2021-5-16 صدای اگزوز ماشین پراید

اما برای برطرف کردن عیوب اول و دوم باید چند نکته را رعایت کرد. به گزارش خودرونویس، مبدل کاتالیستی با توجه به

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

اما برای برطرف کردن عیوب اول و دوم باید چند نکته را رعایت کرد. به گزارش خودرونویس، مبدل کاتالیستی با توجه به رعایت معیارهای زیست محیطی خودروها بر روی اگزوز نصب می شود و امروزه تمام خودروها این مبدل را بر روی خود نصب شده دارند.

سالها قبل با مشاهده این پدیده، سازمانهای محیطزیستی به فکر چارهجویی افتادند و راهحل این مسئله را در استفاده از مبدل کاتالیست در سر راه اگزوز خودروها یافتند. استفاده از مواد با کیفیت عالی باعث کاهش وزن می شود که در تمامی زمینه ها باعث افزایش کارایی خودرو می شود ، برای مثال سیستم اگزوز لامبورگینی مورسیه لاگوی ما 30 کیلوگرم سبکتر است و سیستم اگزوز لوتوس Exige Ti ما 8.5 کیلوگرم کاهش وزن را به همراه دارد - هر دو سیستم اگزوز باعث کاهش وزن قسمت عقب و افزایش تعادل می شوند.

اصلی ترین عاملی که باعث پاره شدن تسمه تایم می شود استفاده از دوره های بالای موتور، مخصوصاً دورهای بیشتر از ۴۰۰۰ دور در دقیقه است که باعث استهلاک سریع قطعات می شود بسیاری عادت دارند در مواقعی که هیچ نیاز به شتاب گیری سریع و زیاد نیست به موتور فشار بیاورند، حرکت در بیشتر دنده ها را تا دور موتورهای بالا ادامه می دهند به گونه ای که عقربه دور موتور به محدوده قرمز ( Red line ) می رسد و در این شرایط نه تنها تسمه تایم بلکه تمامی قطعات موتور تحت فشار شدید قرار می گیردند.

دلیل دیگر که باعث خرابی تسمه تایم می شود عدم استفاده از دنده مناسب در سربالایی ها و عبور از روی سرعت گیرها می باشد.

به گونه ای که در صورت خرابی آن موتور آسیب جدی می بیند. خرابی سر سیلندر پیستون ها، کج شدن سوپاپ ها و بسیای دیگر از مشکلات از مواردی هستند که در صورت از تایم خارج شدن موتور به وجود می آیند.

همچنین به راحتی در اولین لحظه پارگی تسمه سوپاپ ها کج شده و پیستون و سر سیلندر آسیب می بینند. برای انتقال نیروی میل لنگ به میل سوپاپ از یک تسمه استفاده شده که به تسمه تایم معروف است. وقتی جنس تسمه چندان مرغوب نباشد در اثر گذشت زمان و با کارکرد دندانه های آن به راحتی کنده شده و نسبت میل لنگ و میل سوپاپ به هم می خورد.

مهمترین عامل به هم خوردن تایم موتور، پارگی تسمه تایم است وقتی این تسمه پاره می شود، نسبت بین میل لنگ و میل سوپاپ کاملاً از بین رفته و نیروی میل لنگ به میل سوپاپ منتقل نشده، در نتیجه موتور روشن نمی شود.

2021-6-21 برای اینکه انرژی این شفت به چرخ های خودرو منتقل شود ، نیاز به سیستم انتقال قدرت می باشد.در خودرو ها این شفت خروجی از موتور وارد مجموعه ای به اسم کلاچ می شود. یکی دیگر از عیوبی که بسیار شایع است جدا شدن دندانه های تسمه است.

جابجا شدن این نسبت حتی به اندازه یک دندانه نیز باعث به هم خوردن تایم موتور می شود. به زمان باز و بسته شدن سوپاپ ها و زدن جرقه در مجموع انجام عمل احتراق، تایم موتور گفته می شود. ايراد اصلي ماشين جلوبندي ضعيف است به طوري که با چرخاندن فرمان در حال در جا و حتي در پيچ ها با سرعت کم فرمان به شدت لرزش پيدا ميکند.براي اين مورد هم به نمايندگي ديگري مراجعه کرديم که جلوبند گفت ايراد از جعبه فرمان است و بايد تعويض شود و اين بار هم به بهانه بسته بودن سايت از امداد زدن اين قطعه ممانعت به عمل امد که با شکايت فراوان به سامانه ٠٩۶۴۴٠ پس از حدود ٨ ماه قطعه به نمايندگي رسيد ى تعويض شد.

اگر از پایین خودرو صدای ضربه زدن یا تقتق بشنوید، مشکل از یاتاقان متحرک یا یاتاقان اصلی است. رله دو بل: وظیفه این رله تامین برق به برخی از قسمتها می باشد( پمپ روغن - ECU انژکتور- کویل دوبل- شیر برقی کنسیتر سنسورهای اکسیژن).

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن