ساخت انواع هدرز تمام استیل

دوستان هدرز و آرک کسی داره فروشی؟ این کار مزیتش اینه که راندمان عالی داره و به خاطر استفاده از واشر حلقوی که فابریک موتور سری بی مزدا هست ارتعاشات رو خنثی میکنه و اگزوز و هدرز نمیشکنه ، عیبش هم اینه که خریدار باید تو اگزوز سازی تیکه پایینش رو با استفاده از سر کاتالیزور پراید براش بسازه و مثل بقیه محصولات فابریکی نصب نمیشه . حال ما می خواهیم به جای منیفولد از هدرز استفاده کنیم که فضای بیش تری نسبت به منیفولد اشغال می کند. رنگ آمیزی به دست هنرمندان نقاش این خودرو که تلفیقی از دو رنگ سورمه ای و زرد می باشد را طرح زدند استفاده از دو حرف انگلیسی بر روی دربهای جانبی که مختصر نام و نام خانوادگی راننده این اتومبیل است و نوآوری تیم تیونینگ مربوطه را به نمایش میگذارد ، در صندوق خودرو با بست هایی بر سرجای خود محکم شده است و اسپویلر آلومینیومی روی آن جلوه خاص و جنگنده تری را به این خودرو بخشیده است. از این موتور سیکلت به عنوان موتور سیکلت میان وزن و میان اندازه یاد می شود و از نکات مهمی که باید بدان اشاره داشت روحیه رقابت طلبی CBR 600 RR می باشد که علاوه بر استفاده ایده آلی که می توانید در شهر از این موتور سیکلت داشته باشید به دلیل حجم کمتر نسبت به موتور 1000 سی سی، در ریس هم سر افراز بیرون می آیید.

همانطور که گفته شد، نصب این قطعه یک امر آسان تلقی میشود، اما باید گفت طراحی که برای ساخت قطعه هدرز 206 آلمینایز حرفهای مورد استفاده قرار میگیرد، ساده نیست؛ در طراحی این قطعه میتوان به صیقلی بودن آن اشاره کرد، همچنین باید گفت در ساخت و طراحی هدرز 206آلمینایز از فلزهایی چون فولاد، آلیاژهای گوناگون و استیل استفاده میشود، بهرهگیری از این قطعه سبب میشود که گازهای سوخته شده از احتراق، با فشار و در مدتزمان کمی از موتور خارج شود. با این کار اطمینان حاصل می شود که گازهای خروجی به طور مساوی در هدرزها فاصله دارند و همزمان آزاد می شوند. منبع اگزوز این موتور سیکلت Akrapovic می باشد که از سری اگزوزهای بسیار حرفه ای موتور سیکلت در دنیا می باشد و صدایی که از خود تولید می کند صداییست که بسیار شبیه به صدای استاندارد موتورهای ریس می باشد و بسیار بم می باشد، امتیازی که این منبع اگزوز نسبت به مدل های دیگر دارد قدرت بالاتری به موتور سیکلت مورد نظر هدیه می کند. «فیلتر هوا» اکثرا در محفظه ای مستطیلی یا مربعی شکل قرار گرفته که درپوشی به واسطه پیچ یا گیره بر روی آن بسته شده است. پیشرانه BP بسته به سال ساخت مدلهای متنوعی دارد که توسط مالکان مجددا تقویت میشوند تا حتی بتوان قدرت 160 اسب بخار را روی پراید نیز تجربه کرد.

افزایش حجم در پیشرانهای نظیر پیشرانه استاندارد پراید بسته به میزان افزایش حجم و مدل پیستون انتخاب شده، مسائلی را در پی دارد که برای رفع آنها باید تغییرات دیگری را هم جهت کسب نتیجه مطلوب اعمال کرد. شرکت سايپا پرايد 132 را سال 1387 روانه بازار کرد. و البته باز هم با یه ایده که از رنو مگان به عاریت گرفته شده بود زیوار های روی در و بخش ضربه گیر سپرهای جلو و عقب به رنگ نقره ای تغییر کرد که به نظر خیلی ها جالب بود. سایپا 131 در واقع فیس لیفت ( نمونه ی تغییر یافته ) خودروی سایپا صبا یا همان کیا پراید است.این خودرو در بخش سپر جلو تغییراتی یافته و راهنما ها از سپر جلو به چراغ های جلو انتقال یافته و به جای آن پروژکتور قابل سفارش است.قوای فنی همانند قبل 1300 سی سی با قدرت 63 اسب بخار است و مصرف میانگین سوخت 8.8 لیتر است که هم اکنون در برابر خودرو های هم کلاس خودش بسیار بالاست. برای این خودرو از قویترین موتور 4 سیلندر گلف یا همان موتور 2 لیتری معروف ABF استفاده شده که از 16 سوپاپ بهرهمند بوده و به وسیله 2 عدد کاربراتور WEBER با 4 عدد ورودی سایز 45 تغذیه میشود و میتوان دلیل تمام قدرت و چالاکی این خودرو را همین کاربراتورهای وبر دانست.

اما جدای از موارد نام برده، بسیاری به سراغ نصب توربو روی بلوک استاندارد پراید میروند که به تغییراتی گسترده در اجزای پیشرانه و انتقال قدرت نیاز دارد نظیر تغییر مدل پیستونها، مجموعه میل سوپاپ و سوپاپها و سیستم سوخترسانی جدید که توسط ECUهای ادجستیبل راهاندازی میشود. با مطرحشدن عبارت تعویض پیشرانه در پراید، ذهن عموم افراد به سراغ پیشرانه BP مزدا میرود که بهسادگی در دسترس بوده، قدرت و بازدهی مناسبی برای وزن 800 کیلوگرمی پراید دارد و به سادگی روی آن سوار میشود. روی پیشرانه استاندارد پراید، بهسادگی سراغ پیشرانههای قدرتمندتر سری B و یا سایر پیشرانههای موجود نظیر پیشرانههای فورد و نیسان بروند. روشهایی نظیر نصب میل سوپاپهای اسپرت با زوایای متناسبتر جهت بهبود راندمان تنفسی و افزایش گشتاور در دور پایین، نصب فلایویلهای سبکتر جهت بهبود تراتل ریسپانس، شمع و وایر بهتر برای تولید جرقهای قدرتمندتر، نصب فیلترهوای اسپرت و تغییر مجموعه کیت مکش هوا، پورت و پولیش سرسیلندر، نصب انژکتورهای دبی بالاتر (نظیر انژکتورهای 206 تیپ 5)، ریمپ ECU و یا نصب چیپ تیونینگ و نهایتا نصب هدرزهای اسپرت از جمله راهکارهای موجود هستند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *