هدرز چیست و چه نقشی در افزایش قدرت موتور دارد؟

شما سر سیلندر 305 سوپاپ بزرگ بذارید با دوال اگزوز هدرز هم نمیخواد . هدرزها از نظر آرایش قرارگیری لوله ها به چند دسته تقسیم می شوند که فقط با نگاه کردن به آن ها قابل تشخیص اند. موقعی که فشار داخل منیفولد هوا کمتر از حد استاندارد میشه و سنسور فشار منیفولد گزارش میده ، ECU سوخت پاششی رو کم میکنه، و باز هم سنسور اکسیژن گزارش رقیق بودن نسبت سوخت در اگزوز رو صادر میکنه. اگه تست کردی و تغییری نکرد یعنی این اتفاقتی که من گفتم مشکل موتور اتومبیل شما نیست و مشکل ممکنه از جای دیگه ای مثل سنسور اکسیژن باشه، چون سنسور اکسیژن هم یه سنسور خیلی تعیین کننده در موتورهایی مثل موتور اتومبیل شماست. سوپر شارژرها هم هوای ورودی به موتور را فشرده میکنند و اکسیژن بیشتری را به محفظه احتراق میرسانند که برابر با رساندن سوخت بیشتر از طریق لولههای سوخت رسان است.

مجموعه اقداماتی روی پیشرانه اتومبیل كه از افزودن و یا تعویض بعضی قطعات گرفته تا تعویض كامل موتور و گیربكس را در بر می گیرد. فولکس واگن گلف در بازارهای جهانی و در هر نسلی که معرفی شد، جزو خودروهای اسپرت و محبوب بین تیونرها است و این خودرو یک نمونه از گلف 77 تیونینگ شده است که در بالا شرح آن و تغییرات صورت گرفته روی این خودروی آلمانی معروف را خواندیم که همگی این تغییرات در داخل کشور صورت گرفته است. به زبان ساده تر می توان گفت که باعث تولید انرژی و حرکت درآوردن خودرو به شکل سوخت فسیلی وگازی می باشد و همچنین یاعث تولید انرژی جنبشی خواهد شد . و به زبان ساده تر می توان گفت که توان برابر است با انجام کاری . اگر درس استاتیک یا مقاومت مصالح خوانده باشید ، باید با مفهوم گشتاور و نخوه بدتس آوردن آن در یک جسم کاملا آشنا باشد .

اینطوری ما باید برنامه ECU رو تغییر بدیم یا فشار ریل سوخت رو بالا ببریم و یا انژکتور هایی با حجم پاشش بیشتری نصب کنیم تا مصرف بتونه بالا بره و توان تولیدی بیشتر بشه . فرود جان با این مطالبی که من خدمتت عرض کردم اگر شما فیلتر هوا رو برداری باید توان تولید ی موتور بیشتر بشه یا اگه خروج دود از اگزوز رو کم کنی و یه تست بگیری باید توان تولیدی بیشتر بشه. شما ضریب دف رو اگه قویتر کنید شتاب و مصرف شهریتون بهتر میشه . اگه هزینه براتون مقدوره یه کارب خیلی سالم دو دهنه ببندید . خیلی ممنون از راهنماییتون اره اتفاقا این فیلتر k&N رو خوندم و اون فیلم جالبش رو هم دیدم قطعا برا خریدش مزاحم آقا مهدی گل میشم که ادر س فروشگاه رو ازشون بگیرم . ببینید وقتی که شما هدرز روی موتور ماشینتون نصب میکنید ، در واقع خروج دود از محفظه ی احتراق رو راحت تر می کنید.

این هدرز قابل نصب بروی زانتیا 1800 و پژو پارس ای ال ایکس موتور زانتیا 1800 سی سی 16 سوپاپ میباشد. زمان قیچی رو هممون میدونیم چیه، در این موقع سوپاپ دود و هوا هر دو باز میشن پس چون راه ارتباطی منیفولد هوا به محفظه احتراق و همینطور راه سیستم اگزوز به محفظه ی احتراق همزمان باز میشن فشار اوونها میتونه بر هم تاثیر بگذاره یعنی افت فشار در سیستم اگزوز نسبت به حالت استاندارد میتونه باعث افت فشار در منیفولد هوا نسبت به قبل بشه ، البته بعد از زمان قیچی هم که زمان مکش فرا میرسه و سوپاپ هوا به تنهایی بازه ، چون در زمان تخلیه (به خاطر نصب هدرز) حجم دود بیشتری تخلیه شده ،بنابر این فشار در محفظه ی احتراق در زمان مکش کمتره ، درنتیجه سیلندر بهتر میتونه پر بشه چون فشار کمتری (نسبت به حالت استاندارد) در مقابل ورود هوا به سیلندر مقاومت میکنه. گشتاور معنی ای پر کاربرد دارد که باعث قدرت و عملکرد موتور شده و باعث تقویت و بهتر شدن موتور خواهد شد . فقط تو توضیحات دوستمون کاربر renault متوجه ی موضوع نشدم اونم در خصوص تقویت مسیر خروجی هوا از موتور بود . این کار باعث میشود تا این چرخه دریافت گازهای خروجی و تبدیل آن به هوای ورودی، هیچ اتلاف نیرویی نداشته باشد و افزایش شتاب با راندمان بالایی انجام گیرد.

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *