علت استفاده از هدرز چیست؟

بطوری که یک منیفلد اگزوز از جنس چدن حدودا ۲۵ الی ۳۰ دلار و یک منیفلد با راندمان بالا (هدرز) بیش از ۵۰۰ دلار قیمت دارد. طراحی این خودرو به سال ۱۹۹۲ بازمیگردد اما با این وجود، همچنان در مقایسه با بسیاری از خودروهای تولید داخل، برتری دارد. کنار گذاشتهاند تا مثلا 50 یا 100 کیلومتر بر سرعت خودرو خود اضافه کنند (آن هم در خیابانهایی که حداکثر سرعت مجاز در آنها از 70-80 کیلومتر در ساعت بیشتر نیست!) یا وقتی در شهر مشغول ویراژ دادن هستند، چنان صدایی از ماشینشان خارج شود که روی کامیون و اتوبوس جماعت کم شود! روشی که مهمترین نشانههای آن شتاب، سرعت و زیبایی است. سیتروئن زانتیا به دلیل طراحی جذاب و تواناییهای فنی بالایی که داشت توانست به سرعت به یکی از خودروهای محبوب بازار اروپا تبدیل شود به طوری که در طول سالهای تولید، سیتروئن موفق به فروش ۱.۲ میلیون واحد از آن شد. شرکت سایپا در اقدامی عجیب دست به طراحی و تولید یک فیس لیفت از زانتیا زد که ظاهر عجیبی داشت و در عمل تبدیل به یک پروژه شکست خورده شد. موضوعی که در تولیدات اتومبیلهای داخلی ما به دست فراموشی سپرده شد و آن را به سادگی به دست کارگاهها و مغازههای اسپرتینگ خیابانی انداخت.

ضمن اینکه زانتیا در نسخه ۶ سیلندر به تعداد اندکی در بازار ایران عرضه شد اما مشخص نشد که به چه دلیل، عرضه آن متوقف شد.سیتروئن زانتیا به دلیل جذابیت ظاهری در کنار تواناییهای فنی بالا توانست به یکی از موفقترین خودروهای تولید داخل تبدیل شود و با وجود قیمت نسبتا بالا، ۹ سال متوالی بر روی خط تولید باشد. حتماً تا به حال برای شما اتفاق افتاده که شتاب ماشین شما کم شده باشد و تصمیم داشته باشید آن را به حالت اولیه و پرشتاب خودش برگردانید و یا اینکه تصمیم داشته باشید شتاب ماشین را افزایش داده و یک ماشین سریع تر داشته باشید. در کنار جنبههای روانی این قضیه برای جامعه و اینکه تب این هیجان ممکن است تا کجا ادامه پیدا کند، میتوان از منظر مصرفزدگی نیز به آن نگریست و تاسف خورد که چرا چشم و همچشمی و اسرافکاری و هزینههای سرسامآور و غالبا بیمورد، برای زیباتر جلوه دادن اتومبیل به نوعی ارزش در جامعه ما تبدیل شده است. چرا قطعه اصلی – نماینده رسمی هیوندای در ایرانمقایسه فیلتر روغن اصلی و غیر اصلی ·

در روش نت براساس شرایط ( CBM ) بصورت مراحل زیر همانطوریکه ملاحظه مـی شود نیـاز بـه جمع آوری و سپس تجزیـه و تحلیل داده های آماری مـی باشد . بکشید تا جلوی رفقا کم نیاورید، به فهرست پیشنهادی زیر نگاهی بیندازید. بسیاری از قیمتهای زیر برای اکثر خودروها، چه داخلی یا خارجی یکسان است. اما در ایران تاکنون تنها 2 گروه خودروسازی گوشه چشمی به این قضیه انداختهاند؛ «ایرانخودرو» تنها به اسپرت کردن «پژو ۲۰۶» میپردازد و آن را با تیپ جوان پسند تولید میکند و «گروه بهمن» نیز «پاجرو» و «مزدا ۳۲۳» را با اسپرت داخلی و خارجی و تقویت موتور تنها برای قشری خاص به بازار عرضه میکند. این را هم فراموش نکنیم که اکثر مردها در هر گوشه این کره خاکی چند صباحی را با عشق به اتومبیل و ویراژ سپری کردهاند و بر دیوار خاطراتشان حتما تابلویی از «لامبورگینی» و «فراری» آویزان بوده است! در ضمن حتما به این نکته توجه کنید که در انجام مراحل مختلف کار اسپرت کردن اتومبیل، اگر چنانچه بیش از اندازه روی خودرو تغییراتی را اعمال کنید، گارانتی و خدمات پس از فروش شامل حال آنها نخواهد شد.

سیتروئن زانتیا در بازارهای جهانی با چند موتور مختلف قابل خریداری بود اما نسخههای در نظر گرفته شده برای بازار ایران، از موتور ۱.۸ لیتری و ۲.۰ لیتری بهره میبردند. سایپا زانتیا ویژگیهای خاصی دارد که در همان سالهای ابتدایی ورود به ایران، مورد توجه قرار گرفتند از جمله قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو و نیز حرکت بر روی سه چرخ. زانتیا چند ویژگی منحصربهفرد داشت که از جمله آنها میتوانیم به توانایی حرکت بر روی سه چرخ و نیز قابلیت تنظیم ارتفاع اشاره کنیم که از این ویژگیها به عنوان ابزار تبلیغاتی قدرتمندی استفاده میشد. ۲ – خیلی از دوستان برای کسب حداکثر توان از موتور خود از کیتهای اگزوز و هدرز استفاده مینمایند که اولین مرحله برای تقویت خودرو نیز محسوب میشود. شامل آمپلیفایر (تقویت کننده صدا)، ساببوفر، باند و خازن است. آقا برای کنترل صدا از روی فرمون نمیشه حرکتی برای سمند زد؟ یکی از سیاستهای کاهش مصرف سوخت و کنترل آلودگیها استفاده از سوختهای گازی ست گازهای مورد استفاده در خودرو ها از دو نوع CNG گاز طبعی فشرده و LPG گاز نفتی مایع بوده که گاز CNG از جنس متان است و نسبت به LPG که از بوتان و پروپان تشکیل می شود آلودگی کمتری دارد و اقتصادی تر است.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *