2021-5-16 صدای اگزوز ماشین پراید

مثلا در خودروهای گازوئیلی، واکنشهای شیمیایی اکسیداسیون انجام می گیرد. ضمن اینکه بوی دود خروجی از موتور نیز کا

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

مثلا در خودروهای گازوئیلی، واکنشهای شیمیایی اکسیداسیون انجام می گیرد. ضمن اینکه بوی دود خروجی از موتور نیز کاملا محسوس می باشد.

مبدل های کاتالیزوری سه گانه بهبودیافته که قادر به مقابله با نیتروژن اکسید نیز بودند، در اوایل دهه 1970 توسط کارل کیت (1920-1988)، جان مونی (1929-) و مهندسین شمی در شرکت انگلهارد طراحی شدند. آنها به طور خاص با یک نوع از ذرات معلق به نام ذرات آلی محلول (SOF) که از هیدروکربن های متصل به دوده تشکیل شده اند، مقابله می کنند.

این نوع از اگزاست فن، گریز از مرکز بین کانالی یا سانتریفیوژ نیز نامیده می شود. اگرچه از فلزات مشابه دیگری نیز می توان استفاده کرد. اولین مبدل کاتالیزوری مدتی بعد در اواسط دهه 1970 معرفی شد و از آن تاریخ به بعد در موتور خودروها مورد استفاده قرار گرفت.

کاتالیزور قطعه­ای است که در مسیر خروج دود از اگزوز نصب می­شود تا میزان آلایندگی خودرو را کاهش دهد. پس از روشن شدن یک وسیله نقلیه ، گازهای سمی تولید شده توسط موتور خودرو از مبدل کاتالیزوری عبور می کنند.

یکی از وسایلی که خودروساز ها برای کاهش آلودگی در خودروها ابداع کرده اند، کاتالیزور خودرو نام دارد. کاتالیست بر محیط زیست چه تاثیری دارد؟

مخترع کاتالیست چه کسی است؟ از چه کسی باید بابت هوای پاک تر شهرها و خیابان ها تشکر کنیم؟ همانطور که اطلاع دارید، خودروهای بنزینی یکی از مهمترین منابع آلودهکننده هوا هستند که با انتشار گازهای سمی در جو، موجب هرچه سیاهترشدن رنگ آسمان شهرها میشوند.

طرح جدی و مجموعه چراغهای گربهای جلو و جلوپنجره شیر نشان و همینطور طرح ورودی هوا و مهشکنهای روی سپر جلو، ضربهگیرهای مشکی رنگ شامل یک نوار کرومی در کنار نمای عقب ذهنها را به سمت پژو 406 میبرد. همـه چیز درباره پژو glx 405- جی ال ایمشخصات فنی و ظاهری موتور تصاویر پژو چهار صدو …

گازهای آلاینده از موتور ( قرمز 10) و منیفولد اگزوز (نارنجی 11) بیرون می آیند و پیش از خروج از لوله اگزوز( خاکستری 26)، از کاتالیزور اول ( سبز 13) و سپس از کاتالیزور دوم (25) که با فاصله از کاتالیزور اول قرار گرفته است عبور می کنند.

برخلاف مبدل های کاتالیزوری امروزی، کاتالیزور ها (سبز) ساختار کندویی ندارند و در 16 حلقه مجزا (قرمز) در فواصل مرتب در طول لوله نصب شده اند و به صورت موازی باهم کار می کنند.

جک S5 در نسخه های استاندارد که کرمان موتور عرضه می کند، خودروی قدرتمندی برای استفاده شهری است و مخصوصاً در نسخه دنده دستی، بسیار تند و سریع است. به جز خودروهای شخصی، در مقایسه با موتورهای بنزینی، از موتورهای دیزلی برای وسائل نقلیه خیلی بزرگتر( مثل ماشین های عمرانی بزرگ) با میزان آلاینده های خروجی خیلی بالاتری استفاده می شود.

آخرین مطالب