فروش هدرز پراید ویه سری لوازم اسپرت..

البته نکته بعدی که باید بدان توجه کرد این است که پارامتر آوانس جرقه زنی را می توان بیش از این هم روی یک خودرو خاص افزایش داد اما این مسئله منوط به نصب قطعات جانبی (افتر مارکت) روی خودرو است(مانند نصب هدرز) .در واقع تلاش برای بیرون کشیدن توان بیش از حد از موتور نتیجه ای جز افزایش استهلاک خودرو و کاهش راندمان به همراه ندارد زیرا آستانه تحمل هر موتور در یک محدوده خاص تعریف شده است. گرم کردن خودرو به صورت درجا کاری اشتباه است که از مضرات آن می توان به افزایش مصرف سوخت، آلودگی هوا و بالا رفتن استهلاک قطعات خودرو اشاره کرد. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، معمولا خودروهای پر طرفدار و دارای کلاس جهانی، بیشتر قابلیت تیونینگ را دارند چراکه شرکت های زیادی اقدام به تولید قطعات تقویت شده و یا اسپرت برای آن ها می کنند. علاوه بر تیونینگ ظاهری، این مراکز می توانند با تقویت موتور و تعویض بعضی قطعات داخلی خودرو، از لحاظ فنی نیز خودروی شما را ارتقا بخشیده و در مقایسه با سایر خودروهای هم رده، قدرت و سرعت آن را به طرز محسوسی بالا ببرند و آن را حتی مناسب حضور در مسابقات مختلف نمایند.

علاوه بر این خودروهای تیونینگ شده فقط مشتریهای خاص خود را دارند و خریدوفروش آنها مانند خودروهای معمولی بهآسانی صورت نمیگیرد. علاوه بر مواردی کـه ذکر شد، باید این نکته را نیز درنظر داشته باشید کـه طبق معمول خودرو هایی کـه ارتفاع یا ارت زده باشند مشتری چندانی نداشته و تنها افرادی کـه بـه این خودرو ها علاقه مند هستند نسبت بـه خرید انها اقدام میکنند. افزون بر تمام مواردی که به آن اشاره شد، باید عملیات تیونینگ خودرو را زیر نظر افرادی که در این زمینه از تخصص لازم و کافی بهره میبرند به انجام رساند. چرا دوستان از حالت DBC استفاده نکردند ؟ از آنجا کـه بیشتر افرادی کـه بـه دنبال خرید خودرو کارکرده هستند، ترجیح می دهند تا خودرو بـه حالت استاندارد خود نزدیک باشد، در نتیجه باید این موضوع را نیز درنظر بگیرید. اما خودروهایی که کمتر شناخته شده هستند، این قابلیت را نداشته و نمی توان قطعات مخصوص تیونینگ آن ها را در بازار یافت و یا شرکت یا فردی را پیدا کرد که تیونینگ آن را بر عهده بگیرد.

اگر گشتاور اتومبیلی استاندارد و قدرتش 100 اسب بخار باشد، بعد از نصب کیت حرفهای، به 104 تا 106 HP افزایش خواهد یافت. ازاینرو تقویت سیستم هندلینگ خودرو یکی از موارد لازم و ضروری برای ایجاد تجربه خوش رانندگی با خودرویی قدرتمند بهحساب میآید. بهینهسازی و تقویت مجموعهی تعلیق و ترمز خودرو، در کنار افزایش قدرت خودرو امری کاملاً لازم و ضروری است. نصب استرسبار، تقویت سیستم تعلیق و تغییر زاویه چرخها از روشهای ارتقا سیستم هندلینگ خودرو و افزایش چسبندگی خودروهای تیونینگ شده محسوب میشوند. تغییرات اساسی در ارتفاع و ساختار سیستم تعلیق در هنگام تیونینگ میتواند تأثیر زیادی بر هندلینگ آن داشته باشد. حال اگر در حین اجرای عملیات تیونینگ خودرو هیچ توجهی به تقویت سیستم ترمز خودروی خود نداشته باشید، ممکن است با مشکلات مختلفی حین راندن آن مواجه شوید. «سیستم کوتاه» اکسیژن را از کوتاهترین مسیر ممکن به انژکتور میرساند، اما به دلیل ساختارش، قدرت انجین شما را افزایش نمیدهد. هندلینگ یکی از عوامل مهم و اساسی در بخش هدایت خودرو است که در اصطلاح عامه به خوشدستی و خوشفرمانی تعبیر میشود. از نمای کناری که موتور سیکلت را مشاهده می کنیم ر فلاپ های کناری و درست در مقابل رادیاتور برای خنک کردن آن دو شکاف بزرگ در طرفین موتور سیکلت دیده می شود که در قسمت پایین آن هم همین مهم را برای خنک کردن هدرز این موتور سیکلت شاهد هستیم، قسمت پایین فلاپ های آبی رنگ این موتور سیکلت زیبا مشکی می باشد و نوشته نقره ای رنگ Honda خود زیبایی را دو چندان کرده و تضادهای زیبایی را در این موتور سیکلت به وحود آوردند.

همچنین چون لوله اگزوز در پایین ترین نقطه خودروقرار دارد با سبکتر شدن آن نقطه ثقل خودرونیز تغییر کرده و پایداری بهتری به خودرو می دهد. با این تغییر شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو با ۱.۱ کاهش به زیر ۱۰ ثانیه خواهد رسید و اختلاف خود را با اتاق موتور TU5 بیشتر کرده و به شتاب پارس ELX نزدیک میکند. به عنوان مثال فرض کنید که شما موتور خودروی خود را تا حد امکان ارتقا دهید و به موجب این امر سرعت خودرو تا حد قابل توجهی افزایش یابد. برای موتورهای تیونینگ شده (Tuned Engines)، همانقدر که افزایش حجم و تراکم هوای ورودی اهمیت دارد، خروج هرچه سریعتر دودهای حاصل از احتراق نیز از اهمیت ویژهای برخوردار است. در خودروهای معمولی بهمنظور کاهش صدای خروجی، مسیری پر پیچوخم و طولانی طراحی شده است، اما در خودروهای اسپرت با نصب هدرز، خالی کردن کاتالیزور، استفاده از لوله اگزوز با کیفیت بالا، حذف انباره و ایجاد یک مسیر صاف برای خروجی هوای موتور تا حد چشمگیری میتوان موجبات افزایش توان خروجی و چالاکی را فراهم کرد. رانندگی با خودرویی با قدرت و شتاب بالا، نیازمند سیستم تعلیقی اسپرت و مستحکم است؛ علاوهبر این مطمئنا برای متوقف کردن خودرویی که نسبت به نمونههای استاندارد از توان خروجی بالاتری برخوردار است، به ترمزهای قدرتمندتری نیز نیاز خواهید داشت.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *