هدرز چیست و بررسی کامل تقویت سیستم تخلیه خودرو با هدرز – مجله تخصصی خودرو

فروش هدرز کنسل شد فعلا شاید خودم ماشین دار بشم بالاخره! به منظور اینکه این موتور بـه حرکت درآید بایستی همواره موتور با سرعتی کمتر از منبع تغذیـه اعمالی بـه موتور ، بچرخد، چرا کـه در غیر این صورت مـیدان متعادل کنندههای درون روتور ایجاد نخواهد شد. تست درایو فورد رنجر رپتور ۲۰۱۹ فورد رنجر رپتور ۲۰۱۹ طی مراسمی رسمی از سوی فورد در کشور مراکش توسط خبرنگاران جهانی تست و بررسی شد. تنظیم و اصلاحاً تیونینگ خودروهای قدیمی و کاربراتوری به علت عدم وجود واحد پردازش مرکزی خودرو یا همان ECU، به راحتی امکان پذیر است زیرا میتوان با تنظیم کاربراتور، مقدار ورود سوخت و هوا را کنترل کرد و در نهایت به ماکزیمم توان مورد نظر رسید. نوع دیگری از موتورهای الکتریکی موتور پلهای است، کـه در آن یک روتور درونی ، شامل آهنرباهای دائمـی توسط یک دسته از آهنرباهای خارجی کـه به صورت الکترونیکی روشن و خاموش مـیشوند، کنترل مـیشود. معمولاً سرعت توسط ولتاژ متغیر یـا عبور جریـان و با استفاده از تپها (نوعی کلید تغییر دهنده وضعیت سیم پیچ) درون سیم پیچی موتور یـا با داشتن یک منبع ولتاژ متغیر ، کنترل مـیشود. نـه تنـها این اصطکاک منجر بـه سر و صدای موتور مـیشود بلکه این امر یک محدودیت بالاتری را روی سرعت ایجاد مـیکند و به این معنی هست که جاروبکها نـهایتاً از بین رفته نیـاز بـه تعویض پیدا مـیکنند.

هنگامـی کـه موتور بـه سرعت نامـی رسید، کلید گریز از مرکز فعال شده ، دسته کنتاکتها فعال مـیشود، خازن و سیم پیچ راه انداز سری شده را از منبع برق جدا مـیسازد، درون این هنگام موتور تنـها با سیم پیچ اصلی عمل مـیکند. گر چه این قاب اغلب آرمـیچر خوانده مـیشود، اما این واژه عموماً بـه غلط بکار مـیشود. اصول کار این موتورها بر این اساس هست که وقتی یک موتور DC مـیدان سیم پیچی شده بـه جریـان متناوب وصل مـیشود، جریـان هم درون سیم پیچی مـیدان و هم درون سیم پیچی آرمـیچر (و درون مـیدانـهای مغناطیسی منتجه) همزمان تغییر مـیکند و بنابراین نیروی مکانیکی ایجاد شده همواره بدون تغییر خواهد بود. از نکات حائز اهمیت در این دامپ آن است که همانند فایلهای تیونینگ قدیمی برای ۲۰۶ تیپ ۶ با ایسیو Bosch، در محصول ما نیز مقدار کات اف خودرو به ۷۰۰۰ RPM افزایش یافته است که این کار برای ای سی یو های زیمنس بسیار کار پیچیدهای محسوب میشود.

اسم این موتورها از این واقعیت گرفته شده هست که این موتورها را مـیتوان هم با جریـان DC و هم AC بکار برد، اگر چه کـه اغلب عملاً این موتورها با تغذیـه AC کار مـیکنند. معمولترین موتور تک فاز موتور سنکرون قطب چاکدار است، کـه اغلب درون دستگاه هایی بکار مـی رود کـه گشتاور پایین نیـاز دارند، نظیر پنکههای برقی ، اجاقهای ماکروویو و دیگر لوازم خانگی کوچک. بـه سیم پیچهای روتور جریـان مـیدان جدایی اعمال مـیشود که تا یک مـیدان مغناطیسی پیوسته ایجاد شود، کـه در موتور سنکرون وجود دارد، موتور بـه صورت همزمان با مـیدان مغناطیسی دوار ناشی از برق AC سه فاز ، بـه گردش درون مـیآید. یادمان باشد حتی آمریکاییها هم دچار اشتباه میشوند و تا فراموش نکردهام بگویم که از مجموع 20 پیچی که برای نصب دیفرانسیل از آمریکا آمده بود، 10 پیچ کوتاه بود و ما مجبور شدیم آنها را در ایران تهیه کنیم. ☝️ارائه تعداد زیادی از انواع سپرآفرود رولبار ، گارد ، سینی وینچ ، رکاب ، باربند نردبان دار ، باربندهای بازشو با سطح زیاد ، اسپیسر کمک فنر و رینگ ، لاینر ، باکس عقب ، سینی زیر کامل ، اسنورکل ، وینچ ، جلو پنجره خاص ، جک های لیفت ، رینگ و لاستیک گل جنگلی ؛ لایت بار و ادوات رفاهی آفرود ☝️تعمیرات گیربکس و موتور انواع suv و شاسی بلند با سرعت و دقت بالا و گارانتی کتبی خدمات ☝️تعمیرات دیفرانسیل و جلوبندی با ضمانت کتبی ☝️مشاوره و اجرای انواع زیربندی و سیستم تعلیق بر روی انواع اتومبیلهای آفرود ؛ اجرای فنر لول ؛ اجرای زیربندی با طبق و مندل تعادل ؛ اجرای فنر روی دیفرانسیل علمی ؛ اجرای سیستم فنر کویل اور ؛ فنر پارابولیک ؛ اجرای جک بادی لیفت ☝️نصب و راه اندازی دفلاک اتومات ( دیفلاک اتوماتیک ) تغییر ضریب دیفرانسیل ؛ گیربکس شش دنده ؛ ☝️عملیات تقویت موتور ؛ پورت و پولیش ؛ هدرز ؛ کویل ۱۲۰۰ و ۱۶۰۰ ؛ کابراتور دو و چهار دهنه ؛ کاربراتور سافاری ؛ موتور دیزل ؛ تقویت سیستم برق رسانی ؛ نصب فن اتوماتیک و تقویت سیستم خنک کننده موتور ☝️انجام کلیه تعمیرات برقی اتومبیل ؛ سیم کشی کامل ؛ کولر ؛ سیستم صوتی ؛ لایت بار ؛ یخساز ؛ یخچال ؛ اینورتر ۲۲۰ ولت تعدادی از دوستان لطف داشتن و درپیامهایی که در کانال تلگرام ایران تیونینگ قابل مشاهده میباشد این واحد صنفی را تعمیرگاه منصف خطاب کردند ‌.

سرعت موتور DC وابسته بـه ولتاژ و گشتاور آن وابسته بـه جریـان است. مـیتوانیم به منظور بدست آوردن حتی سرعت بیشتر اما با گشتاور بـه همان مـیزان کمتر ، جریـان مـیدان را کمتر هم کنیم. سرعت موتور DC بـه مجموعه ای از ولتاژ و جریـان عبوری از سیم پیچهای موتور و بار موتور یـا گشتاور ترمزی ، بستگی دارد. سرعت موتور AC درون ابتدا بـه تغذیـه بستگی دارد و مقدار لغزش ، یـا اختلاف درون سرعت چرخش بین روتور و مـیدان استاتور ، گشتاور تولیدی موتور را تعیین مـیکند. با توجه بـه طراحی ماشین ، هر کدام از بخشـهای روتور یـا استاتور مـیتوانند بـه عنوان آرمـیچر باشند. درون یک موتور دوار بخش متحرک (که معمولاً درون موتور است) روتور و بخش ثابت استاتور خوانده مـیشود. اکنون به بخش جذاب آن میرسیم : امکان تولید یک موج صدا که دقیقا متضاد موج دیگری باشد، وجود دارد. اغلب موتورهای الکتریکی دوارند، اما موتور خطی هم وجود دارند. این تکنیک به منظور ترکشن الکتریکی و بسیـاری از کاربردهای مشابه آن ایدهآل هست و کاربرد این تکنیک مـیتواند منجر بـه حذف تجهیزات یک جعبه دنده متغیر مکانیکی شود. اما بـه هرحال درون طراحی کلاسیک محدودیتهای متعددی وجود دارد کـه بسیـاری از این محدودیتها ناشی از نیـاز بـه جاروبکهایی به منظور اتصال بـه کموتاتور است.

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *