هدرز چیست و تاثیر آن روی شتاب ماشین

به همراه هدرز صدای خیلی بلند و جالبی داره. متاسفانه مسیر دیگر اجازه سرعت گیری بیشتر را به ما نمیداد و فقط توانستیم به سرعت 130 کیلومتر در ساعت در وضعیت دنده 3 دست یابیم. مرسی از اینکه در بحث شرکت کردید و نظرات علمی و تجربی خودتان را با ما در میان گذاشتید . شاید به همین خاطر بود که تویوتا پرادو 120 با موتور 4 لیتری و گشتاور 440 نیوتون ، در حالت سنگین و استفاده از دنده L2 ، خیلی راحت تر نسبت به رقبا صعود می کرد . ماشین توی دنده یک و دو بشدت وحشیه.جوری که دنده یک یا هرزگردی پر میشه و دنده دو و سه هم خیلی زود به رد لاین میرسن.یک ماهی میشه که میل سوپاپ و پولی های ریس سفارش داده شده.اونی که واسمون سفارش داد اهل تیونینگ و ریس هست و گفت اینا بهترین چیزیه که میتونی با این ستاپ رو ماشین نصب کنی.اما سر پورت و پولیش خیلی خیلی دودل هست دوستم البته بودجه به آخراش رسیده.خلاصه اینکه ما منتظریم میل سوپاپ ها و پولی ها برسن تا یه درگیریه مختصربا حجم بالاهای تو خیابون داشته باشیم.

به همین جهت موتورهایی که حجم بالایی دارند صداشون به مراتب بم تره . اینتر کولر : یک رادیاتور برای خنک کردن هوا که دو دلیل مهم دارد 1 – جلوگیری از پیش اشتعالی سوخت به علت حرارت زیاد و تراکم بالای هوا 2 – خنک کردن سیستم توربو ، فضای اتاق احتراق و خروجی ها . افزایش شتاب 206 TU5, راه های کاهش مصرف سوخت 206, قیمت هدرز 206, محل نصب آپشن های 206 در تهران, محل نصب هدرز 206 در تهران, محل نصب هدرز 206 در غرب تهران, نصب هدرز 206, هدرز 206 چیست, هدرز چگونه عمل میکند ؟ همانطور که گاز خروجی از طریق ساختار لانه زنبوری عبور می کند، در معرض کاتالیزور قرار می گیرد که باعث اکسیداسیون CO و HC و کاهش NOx می شود. هدرز استیل در هنگام کار بسیار داغ میشود؛ لذا لازم است عایقبندی مناسبی برای آن صورت گیرد تا دمای زیاد آن، به بقیه اجزای موتور آسیب نزند.

به طور مثال نشتی روغن هیدرولیک میتواند باعث آتش سوزی موتور… در ضمن اگر قدرت خودرو کم و مصرف سوخت هم بالا برود، میتواند نشانهای از پوسیدگی اگزوز باشد. Nitro tuning به نصب و تنظیم کاربراتور بر روی موتورهای با سوخت نیتروژن- متان نیاز دارد، وقتی که موتور درجا روشن است، پیچ تنظیم مربوطه باید در حالتی قرار بگیرد که موتور تا جایی که امکان دارد آرام کار کند، اگر مشکل روشن شدن خودرو هم وجود دارد، تغییر کوچکی در پیچ تنظیم میتواند کارایی را بهبود ببخشد. » ولی منظور من از آن دوست شدنهایی نیست که به چک و تعویض به موقع روغن و لنت و تسمه و چراغ، و هزارجور ابزار بیجان و بیمعنی دیگر خلاصه میشود. آپشن DBC ، چه از نظر تکنیکی و چه از فراوانی ، آپشن خاصی نیست . عبارت از فاصله نقطه مرگ بالا و نقطه مرگ پایین پیستون می باشد. اما باید توجه کنید که موهاوی علاوه بر مشکل سیستم تعلیق ، دارای ضریب حمله پایین و فقدان سینی مخصوص موتور است .

تا از اون شیب لندکروز بیاد پایین 20 بار سکته زدیم(نه کمک،نه ترمز ،هیچی مانع سر خوردنش و افزایش سرعتش نمیشدن که نهایتا راننده دنده 1 ول کرد تا ماشین خوش بیاد پایین که یکم سرعتش زیاد شد و با ظربه واردد خیابون شد. در هر صورت ، هر گونه ترمز در سراشیبی های سنگین و لغزنده ، خطر انحراف را بیشتر می کند و توصیه نمی شود . در این حالت ، استفاده از قفل دیفرانسیل در کنار دنده 1 ( تپترونیک ) بیشتر توصیه می شود . شوک به مبدل مسکن به علت تماس با باقیمانده های جاده می تواند بستر را شکست، همچنین در نتیجه محدودیت جریان. البته این نکته شایان ذکر است که صدای اگزوز بستگی به حجم سیلندر دارد یعنی هر چه تعداد سیلندر بیشتر باشد قدرت باد موتور بیشتر بوده و متعاقبا صدای زیباتری را از خود بیرون می دهد. خودروی موردنظر در این مقاله نیز از یک موتور BP بهره گرفته است که به دلیل تغییرات صورت گرفته در بخش سرسیلندر، سیلندرها و قطر پیستونها، شاهد افزایش حجم موتور به 2167 سیسی هستیم.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *