اولین نماینده هدرز انجین آرت – اگزوز خودرو مشهد

ابتدا لوله خرطومی ورود هوا تا درچه گاز باز شده و بعد از باز کردن منیفلد دود چدنی و لوله L شکل زیرین، تکه بالایی هدرز پراید با توجه به دقت فوق العاده ساخت، به راحتی در جای خود نشسته و مهره ها سفت میشوند. در نهایت مقدار اسب بخار این خودرو به رقم 510 رسید و شتاب صفر تا صد این خودروی تنفس طبیعی با لاستیک خیابانی 7/4 و با کفش های مسابقه ای آن به 4 ثانیه رسیده که بازده مطلوبی با توجه به زحمات صورت پذیرفته روی این خودرو به شمار می رود. در ابتدا یک میل سوپاپ ایدل 1800 روی آن بسته شد. مواد بکار رفته در جلو داشبورد آن از کیفیت خوبی برخوردار بوده و با سایر خودروهای چینی بسیار متفاوت است. اما خیلی بزرگ یک کلمه است و غول آسا کلمه دیگر! طراحی و ساخت مانیفولد به صورتی است که سطح آن صیقلی نیست و زبر و ناصاف نیز به نظر میرسد، از همین جهت در هنگام خارج شدن گازها آلاینده، اختلالاتی دیده میشود، اما از آنجاییکه در طراحی و ساخت هدرز پراید یورو4 فولادی از روش خمکاری استفاده شده است، سطح آن صاف و صیقلی دیده میشود و به همین دلیل خروج گازهای آلاینده به بهترین حالت ممکن اتفاق میافتد.

به طور کلی تفاوت اصلی آن با منیفولد اگزوز این است که از دریچه خروجی هر سیلندر، لوله ای به طور مجزا و با قطر بیش تر نسبت به منیفولد اگزوز، خارج می شود و همه این لوله ها در لوله ای بزرگ تر (collector) به هم می رسند. ویژگی این پیستون این است که فاق پیستون کوتاه تر شده آن است. کیت استروکر به مجموعه ای گفته میشود که میللنگ، پیستون ها و شاتون ها فورج کاری میشود و حجم آن افزایش یافته واز یک موتور 5700 به 6350 سیسی ارتقا پیدا میکند. سازنده در اینجا با دانش مکانیک خود ورق را برمی گرداند و از شاتون بلند 5/6 اینچی مارک اسکات با آلیاژ تیتانیوم استفاده میکند و تراکم به یک به یازده برگردانده میشود و این امر باعث افزایش مقدار زیادی تورک شد. اتفاقی که میافتد: فضای محفظه احتراق بیشتر شد و تراکم به شدت افت کرد و تقریباً یک به شش رسید. در نتیجه میزان تماس با بدنه سیلندر کمتر شده و همچنین با استفاده از آلیاژ مناسب، وزن آن سبکتر شد، که باعث دور گرفتن سریع تر موتور و حجم بیشتر میشود.

اگر شما بخواهید از اتومبیل ژاپنی برای حرکات نمایشی استفاده کنید طبق علم تیونینگ باید میللنگ را سبکتر تهیه کنید که دور موتور راحتتر و سریعتر بالا و پایین برود، اما برای ماشین آمریکایی که معمولاً برای مسیر مستقیم درگ استفاده میشود، هرچه وزن فلایویل بیشتر باشد، دور بیشتری خورده اما دیرتر به پایین بر میگردد و باعث افزایش گشتاور میشود. منم قبول دارم توربو کردن از تیونینگ خودرو به صورت اتمسفریک ریزه کاری بیشتری داره ولی در عوض شما خیلی قدرت به دست میارین. از آنجایی که مالک تصمیم به هیجان بیشتری داشت، میل سوپاپ 2500 نصب شد. وقتی کیت میل سوپاپ 2500 شد، به معنای حجم ورودی بنزین بیشتری نیز بود. پیستون کوتاه تر شد، لنگ میللنگ ثابت و شاتون هم به همان ارتفاع قبلی. بنابراین از یک کیت پیستون با ترکیب آلیاژ سیلیکون و آلومینیم فورجکاری شده استفاده شد. اونم بخاطر این گرفتم که چون مادام العمر میشه استفاده کرد و راندمانش مثل فبلتر کاغذی زود پایین نمیاد .

در دنیای امروزی طراحی بهینه اجزای تیونینگ موتور، تنها به کمک شبیه سازی بسیار دقیق پیشرانه در محیط نرم افزارهای حرفه ای، چون GT POWER امکان پذیر است. عملکرد هدرز پراید یورو 4 فولادی به چه طریق است؟ تا حدود ۴ psi حتی نیاز به تغییر در میزان پاشش سوخت و این حرفا رو هم نداره خود ای سی یو پراید میتونه تا این مقدار بوست رو سنس کنه و تو میزان سوخت و تایمینگ جرقه تغییرات لازم رو ایجاد بکنه و بالاتر از اون هم بدون تعویض ای سی یو شدنیه ولی با سنسور واید بند باید مقدار پاشش سوخت تصحیح بشه و تمام . نوسان شدید قیمت خودرو موجب شد تا راهبرد معاصر در بسته خبری جدید، به آخرین و جدیدترین قیمت پراید چهارشنبه 17 دی 99 بپردازد. حرکت بعدی ساخت یک کارتل روغن مخصوص بود تا در حین حرکات نمایشی و بازی کردن روغن در محفظه کارتل، روغن خالی نشود.

هدرز چیست؟انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *