2021-5-16 صدای اگزوز ماشین پراید

اگر حس میکنید یکی از قسمتهای لوله اگزوز دچار خمیدگی و یا گرفتگی شده یا خود منبعها گرفته است، روی خودرو تست فش

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

اگر حس میکنید یکی از قسمتهای لوله اگزوز دچار خمیدگی و یا گرفتگی شده یا خود منبعها گرفته است، روی خودرو تست فشار رانش دود انجام دهید. همان طور که گرفتن آزمایش خون از بیمار برای تشخیص بیماری بسیار مهم است، در خودرو نیز یکی از راه های ساده و در دسترس تشخیص عیب احتمالی، استفاده از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته ای است که گازهای خروجی از اگزوز را به عنوان در دسترس ترین سیال مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند.

یکی از مهمترین نکات برای بنزین زدن این است که وقتی باک اتومبیل نصفه است بنزین بزنید. از طرف دیگر در صورت بروز احتراق ناقص در موتور، گازهای خروجی از اگزوز به رنگ های مختلفی در می آیند که هر کدام از این رنگ ها نشانگر وجود نوعی ایراد در عملکرد موتور است.

اگر اتومبیل شما قدیمی بوده و دارای کاربراتور است باید ساسات اتوماتیک آنرا کنترل کنید و اگر موتور آن خیلی قدیمی نیست و مجهز به سیستم سوختپاش انژکتوری بوده، فشار انژکتور که عمل سوخترسانی انجام میدهد را کنترل کنید.

فقط چند قطره روغن می تواند دود خروجی را به این رنگ در بیاورد. برهم خوردن تایم موتور و زمان جرقهزنی باعث میشود که در زمانی که سوخت و هوا متراکم شده و زمان جرقه شمع است، این اتفاق رخ ندهد و جرقه کمی دیرتر و در زمانی که سوپاپ دود باز است، زده شود.

به طور کلی دود خروجی از اگزوز باید بی رنگ باشد که نتیجه صحیح کار کردن موتور خودرو است، اما در صورت به وجود آمدن مشکل و ایجاد خللی در عمل احتراق، دود اگزوز به سه رنگ تغییر می کند که عبارتند از آبی، سفید و سیاه.

در صورتی که با مشکل سوختن واشر سر سیلندر مواجه شدید و آب و روغن در خودرویتان قاطی شد قاعدتا پس از انجام تعمیرات مختلف نیاز به خرید واشر سر سیلندر جدید دارید.

اگر درحالیکه موتور درجا کار میکند، صدای تیک تیک منظم میشنوید، موتور را خاموش کنید، ده دقیقه صبر کنید تا خنک و روغن آن ثابت شود.

هرگز باک را بیش از اندازه پر نکنید. به احتمال زیاد بنزینی که تخلیه میشود سبب میگردد که بنزین داخل مخزن به هم بخورد و آنچه از آشغال و آلودگی که معمولاً تهنشین میشود، بالا بیاید و قسمتی از آن نصیب اتومبیل شما شود.

زمانی که نفتکشهای جاده پیما در حال تخلیه به مخزن بنزین در محل پمپ بنزین باشد اقدام به سوخت گیری خودروی خود نکنید. در ادامه به بررسی عوامل مهم در ایجاد این مشکلات خواهیم پرداخت. قدیمیترین مزدا3 های نسل نخست هماکنون در بازار حدود 55 تا 60 میلیون تومان قیمت دارند و آخرین مدل این اتاق که در سال 89 به مشتریان عرضه شد، این روزها حدود 68 تا 75 میلیونتومان خرید و فروش میشود.

2. سیم پیچ تحریک (Exciter Windings): تبدیل جریان DC به AC کنونی - سیم پیچ تحریک در حال حاضر عملکرد شبیه به سیم پیچ های استاتور اولیه و کوچک، در تولید جریان AC دارد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن