2021-5-16 صدای اگزوز ماشین پراید

24-باسلام,من حدود دو ماه دنا دارم,ازنظر موتوری تو دور اول کند عمل میکنه ولی دورهای بعدی عالیه,ولی از نظر جنس

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

24-باسلام,من حدود دو ماه دنا دارم,ازنظر موتوری تو دور اول کند عمل میکنه ولی دورهای بعدی عالیه,ولی از نظر جنس داشبورد افتضاحه,برقی خیلی مشکل داره,صدای موتورهم زیاد میاد داخل کابین. باتوجه به اینکه خودروی من بنزینی بوده وکلاًهیچ میانه وعلاقه ای به خودروهای دوگانه سوزنداشته وندارم مدل بنزینی ان را انتخاب کردم که به نسبت دیگرخودروهای ایرانخودرو باموتورقدیمی وخسته پژو موتوری بسیارعالی ازنظرقدرت و شتاب وهمچنین مصرف سوخت مناسبترحتی نسبت به پرایدباتوجه به سایزو وزن سمند می باشد.

از لحاظ مصرف سوخت تقریباً مشابه پژو 405 و سمند هست. موتور ۸ سیلندر ۵ لیتری جگوار، ۵۵۰ اسب بخار نیرو دارد که تقریباً ۱۰۰ اسب بخار بیشتر از کوروت است.

در اثر خالی شدن این سلول ها زمانی که خودرو را روشن کرده و شروع به گاز دادن میکنید، صدای بمی از آن شنیده میشود. به نظر میرسد نا هماهنگی خاصی در گیربکس باشد زیرا تنبلی اولیه در دنده یک و دو، با تعویض به سه به یکباره جای خود را به شتاب قابل قبولی می دهد که با عملکرد دو دنده ی اولیه بسیار متفاوت است.

این قطعات کوچک، اما با این حال مهم اجزای سیستم اگزوز مهر و موم شده است، جلوگیری از نشت اگزوز پر سر و صدا که می تواند منافذ خطرناک کربن (CO) را وارد کابین، و حمایت از سیستم برای جلوگیری از فشار و جزر و مد مواد تشکیل دهنده.

ما با در اختیار داشتن فضای مناسب سرپوشیده جهت انبارداری از هر نوع آسیب احتمالی در نگهداری و حمل محصولات جلوگیری می کنیم. ۲۰۰ میلیون گوشی داری، باید ۴۰۰ میلیون جریمه بدی؛ یعنی صد برابر هر چی تا حالا شوتی رفتی.

22-سرطان ef7 نوعی جدیدی از انواع سرطان هاست.تعویض دسته سیم و گیربکس و صفحه کلاچ و انواع سنسورها حتی سنسورهایی که خود ایرانخودرو نمی دانسته این سنسورها وجود دارد .تعویض جلوبندی از صفر تا صد هر چندماه یک بار تعویض کیت تعویض دنده.

اما به محض گذر از 130 ناگهان با افت صدا و روانی فوقالعاده ای روبرو می شویم که البته با توجه به محدودیت قانونی سرعت به هیچ دردی نمیخورد جز پیست آزادی و… در سال 94 هم یک دستگاه دنا خریداری کردم که که اون هم پس از گذشت حدود 6 ماه هیچ گونه ایراد موتور و گیربکس نداشته و تنها چند مورد عیوب ناچیز مانند از کار افتادن میکرو سوییچ درب راننده داشت که در سرویس اولیه مرتفع گردید.

شتاب یک به 80 در این موتور حدود 14 ثانیه است که اصلاً حرفی برای گفتن ندارد. من 3 سال یه سمند دارم وقبل اون 4تا پارس عوض کردم ازهیچکدوم به اندازه سمند راضی نبودم تنها مشکل ماشینهای با این موتور کیفیت بد انبار اگزوزش هست که صدای اون روزیاد میکنه اونهم با توجه به ایرانی بودنش …

البته لازم به ذکر است که عملکرد خودرو در سرعتهای بیش از 100 کیلومتر، از زمین تا آسمان با مدل قبلی تفاوت دارد و اگر رقابتی با این سرعت آغاز شود، بدون شک پیروزی از آن مدل 2013 خواهد بود.

اگر یکی از ضعف های مدل قدیمی تر صدای ضعیف خروجی اگزوزهای آن بود اما در نمونه جدید تا حدودی این نقصان برطرف شده و با استفاده از فناوری مکش صدا یا SUCKTION SOUND همچون موستانگ صدای اگزوز به داخل انتقال داده شده است تا سرنشینان خودرو مانند رهگذران صدای غرش واری از سیستم اگزوز بشنوند.

آخرین مطالب