هدرز چیست و تاثیر آن روی شتاب ماشین

اما در کشور ما نیز چندین سال است که سازندگان سیستم های اگزوز فعالیت می کنند و برای انواع موتور موجود در داخل اعم از داخلی و خارجی هدرز طراحی می کنند که یک از آنها شرکت Engine Arts می باشد که از سال 2010 شروع به فعالیت کرده است. اما وقتی دور موتور بالاتر میرود این اندازه کوچک قطر لوله نمیتواند به همان میزان دودی که از موتور خارج میشود هوا به داخل وارد کند و در نتیجه موتور در دور بالا به صورت بهینه کار نمیکند. مرحله ۱(ریمپ اکونومیک): در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، سنسور اکسیژن و دریچه گاز به نحوی کار می شود که بدون کاهش توان و گشتاور خودرو مصرف سوخت خودرو نزدیک به ۱۰ % کاهش مصرف سوخت حاصل شود. مرحله ۲ (ریمپ ایسیو بر روی موتور استاندارد): در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال می گردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد. مرحله ۳ (ریمپ بر روی موتور با لوازم افترمارکت و تغییر یافته): در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال می گردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۵% بسته به تغییرات مکانیکی حاصل گردد.

همراه است می توان حداکثر اعمال تغییرات را برای حصول حداکثر توان و گشتاور انجام داد. الف – در این استیج تاخیر دریچه گاز به طور کامل مرتفع شده و حداکثر توان و گشتاور ممکن بطور واقعی بدست می آید. بسیاری از افراد فکر میکنند که هر چه این قطر بیشتر باشد، کارایی هدرز بالاتر میرود اما این طور نیست. هزاری هم که بیپولی فشار بیاورد، دلتان نمیآید حتی به فروش چنین ماشینی فکر کنید. اگر محصولات سه غول خودروساز آمریکایی را در ایران از دیدگاه تیراژ واردات مقایسه کنیم به سرعت درمییابیم که جنرال موتورز فراوانترین و کرایسلر کمیابترین برند خودرویی موجود در بازار ایران است که میزان واردات آن به کشور در بسیاری از مواقع حتی از محصولات AMC (اِمِریکن موتورز) نیز کمتر بوده است. خرید و فروش ماشین پراید : 19645 آگهی جدید خودرو پراید دست دوم و نو به قیمت روز در ایران را باما در شیپور ببینید. فروشگاه اینترنتی تک یدک تامین کننده انواع قطعات یدکی خودرو فعالیت خود را سال های پیش در بازار چراغ برق تهران آغاز کرد و همواره با در نظر گرفتن درصد سود پایین در فروش لوازم یدکی خودرو توانست در راستای حمایت از مصرف کنندگان سهم بسزایی داشته باشد .

قطر کم لوله باعث ایجاد جریان سریع دود در داخل خود میشود که در هنگام مکش ترتیبی دود خروجی از سیلندرها و در هنگام کارکرد موتور با دور موتور پایین باعث افزایش راندمان میشود. با به کارگیری هدرز اگزوز علاوه بر اینکه کارایی لوله های خروجی دود سیلندرها بالا میروند هوای سرد بیشتری به داخل کشیده شده و جریان هوای بهتری برای موتور فراهم میشود. در واقع این شکل لولهها از حرکت دود به عقب جلوگیری میکنند. این مساله با توجه به قوانین مکانیک سیالات و حرکت سیال در لوله کاملاً سازگار بوده و بر اساس این مساله طراحی و ساخته شده است. اولین درک نادرستی که نیاز به اصلاح دارد این است که تصور میشود یک هدرز باید به طور کامل مانع پس زدن دود خروجی از سیلندر شود اما این برداشت درست نیست. منیفولد دود وظیفه دارد محصولی که در محفظه احتراق و از سوپاپ های خروجی گرفته به لوله اگزوز انتقال دهد.

این لوله باعث میشوند تا دود خروجی از سیلندرها در هنگام خروج به عقب پس نزنند. هنگامی که دیگر نیاز نباشد که سیلندرها برای تخلیه دود خود از یکدیگر نیرو بگیرند این نیرو هدر نرفته و صرف به حرکت درآوردن چرخها و رضایت شما از راندمان موتور اتومبیل میگردد. هدرز برای هر سیلندر یک لوله کوچک تخلیه دود فراهم میآورد. بوجود آمدن فشار منفی میتواند به دلیل وجود لوله اگزوز بسیار کوچک یا مقدار زیاد مقاومت هوا در صدا خفه کن باشد. این مقدار را با Hs نشان مـی دهیم.نمایی از یوغ درون بریده ای ازاستاتورکه با پیکان دو سر مشخص شده را مـی بینید. در انواع مختلفی موجود می باشد، که به طور مثال در یک موتور ردیفی در کناره موتور و یا در موتورهای V شکل در دو طرف موتور قرار می گیرد. به طور معمول و با رعایت موارد بالا میتوانید 15درصد به توان خودروی خود بیافزایید. بسیاری از فروشندگان این وسایل اظهار میکنند با نصب یکی از آنها شما میتوانید 25 اسببخار به قدرت موتور خود بیافزایید. اما در اینجا کمی باید میزان قدرت افزوده شده توسط این وسایل را بررسی کنیم.

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *