هدرز ها چه نوع محصولاتی هستند ؟

اما در بسیاری از موارد برای بهبود این عمل از هدرزها استفاده میشود لذا هدرز را بهتر است در دسته لوازم جانبی یا Accessories، جای دهیم. همانگونه که می دانیم وقتی صدایی ایجاد می شود امواجی در فضای اطرافش پدید می آورد که دارای طول موج و دامنه مشخصی است. لزوم استفاده از مافلر و نیاز به آن زمانی قابل درک خواهد بود که به نوع احتراق موتور توجه کنیم. مرحله بعد اين بود كه آب رادياتور رو خالي كردم و يه مايع رادياتور با فرمول ساختگي خودم عوض كردم . ولی آیا اسنورکل تنها اقدامی است که برای عبور از عمق آب باید انجام دهیم ؟ پس می توان گفت وظیفه مافلر را نمی توان صرفا به کاهش صدای موتور محدود کرد و افزایش بازده موتور، همچنین مصرف سوخت و آلایندگی نیز از جمله نکاتی هستند که بسیار در طراحی مافلر اهمیت دارند. ولی می بایست بیان کرد در مملکت ما نصب گروه اگزوز اسپرت تا حدودی با منع رسمی همراه است و به طور کلی به کار گیری از ادواتی که باعث به ارتقاء آلودگی صوتی خودروها میگردند بوسیله پلیس غیر مجاز اعلام شده است.

پراید 83دارم انژکتور هدرز نصب کردم ریمپم کردم بعلاوه فیلتر هوا اسپرتی و منبع اگزوز تیبایی انداختم کلا از هدرز تا منبعو تیبایی انداختم که هوای بیشتری خارج بشه تا همین اواخر خوب بود و قشنگ 10 15 درصدی تغییر کرد شتابو قدرت ماشین ولی چند وقته تو دور بالا صدای دنده مرده میده و شتاب ماشینم کمتر شده انگار جون نداره مخصوصا تو دنده ۴ این اخریا که روغن ماشینو عوض کردم تو در موتور یه مقدار لجن گرفاه بود یارو گفت تو موتور احتمالا بدتره و رسوب زیاد داره گفت میخوای موتورو با محلول مخصوص بشورم چون پدر موتوره درمیاره گفتم نه حالا این صدای ناک که میاد میتونه بخاطر رسوب باشه؟ آن طور که گفته می شود، اطلس اولین خودروی کانکتد کار (فناوری خودروهای قابل اتصال) ملی خواهد بود و از همان ابتدا با چنین ویژگی وارد بازار می شود. اطلس چهارمین خودرویی است که روی این پلتفرم ساخته شده است.

همانطور که گفتیم ای سی یو وظیفه ی برنامه ریزی و تنظیم تمام بخش های خودرو را بر عهده دارد و اگر کوچکترین اشتباهی در عملکرد آن صورت گیرد باعث آسیبهای جدی به موتور و حتی بخشهای دیگر خودرو میشود. برای مثال در شکل-8 لایه بندی موسوم به glass pack را ملاحظه می کنید که یکی از رایج ترین روش های ساخت مافلرهای با فشار برگشتی کم است. البته که به منظور ایجاد سازشی بین خواسته های مشتریان، گاهی مهندسین به ناچار باید مافلر را به گونه ای خاص طراحی کنند (مثلا گاهی پرسروصداتر) اما رعایت برخی اصول قانونی و فنی در طراحی آن اجتناب ناپذیر است.در شکل6، یک مافلر ساده را مشاهده می کنید. روند کار این مافلرها این است که دو میکروفن در ابتدا و انتهای لوله و بین آنها یک اسپیکر برای تولید صدا، قرارداده شده است.این میکروفون ها از طریق کامپیوتر کنترل می شوند. همچنین باید گفت که بسیاری از افراد هستند که به دنبال شیوهای برای تولید صدا از اگزوز خودروی خود هستند؛ بهترین راهحل برای این افراد را میتوان استفاده از هدرز در نظر گرفت، البته باید گفت Headers نمیتواند صدای چندان بلندی ایجاد کند، اما همان صدای تولیدی و ناچیز را میتوان یکصدای خوشایند در نظر گرفت که نزد رانندگان بهویژه جوانان از اهمیت ویژهای برخوردار است.

اما از آنجایی که حجم گاز خروجی و فرکانس صدای تولید شده دائما نسبت به سرعت موتور تغییر می کند، باید در طراحی فضای رزوناتور، بازه ای که بیشترین فرکانس در آن اتفاق می افتد در نظر گرفته شود. در واقع در درون یک مافلر،لوله ها واجزا طوری قرار می گیرند که برحسب نیاز صدای ورودی را تخریب یا تقویت کنند. در واقع باید اختلاف فازی بین دو منبع صوتی برقرار شود تا صدای اولیه (صدای موتور) کاهش یابد. با این وجود، آسیب به بستر مبدل کاتالیستی ناشی از سوء عملکرد موتور یا تماس فیزیکی می تواند یک محدودیت ایجاد کند، باعث کاهش جریان و عملکرد اگزوز شود. این لایه بندی باعث کاهش فشارهای ناشی از برخی پالس ها می شود. علاوه بر طراحی محفظه اصلی و رزوناتور،عواملی دیگر نیز در کاهش صدای سیستم اگزوز در مافلر موثر است که یکی از آنها بدنه و ساختمان آنست. خودرویی که به حالت فابریک خود باقی مانده است. نکته دوم اینکه در مافلر منبع صوتی دوم (منبع تخریب گر) همان منبع صوتی اول است که با انعکاس آن به صورت محاسبه شده و بر اساس اصل برهم نهی (سوپرپوزیشن)، درصدد کاهش صدای موتور برمی آید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *