هدرز چیست و بررسی کامل تقویت سیستم تخلیه خودرو با هدرز – مجله تخصصی خودرو

عملکرد هدرز چگونه است ؟ پیشرانه- یکی از راههای فروش بالاتر یک خودرو، عرضه آن با تجهیزات رفاهی و فنی متنوع است تا بهاینترتیب بتوان ردههای مختلف سنی و طیف گستردهتری از خریداران را راضی کرد. به گزارش وبسایت خبری «پیشرانه» ازاینرو برای اولین بار در تاریخ مونتاژ خودرو در کشورمان، دو خودرو زانتیا و پژو ۲۰۶ با دو پیشرانه مختلف عرضه شدند تا خریداران بتوانند بر اساس نیاز و خواسته خود، یک پیشرانه را انتخاب کنند. پیشرانه TU5 در کشورمان با پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ معرفی شد و چند سالی است که بر روی محصولات دیگری مثل پژو ۴۰۵ slx، پارس TU5 و همچنین دانگ فنگ H30 کراس نیز نصب میشود. این شرکت تاکنون موفق به ساخت هدرز برای خودروهای تولید انبوه موجود در ایران نظیر پراید ، پژو ۲۰۶ ، خانواده پژو ۴۰۵ و امثالهم شده است. پژو پارس تاکنون با موتورهای مختلفی تولید و عرضه شده (4 نوع موتور) و هر مدل هم دارای ایسیوهای متفاوتی هستند (حدودا 12 مدل ایسیو) که در ادامه به معرفی هر کدام پرداخته ایم. اما باید توجه کنید که موهاوی علاوه بر مشکل سیستم تعلیق ، دارای ضریب حمله پایین و فقدان سینی مخصوص موتور است .

از دیگر معایب این موتور می توان به حرارت بالای موتور اشاره کرد ، موتور این خودرو حتی در مقایسه با دیگر موتور گروه PSA موجود در کشور، بالاتر است که البته با سیستم کاری در نظر گرفتهشده و طراحیشده برای آن سازگار است؛ اما این گرمای بالا باعث میشود تا نسبت به کیفیت روغن کمی حساس باشد. موتور تیوفایو (tu5) نسبت به حجم خود بازده خوبی داشته و قدرت با مصرف سوخت پایین در خودرو ها دارد و از دیگر ویژگیهای این موتور، سیستم جرقهزنی و کامپیوتر پیشرفته آن است که باعث میشود تا عملکرد این موتور در هر شرایطی بالا باشد. عملکرد ناپایدار موتور تیو فایو (tu5) باعث بروز مشکلاتی در خودرو میشود که این مورد یکی از مهمترین معایب موتور تیو فایو (tu5) است. یکی از این علایقی هم که دارند، شنیدن صداهای مختلف اگزوز است؛ یعنی دیگر دوست ندارند که به یک صدا اکتفا کنند و هر بار دوست دارند صدایی خاص از اگزوز ماشینشان بشوند. این شرکت تا به حال انواع زیادی را از اتومبیل ها تیون کرده است، از جمله بنز، پورشه، بی ام و، بنتلی، استون مارتین، اما شاهکار کمپانی منصوری تیونینگ موتور و بدنه خودرویی است که هیچ کمپانی دیگری جرات نزدیک شدن را به آن نداشته است؛ یعنی «بوگاتی ویرون» افسانه ای.

باید گفت که ریشه تیونینگ در ایران شاید به اوایل دهه هفتاد برگردد اما از چند سال پیش دیگر خیلی ها دنبال تقویت خودرو هایشان بودند. خیلی از مردم با ماشین سواری شخصی خودشون به محض اینکه کوچکترین تعطیلی پیش میاد شال و کلاه می کنن و میزنن تو دل طبیعت. ایندفعه یه ماشین خیلی خاص داریم رو داینو و کلی توضیحات تکمیلی. البته این ادعای تولید کننده است و در زمان داینو کردن خودرو، عدد بالاتر از ۷۸ اسب سر چرخ مشاهده نمی شود. ریمپ برای مدل های بالا: با ریمپ کردن خودرو، می توانید تمام مشکلاتی که در بالا ذکر کردیم را حل کنید و خودرویی قوی تر و ارتقا یافته داشته باشید. ریمپ برای مدل های بالا: این مدل ایسیوها در ایران کالیبره نشده اند اما هر کدام را می توان به شیوه ای خاص ریمپ کرد. نکته قابل توجه این است که خودرو هایی که فاقد هدرز، کیت مکش و سایر تقویت کننده های موتور اند ، اگر بدون استفاده از سوخت با کیفیت اقدام به افزایش زیاد اوانس و ریتارد برای بدست آوردن قدرت بیشتر کنند منجربه ناک و افزایش حرارت احتراق می گردد. با توجه به مزایای موتور تیوفایو (tu5) که در پاراگراف قبل ذکر کرده ایم این موتور دارای معایبی می باشد که می توان به مشکلات روغنریزی از درب قالپاق روغن و شلنگهای بخار روغن اشاره کرد که باعث نشتی روی کویل و شمعهای موتور میشود.

موتور تیوفایو (tu5) مانند هر موتور دیگری دارای مزایا و معایبی می باشد که در ادامه توضیحات زیر آن ها را نام می بریم. هر کدام از مدل های مختلف پرشیا دارای ایراداتی از نظر کارکرد و طراحی موتور هستند که ریمپ می تواند یک گزینه عالی برای حل آنها باشد. تعمیر کردن موتور تیو فایو در خودرو 206 کمی با سختی و دردسر می باشد به این دلیل که دارای حجم ۱.۶ لیتری در کنار فضای محدود درون محفظه موتور 206 می باشد. موتور XUM بر اساس استانداردهای یورو 4 تنظیم شده و دارای ایسیوی زیمنس کروز یورو 4 می باشد. به اعتقاد برخی از کارشناسان یکی از دلایل عدم استفاده از هدرز به صورت فابریک بر روی محصولات شرکت های خودروسازی همین هزینه بالای طراحی و تولید قطعه است که اغلب انجام آن را برای علاقهمندان به متخصصان مراکز تیونینگ واگذار می کنند. چراکه زاویه ، انحنا و محل پیچها کاملا با بلوک موتور هماهنگ است و نیاز تلاش مضاعفی ندارد.البته که توصیه اکید میشود ، نصب هدرز خود را به مراکز تیونینگ مجرب و استاندارد بسپارید. نصب دو قطعه کاربردی بالا در کنار ریمپ (به روش چیپ تیونینگ)، کمک بسیار زیادی به ارتقای کیفیت خودروی شما می کند.

هدرز چیست؟انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *