هدرز در واقع مانیفولد بهسازی شده است

پس هرچه بتوان قوس این قطعه را کم کرد و مجاری آن را صاف و صیقلی تر شکل داد دود سریعتر سیلندر را ترک می کند.به ابن گونه مانیفول ها هدرز گفته می شود . انتخاب نوع لوله ها و قطرشون دارای فرمول های خاص خودش هست که بعدا بهش میپردازیم.اما بهترین راه برای تقویت سیستم اگزوز که دارای شرایط و کارکرد خوبی باشه چیست؟ همون طور که همه شما عزیزان میدونید هدرز تشکیل شده از لوله هایی از جنس استیل ضد زنگ یا الومینیم هست که به جای منیفولد فابریک خودرو بسته میشه و تمام خودرو های تقویت شده یا مسابقه ای از این رسیله استفاده میکنند.هدرز های زیادی در بازار قابل خرید هست که هر کدوم بسته به فرم و شکل و زوایای خروجی خودشون توان و تاثیر های مختلفی روی موتور ماشین نشون میدن.به طور کلی ٢ نوع هدرز در بازار هست که برای خروجی هر سیلندر و رسیدن اون ها به یک لوله از روش ۴ به ١ و ۴به ٢ و بعد ١ استفاده میکنند.از هر دو این هدرز ها با قیمت های مختلف تو بازار موجود هست،هدرز های ۴ به ١ تمام خروجی هر ۴ سیلندر رو درجا به یک خروجی منتقل میکنند و در هر سیکل فرایند احتراق که ٢ به ٢ سیلندر ها کار میکنند و دود رو خارج میکنند اون ٢ سیلندری که توشون خروج دود جزو دستور کار نیست دچار فشار میشه چرا که مکش روی سوپاپ های خروج دود هست.این امر باعث میشه در دراز مدت شاهد فشار به موتور و در نهایت احتیاج به تعمیر موتور به وجود بیاد.نکته بعدی این که این هدرز ها نهایتا تا ٨ اسب بخار روی داینو اضافه میکنند به ماشین.

۱۰. برای توقفِ بهینهی یک خودروی تقویت شده سیستم ترمز باید در شرایط ایدهآل باشد. پيچ دسته موتور و سيلندر ترمز پرايد, 7,800. پيچ ديسک به… وقتی یک موج به سوراخ برخورد می کند بخشی از آن وارد محفظه می شود و بخش دیگری بازتاب می شود.موجی که وارد محفظه می شود به دیواره ی انتهایی صدا خفه کن برخورد می کند و به طرف خارج سوراخ برگردانده می شود.طول این محفظه طوری محاسبه شده که این موج دقیقا بعد از بازتاب موج بعدی از دیواره ی خارجی محفظه،از سوراخ خارج شود.در حالت ایده آل بخش پر فشار موجی که از محفظه خارج شده با بخش کم فشار موجی که از دیواره ی خارجی محفظه بازتاب شده تداخل کرده و این دو موج یکدیگر را خنثی می کنند. خارج شدن سریع و آسان دود باعث ایجاد سرعت در پر شدن سیلندر و بالا رفتن راندمان موتور می شود . این قطعه که معمولا استیل می باشد مجاری گشاد تر و قطور تری داشته که با توجه به طراحی این قطعه و قوس مجاری آن دود به راحتی از این مجاری خارج می شود. به صورتی که دو و یا چهار چرخ اتومبیل به لغزش درآمده و اتومبیل به طور زاویه دار با جاده پیچ را طی می کند.این عمل در مورد اتومبیلهای دیفرانسیل جلو و عقب متفاوت بوده که در بخش آموزش به توضیح کامل در مورد آن پرداخته خواهد شد.

2 ـ ارائه موتور کامل فول ریس به سفارش شما . اما بعدر از سوپاپ ها و سرسیلندر نوبت به مانیفولد خروجی میرسد. ل.له اگزوز یکی از مهمترین قسمت های سیستم تخلیه است جنس این قطعه و متعلقات آن باید مقاومت کمی در برابر دود خروجی داشته باشد. این قطعه که در اکثر خودروهای تولید داخل چدنی است اولین خروجی است که بعد از سرسیلندر دود را به سمت لوله اگزوز هدایت می کند. به صورت استاندارد در بازار یافت میشود فقط باید دقت داشت که جنس با کیفیت ومعتبر خریداری کرد تا بتواند نیاز شما را برطرف کند. اما بحث سر این موضوع است که دود سیلندر را چگونه ترک کند؟ اما پس از احتراق دود حاصل از این مرحله باید سیلندر را ترک کند تا فرصت برای احتراق بعدی به وجود آید. قابلیت اتصال هوشمند در سایپا اطلس باعث می شود تا مالکان در گام نخست بتوانند تا برخی ویژگی های خودرویشان را به وسیله تلفن همراه کنترل کنند. امروزه اکثر لوله های اگزوز استیل بوده تا بتوانند دود را به راحتی به سمت بیرون هدایت کنند.

امروزه معمولا سوپاپ ها را از نوع سدیمی انتخاب می کنند تا گرمای اضافی به خود نگرفته و سریع خنک شوند ، خنک شدن سوپاپ ها باعث مس شود که سوپاپ دوده نگیرد. زیرا ساختار VVT و از سویی وجود خروجی دود جدید، این امکان را برای همه پیشرانه ها فراهم می کند که نسبت به نسخه پایه خود چند دسی بل صدای کمتری را تولید کنند. این قطعه، معمولا یکپارچه بوده و از لوله های بزرگی تشکیل می شود که دود را به لوله اگزوز هدایت می کند. بعضی از خودروها ، برای خروج هرچه بهتر دود ، دارای چهار عدد لوله اگزوز می باشند.مانند شکل زیر. هاوارد از جنس استیل بوده و باعث تخلیه راحت تر دود می شود. این کار مقاومت مسیر را در برابر دود خروجی کم کرده و دود راحت تر تخلیه می شود. امروزه اکثر خودروها سرسیلندر آلومینیومی دارد آلومینیوم ضریب انتقال حرارت بسیار خوبی داشته و همچنین در مقابل دود خروجی مقاومت بسیار پایینی دارد. درون ارتفاع بالاتر از این مقدار هوا رقیقتر بوده و حرارت براحتی انتقال نمـی یـابد .بنابراین فاکتور ارتفاع بر روی توان موتور تاثیر مـی گدارد. گشاد کردن و صیقلی کردن این مجاری باعث می شود سیلندر برای تخلیه دود هیچ فشاری تحمل نکند و همچنین مقاومتی در برابر این دود خروجی وجود نداشته باشد.

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *