هدرز چیست و نکاتی که نباید درباره آن بدانید؟

از طرف دیگر ساخت هدرز ها هم بایستی به صورت تماما ظریف به وسیله دستگاه های منحصر به فرد خم کاری لوله صورت پذیرد و کیفیت عملیات جوش کاری و اتومبیل کاری هم تاثیر انکار ناپذیری بر روی قابلیت و امکان های آخرین فرآورده خواهد داشت. B – همچنین امکان حذف سنسور اکسیژن دوم یا غیر فعال کردن و همچنین اصلاح پارامتر ها به طور کامل انجام میگردد. ساکاموتور تنها یک خودرو با ظاهر مسابقه ای نمی خواست، هدف او نمادی کامل از حس و حال مسابقات نسکار کلاسیک در سالهای دهه ۶۰ و ۷۰ بود، او برای رسیدن به چنین مفهومی حتی دست به تحقیق و مطالعه مجلات قدیمی زد و بسیاری فیلمهای مربوط به مسابقات آن سالها را بازبینی کرد. وقتی یک مجموعه تکنولوژی و تبحر در جمع کردن خودروهای مسابقهای دارد، قطعا میتواند در آمادهسازی و تیونینگ خودروهای خیابانی هم قدرتمند ظاهر شود. این منیفولد در قطر لولهها جنس آنها و زاویه آنها تغییر کرده و میتواند در خروج دود بسیار موثر باشد. عامل کلیدی که میتواند راندمان موتور اتومبیل شما را افزایش دهد افزودن جریان هوای ورودی و بهبود تخلیه گازهای خروجی از موتور است. بسیاری از فروشندگان این وسایل اظهار میکنند با نصب یکی از آنها شما میتوانید 25 اسببخار به قدرت موتور خود بیافزایید.

به طور معمول و با رعایت موارد بالا میتوانید 15درصد به توان خودروی خود بیافزایید. به دلیل شتاب بالا و مصرف پایین، ریو طرفداران زیادی پیدا کرد. ب.ام.و و انواع فراری و لامبورگینی و پورش و مرسدسهای AMG مشاهده خواهید کرد. تغییرات جداول سوخت و جرقه در این خوردو با انواع ایسیو باعث رسیدن به حداکثر توان این موتور می شود. مرحله ۲ (ریمپ ایسیو بر روی موتور استاندارد): در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال می گردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد. مرحله ۱(ریمپ اکونومیک): در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، سنسور اکسیژن و دریچه گاز به نحوی کار می شود که بدون کاهش توان و گشتاور خودرو مصرف سوخت خودرو نزدیک به ۱۰ % کاهش مصرف سوخت حاصل شود. مرحله ۳ (ریمپ بر روی موتور با لوازم افترمارکت و تغییر یافته): در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال می گردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۵% بسته به تغییرات مکانیکی حاصل گردد.

همانطور که می دانید سرعت حرکت گازهای گرم بیشتر از گازهای سرد می باشد; نوار نسوز فیبرگلاس که کار عایق کردن اگزوز را انجام می دهد می تواند حرکت گازها در اگزوز را سریع تر کند که این کار باعث می شود سوخت بیشتری جذب شود و هوا به محفظه احتراق می رود. با به کارگیری هدرز اگزوز علاوه بر اینکه کارایی لوله های خروجی دود سیلندرها بالا میروند هوای سرد بیشتری به داخل کشیده شده و جریان هوای بهتری برای موتور فراهم میشود. اولین درک نادرستی که نیاز به اصلاح دارد این است که تصور میشود یک هدرز باید به طور کامل مانع پس زدن دود خروجی از سیلندر شود اما این برداشت درست نیست. الف – در این استیج تاخیر دریچه گاز به طور کامل مرتفع شده و حداکثر توان و گشتاور ممکن بطور واقعی بدست می آید. بسیاری از افراد فکر میکنند که هر چه این قطر بیشتر باشد، کارایی هدرز بالاتر میرود اما این طور نیست. دوره ها به گونه تهیه شده است تا همه ی افراد بتوانند با مفاهیم تیونینگ و روش های تقویت موتور آشنا شوند. همانطور که در تصاویر مشخص است، صندلی بخش عقب خودرو حذف شده و صندلیهای سرنشینان جلو نیز با نمونه ریسی تعویض شده است.

فیلتر هوای بنز لاکچری کابین به عنوان بخش مهمی از عمکرد گیربکس خودرو و امنیت خودرو نیست. به یک نکته کوچک نیز باید اشاره شود که نصب این دو وسیله (فیلتر هوای اسپرت و هدرز) مصرف سوخت را بالا میبرد. نکته بعدی که باید در نظر گرفته شود قطر مناسب لوله است. قطر کم لوله باعث ایجاد جریان سریع دود در داخل خود میشود که در هنگام مکش ترتیبی دود خروجی از سیلندرها و در هنگام کارکرد موتور با دور موتور پایین باعث افزایش راندمان میشود. یک هدرز نه تنها باعث کاهش پسزدگی دود خروجی از سیلندر میشود بلکه در اقدامی مهمتر نقش یک دستگاه مکنده را در درون موتور بازی میکند. معنای عبارت مکش ترتیبی دود خروجی سیلندرها این است که هنگامی که دریچه خروج دود سیلندر بعدی باز میشود این قطعه مکنده دود آن را به درون خود میمکد و آن را از سیلندر خارج میکند. کوچکترین قطر لولهای که بتواند جریان دود را از درون خود با حداکثر سرعت عبور دهد باید مورد استفاده واقع شود. برای رفع این مشکل قطر این لوله اگزوزها باید یک شماره بزرگتر گرفته شود. به زبان ساده باید گفت هدرز قطعه ای است که برای تیونینگ و بهبود عملکرد موتور جایگزین منیفولد چدنی شده و بر روی موتور نصب میگردد.این قطعه عملا همان کارمنیفولد را انجام میدهد و همانند آن قسمتی از سیستم اگزوز خودرو محسوب می شود .

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *