هدرز چیست و چه نقشی در افزایش قدرت موتور دارد؟

ابتدا لوله خرطومـی ورود هوا که تا درچه گاز باز شده و بعد از باز منیفلد دود چدنی و لوله L شکل زیرین، تکه بالایی هدرز پراید با توجه بـه دقت فوق العاده ساخت، بـه راحتی درون جای خود نشسته و مـهره ها سفت مـیشوند. از سوی دیگر ساخت هدرزها نیز باید به صورت کاملا دقیق توسط دستگاههای مخصوص خم کاری لوله انجام شود و کیفیت عملیات جوش کاری و ماشین کاری نیز تاثیر انکار ناپذیری بر روی قابلیتهای نهایی محصول خواهد داشت. اگر هم گذرتان به جادههای ناهموار بیفتد ممکن است این اتفاق برای اگزوزتان پیش بیاید. برخی حتی برای دستیابی به نتیجه خیره کننده تر و در چنگ داشتن قدرت بالای 200 اسب بخار در اتاق پراید، به سراغ پیشرانه هایی نظیر SR20 نیسان می روند که قابلیت تقویت پذیری بالاتری نیز نسبت به خانواده پیشرانه های سری B مزدا دارد. اگر بدون در نظر گرفتن کیفیت سوخت اقدام به افزایش زیاد اوانس جرقه برای حصول حداکثر قدرت گردد منجربه ناک (احتراق پیش رس) و افزایش دمای احتراق میگردد. با این تغییرات ، بدون افزایش حجم، قدرت خروجی از 63 اسب بخار به 69 اسب بخار افزایش پیدا کرده است.

آن طور که گفته میشود، در نسخههای کاملتر و قویتر سایپا اطلس از پیشرانههایی با قدرت ۱۰۵ تا ۱۱۷ اسب بخار استفاده خواهد شد و ساختار ۱۶ سوپاپ هم به پیشرانه این خودرو اضافه میشود. ههمچنین با افزایش راندمان موتور مصرف سوخت نیز بطور میانگین ۰٫۶ لیتر در صد کیلومتر کاهش یافته و موتور نرمتر کار کرده و عمر بیشتری میکند. با کثیف شدن فیلتر هوای بنز، حجم هوای ورودی به موتور کاهش مییابد، که نتیجه آن، عدم امکان کارکرد مناسب موتور بوده که مشکلات فراوانی را برای صاحب خودرو به همراه دارد. به طوری که شتابگیری آن بهتر از گذشته شده و مصرف سوخت آن کاسته میشود. بدون موتور و بخش های مهم آن مانند سیلندرها و پیستونها توجه به این ارقام هم ، می توان به طور خیلی ساده به این موضوع پی برد که «فیلتر هوا»ی تمیز باعث بهبود جریان هوای ورودی به موتور شده، عملکرد آن را افزایش داده و مصرف سوخت را کاهش میدهد.

این پیشرانه ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ توان خود را از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلوی کوییک S می رساند. باید توجه داشت که تمام این اطلاعات از منابع غیر رسمی در اختیار رسانهها قرار گرفته و برای همین نمیتوان تا زمان رونمایی، اطلاعات دقیقی را مورد سایپا اطلس به مخاطبان اعلام کرد. پژو ۴۰۵ با موتورL3 XU7 انتخاب اکثر خریداران در ایران است. هدرز XU7 ساخت EngineArts مانند تمام محصولات دیگر دارای ۲ سال گارانتی می باشد. اما هدزر و ساخت اصولی ان اسان نیست. اما تا ماشین روشن نشده، آن را خاموش کنید، این حجم از آب و بخار در اگزوز باقی مانده و به مرور زمان، باعث پوسیدگی و سوراخ شدن آن میشود. واتر پمپ این موتور از جنس آلومینیوم ساخته شده اما میزان فشار آن جزو همان اسرار راش است. سیستم تعلیق این موتور سیکلت تا حدودی به مانند RC 211 V می باشد کمک های جلو معکوس 41 میلی متری می باشند که قابلیت تنظیم از روی سر کمک را دارند و 119.5 میلی متر هم بالا و پایین می روند و در قسمت عقب هم یک کمک فنر مرکزی وجود دارد 129.5 میلی متر بالا و پایین می روند و همین خود بسیار هندلینگ موتور را بهبود بخشیده است و این سیستم تعلیق خیلی خوب و سریع عکس العمل از خود نشان می دهند، البته یکی دیگر از دلایل بهبود هندلینگ این موتور سیکلت انجین آن می باشد که طول آن 236 میلی متر می باشد و بیشتر وزنش به سمت جلوی موتور سیکلت است.

این خودرو طراحی جدیدتر، جذابتر و اسپرت تر از مدلهای قبلی دارد که مورد قبول مشتری واقع شده و باعث شده فروش بسیار خوبی داشته باشد. از جمله معایب خودروی پراید 132 باید به امکانات رفاهی محدود، کیفیت ساخت پایین، ایمنی پایین، سیستم ترمز نه چندان خوب و جلوبندی ضعیف اشاره کرد که رانندگی با آن با سرعت بالا در جاده بسیار خطرناک است. حداکثر توان موتور 63 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه … چون فرسودگی اگزوز شما سریعتر اتفاق میافتد و در نتیجه، با کوچکترین حادثه یا ضربهای، از دور خارج خواهد شد. C – افزایش کاتاف نیز تا محدوده ۷۰۰۰ دور نیز که محدوده ایمنی است انجام میگردد. بنابراین طراحی و ساخت هدرز یک فرآیند وقت گیر و پر هزینه محسوب می شود.از این رو تقریبا تمامی کارخانجات خودروسازی از نصب هدرز بر روی محصولات ارزان قیمت و شهری خود صرف نظر کرده و انجام این کار را به متخصصان مراکز تیونینگ واگذار میکنند. به همین دلیل، کیت ریموتدار اگزوز راهی بازار شده. ماشینبازها معمولا اخلاقیات خاصی دارند و به همین دلیل، امکانات مختلفی برای استفاده آنها راهی بازار میشود.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *