هدرز چیست و چه نقشی در افزایش قدرت موتور دارد؟

هدرز قطعه ای است که کار اصلی آن خروج و راهنمایی گاز های مشتعل شده که اصطلاحا دود اگزوز نامیده میشوند به خارج میباشد. همانطور که می دانیم در موتور های احتراق داخلی ، دود حاصل از احتراق در سیلندر ها باید خارج گردد تا سیکل احتراق مجددا با مکش هوای تازه به درون سیلندر ها تکرار شود. در صورتی که موتور خودروی شما متفاوت میباشد میتوانید به از طریق سوال زیر توضیحات محصول مدل موتور خود را اعلام نمایید تا در صورت موجود بودن مدل مظابق مدل خودروی شما به شما اطلاع داده شود. توجه : در صورتی که هدرز برای خودروی دیگری نیاز دارید میتوانید آن را با ما در میان بگذارید که در صورت موجود بودن در انبار به شما اطلاع داده شده و یا برای شما وارد و یا تولید شود. انواع هدرز را میتوان در سه نوع کرومی، فولادی و سرامیکی دستهبندی کرد؛ طراحی یک هدرز باید با توجه به موضوعاتی چون افزایش توان هدرز، توجه به میزان آلایندگی موجود و میزان تاثیری که بر مصرف سوخت میگذارد، طراحی شود. بنابراین ریمپ تاثیری در افزایش گازهای NOx, HC, CO, CO2و به طور کلی آلایندگی خودرو ندارد و کوچک ترین مشکلی در گرفتن معاینه فنی برای خودرو ایجاد نمی کند.

همچنین باید گفت که بسیاری از افراد هستند که به دنبال شیوهای برای تولید صدا از اگزوز خودروی خود هستند؛ بهترین راهحل برای این افراد را میتوان استفاده از هدرز در نظر گرفت، البته باید گفت هدرز نمیتواند صدای چندان بلندی ایجاد کند، اما همان صدای تولیدی و ناچیز را میتوان یکصدای خوشایند در نظر گرفت که نزد رانندگان بهویژه جوانان از اهمیت ویژهای برخوردار است. مطمئنا هر شرکت سازنده ای با توجه به مشخصات موتور و فضایی که در اختیارش قرار داده می شود، باید یک شکل از هدرز را طراحی کند. هدرز مربوط به قسمت موتور خودرو میباشد و بسته به نوع آن از سرسیلندر خودرو که قسمت بالایی موتور خودرو میباشد شروع شده و تا زیر موتور امتداد میابد. نامه درخواست که در آن لینک/لینکهای آگهی آورده شده است. یکی از موضوعاتی که میتوان آن را یک امتیاز و ویژگی در نظر گرفت، نصب بسیار راحت این قطعه است که شما میتوانید از آن بهراحتی استفاده کنید، همچنین میتوانید به هرجایی که اگزوزسازی خودرو انجام میشود، رفته و نصب این قطعه را انجام دهید. این استاندارد ها را پاس کنند. یک مثال نزدیک در این زمینه اجرایی شدن استاندارد یورو 4 در کشورمان ایران است.

در این مقاله هدف ما ارائه اطلاعاتی در این مورد است که امیدواریم برای مخاطبان عادی و همچنین متخصص جذابیت داشته باشد. داینومومتر به ما این امکان را می دهد تا در هر لحظه متوجه بشویم تغییر اعمال شده بر آوانس جرقه زنی شمع ها بیش از حد است یا آنقدر کم است که به طور مثال موجب بروز پدیده ناک بشود.این پروسه آزمون و خطا آنقدر تکرار می شود تا به بهینه ترین حالت ممکن (optimum condition) برای راندمان خودرو در تک تک پارمترها دست پیدا کنیم. در طول ۳ سال گذشته هدرز پراید محبوبیت ویژه ای بین مصرف کنندگان پیدا کرده و البته بسیاری از خریداران ما بعد از خرید هدرز پراید، تغییرات دیگری هم در اتومبیل خود میدهند. DC Sports: سازنده ای که در در سال 1987 به سفارش شرکت هوندا نخستین هدرز 1-4 خود را طراحی کرد،امروزه یکی از برترین برند ها در ساخت این قطعه برای خودورهای اسپرت است. کمپانی های سازنده خودرو، محصول خود را به صورت تولید انبوه در سرتاسر جهان به فروش می رسانند به عبارتی یک خودرو برای تمام بازارهای هدف. در ساخت هدرز دقت و ظرافت بسیار بیشتری به کار برده شده و خم کتری لوله ها و نقطه های اتصال آن مهندسی سازی شده بوده و به گونه ایست که هوای خروجی موتور را بهتر تخلیه نموده و سیلندر خودرو خالی تر از دود شده و در عمل به جای آن هوای بیشتری را در هر مرحله مکش و سیلندر موتور خودرو از اکسیژن بیشتری پر شده و احتراق خودرو کاملتر و قدرتمند تر بوده و شتاب خودرو بالا میرود.

با توجه به نمودار فوق با نصب هدرز می توان به مقدار قابل توجهی از توان دست یافت که در این موتور حدود 38 اسب بخار است. طراحی و ساخت مانیفولد به صورتی است که سطح آن صیقلی نیست و زبر و ناصاف نیز به نظر میرسد، از همین جهت در هنگام خارج شدن گازها آلاینده، اختلالاتی دیده میشود، اما از آنجاییکه در طراحی و ساخت هدرز پراید یورو4 فولادی از روش خمکاری استفاده شده است، سطح آن صاف و صیقلی دیده میشود و به همین دلیل خروج گازهای آلاینده به بهترین حالت ممکن اتفاق میافتد. به این دلیل که کمتر سازنده ای وجود دارد که از ابتدا در خودروهای ساخته شده این وسیله را نصب نماید. برای روشن شدن موضوع تغییرات صورت گرفته روی آوانس جرقه زنی شمع ها را مثال میزنیم. علاوه بر موارد ذکر شده خودرو بعد از بیرون رفتن از داینومومتر مورد تست درایو قرار می گیرد و ساعات متمادی با آن رانندگی می شود تا نقاط ضعف احتمالی به خوبی در شرایط واقعی و زمان طولانی تر تست شود.حال به اطلاعات لازم برای تغییر پارامترهای ایسیو به صورت کاملا ایمن دست پیدا کرده ایم به طور مثال میدانیم برای فلان خودرو خاص حد بهینه افزایش آوانس جرقه زنی حداکثر 5 واحد است، نه بیش تر و نه کم تر.

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *