هدرز چیست و چه تاثیری در عملکرد موتور خودرو دارد؟

همراه با هدرز . همه موارد بالا باعث میشود تا صدای خودرو نیز با کمی تغییر همراه باشد که البته هیچ وقت این مورد، هدف سازنده و استفاده کننده نخواهد بود. و اگر دمای محیط سرد نباشد، حتی در حال حرکت هم آمپر دما بالا خواهد رفت. دليل اينكه ميبينيد دو تا ماشين صفر و يه مدل زمين تا آسمون با هم فرق دارن ، يكي خيلي سر حال و برو ، اون يكي ( ببخشيد معذرت ميخوام ) لش هم دقيقا همين نكته هست . حال با آغاز دومین ماه سال ۱۴۰۰ میبینیم که تولید کوییک S وارد فاز گسترده تری شده و گویا قرار است به زودی دعوتنامهها و صدور فاکتور نمونه پایه کوییک فیس لیفت آغاز شود. به علاوه مرکز تیونینگ منصوری برای دست یابی به بهترین هندلینگ، ایجاد تغییر را در مجموعه تعلیق هم در دستور کار خود قرار داده است. اون پستم واسه این بود باقالی کاری نشه که کار حمید زیاد نشه! باید بدانید که اتفاقا اغلب تولیدکنندگان مطرح جهان مثل BMW این کار را میکنند و برخی محصولاتشان را با کیت اسپرت فابریک عرضه میکنند.

مصطفی گفت انقد باید فکر کنی که کچل بشی البته جور دیگه! نکتهای که در رابطه با طراحی و ساخت این قطعه اهمیت دارد، زمان و هزینهای است که شما باید برای آن در نظر بگیرید، ساخت هدرز فولادی پژو 405 را میتوان یک فرایند وقتگیر و پرهزینه بهحساب آورد که به همین دلیل بسیاری از خودروسازان آن را بهعنوان یک آپشن در نظر میگیرند که باید بهصورت جداگانه بر روی خودرو نصب شود و از آن بهعنوان یک قطعه فابریک استفاده نمیکنند. یکی از قابلیتهای توربو شارژ این است که میتوانید به دو شکل متفاوت از دو توربوشارژر در یک موتور استفاده کنید. میتوانید موتورهایی مانند موتور فورد فیستای جدید یا موتورها مزدا را روی آن سوار کنید. در صورت تمایل میتوانید منبع آخر را با منبع اسپورت عوض کنید. مرحله بعد اون قسمتي از مانيفولد كه از منبع هوا جدا ميشه رو باز كردم و از محل منبع هوا يه خورده تراش دادمش تا گشاد بشه و طرف لوله هايي كه به سمت موتور ميره هم همين كار رو كردم . حذف كاتاليزور و منبع مياني رو انجام بديم ولي به اين نكته توجه نكنيم كه آيا واقعا سيستم خروج دود اين موتور يكي از نقاط ضعف اون هست يا نه در آخر كار ميبينيد كه ماشينتون دقيقا با هم مدل خودش كه فقط يه كاتاليزور رو برداشته برابره و نميتونه بهتر از اون حركت كنه .

حالا فكرش رو بكنيد اين موتور ديگه چي قراره از آب در بياد كه به لطف قطعه سازان و خدروسازان عزيز وطني اين كار انجام شده . جعبه —– هوا يا همون AIR BOX رو هم در قسمت قاب پائين كه هوا از بيرون مياد زير —– يه سوراخ بزرگ 2.5 ايچي درست كردم و يه لوله خرطومي با همون قطر و با چسب چسبوندم داخل سوراخه و اون سر لوله رو هم بردم گذاشتم بغل رادياتور كولر كه خاليه تا هواي خنك بكشه داخل . تروتل بادي رو بستم و اومدم به جاي لوله هاي اينتك فابريك موتور كه واقعا به درد نخورن از لوله پوليكار ضخيم با قطر 2.5اينچ به همراه زانويي هاش استفاده كردم و دورشون رو با يه خورده پشم شيشه و فويل آلومينيوم حسابي عايق كردم . براي درست كردنشون هم اومدم با سنگ انگشتي مانيفولد رو تراش دادم تا ورودي هاش تقريبا با سرسيلندر ست شد و واشر رو هم به همين ترتيب ستش كردم و مانيفولد رو بستم سر جاش . اومدم با فرز انگشتي خيلي با دقت واشر ها رو با لبه هاي مانيفولد ست كردم طوري كه واشر هم با لبه ورودي هاي سرسيلندر و هم با لوله هاي مانيفولد ست شد .

همينا باعث شد كه ماشينش بهتر راه بره طوري كه 206 تيپ 2 رو تا 140 ازش جلو بود . مرحله بعد مانيفولد دود رو باز كردم و يه واشر نو براش خريدم و اومدم با سرسيلندر ستش كنم كه چشمتون روز بد نبينه . باورتون نميشه كه چقدر خروجي هاي سرسيلندر با ورودي هاي مانيفولد دود نا هماهنگ بودن . باورتون ميشه خيلي راحت پارس و سمند رو جا ميزاشتم . مرحله بعد تروتل بادي بود كه اون رو هم يه خورده تراش دادم تا سرعت و حجم هواي عبوري از اون بيشتر بشه . اما چيكار كنيم كه بدون اينكه هزينه زيادي بكنيم و كلي دردسر بكشيم بتونيم موتور ماشينمون رو يه خورده همچين تقويتش كنيم . من وقتي موتور پرايد رو باز كردم خيلي از نقطه ضعف هاشو متوجه شدم كه 100 % اونا مربوط به كيفيت پائين ساخته . حالا فكرش رو بكننيد وقتي چنين موتوري قرار باشه كه قطعاتش با كيفيت خيلي بدي ساخته بشه و از اون بدتر مونتاژشون هم با پائين ترين سطح دقت و حوصله انجام بشه و فقط هدف سر هم كردن يه موتوري باشه كه استارت بخوره و روشن بشه . خلاصه عيبش رو گرفتم و يه هو از دهنم پريد گفتم بده برات كاريش كنم كه درست و حسابي راه بره كه پيله شد كه بايد واسم رديفش كني ( لعنت بر دهاني كه بي موقع باز شود ) آخه كاراي ماشين خودم هنوز مونده بود و ناچارا پاي حرفم وايسادم .

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *