning) به نوع سوخت رسانی به موتور وابسته است و منجر به افزایش میزان شتاب و توان خروجی موتور و کارایی خودرو میشود. اما خودروهایی که کمتر شناخته شده هستند، این قابلیت را نداشته و نمی توان قطعات مخصوص تیونینگ آن ها را در بازار یافت و یا شرکت یا فردی را پیدا کرد که تیونینگ آن را بر عهده بگیرد. شرکت ها و یا مراکز تیونینگ در ایران می توانند از خودروی معمولی شما همچون پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶، سمند، پراید و غیره، خودرویی بی نظیر بسازند که کاملا با نمونه های معمول موجود در خیابان ها، تفاوت داشته باشد و هر فردی که به آن می نگرد تفاوت آن را احساس کند. فرقی نمی کند که خودروی شما یک خودروی سدان یا هاچ بک باشد و یا یک خودروی شاسی بلند و آفرود. مثلاً کاهش ارتفاع خودرو، استفاده از لاستیکهایی با فاق کوتاه یا چراغهای بیش از حد قدرتمند، میتواند مشکلات زیادی را در خیابانهای شهری ایجاد کند. حال اگر در حین اجرای عملیات تیونینگ خودرو هیچ توجهی به تقویت سیستم ترمز خودروی خود نداشته باشید، ممکن است با مشکلات مختلفی حین راندن آن مواجه شوید.

هدرز چیست؟انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *