2021-5-16 صدای اگزوز ماشین پراید

این ماده در فرایند تشکیل میزان نیکل و همچنین خاصیت اصلاح بخار متان تاثیر دارد. با پیشرفت علم الکترونیک و مکان

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

این ماده در فرایند تشکیل میزان نیکل و همچنین خاصیت اصلاح بخار متان تاثیر دارد. با پیشرفت علم الکترونیک و مکانیک، تولید خودروهای کاربراتوری به تدریج متوقف شده و جای خود را به خودروهای انژکتوری دادند، همچنین قطعه ای بنام کاتالیست کانورتور توسط مهندسین ساخته شد و در مسیر گازهای خروجی از منیفولد هوا قرار گرفت.

وزنههای تعادل: در وزنههای تعادل به منظور ایجاد تعادل در برابر نیروهای پیستون و شاتون استفاده میشود وزنههای تعادل در مقابل لنگها قرار میگیرند. انواع میل لنگ : میل لنگها را میتوان براساس تعداد لنگهایشان یا محورهای اصلی و غیره طبقه بندی کرد اما اصولا برای میل لنگها طبقه بندی خاصی وجود ندارد و تفاوتهای آنان و به نحوه استفاده و هدف از ساخت آنها بر میگردد آنچنانکه اندازه میل لنگ ، تعداد محورهای اصلی، تعدا لنگها و طرز قرار گرفتن لنگها بر روی میل لنگ همگی به نوع ، اندازه و دور موتور ، موتور مورد نظر بستگی دارد.

بازوهای لنگ : قسمتهایی از میل لنگ میباشند که محورهای اصلی میل لنگ را به لنگها وصل میکنند البته بازوهای لنگ با وزنههای تعادل (که در پی خواهد آمد) بصورت یکپارچه هستند.

و در انتهای پشتی میل لنگ صفحهای وجود دارد که فلایویل را بوسیله پیچ بر روی آن نصب میکنند. سایر متعلقات : به قسمت جلو میل لنگ چرخ دندهای متصل است که معمولا چرخ دنده ، میل بادامک و یا سایر چرخ دندههای مورد لزوم را به حرکت در میآورد.

تاریخچه : در سال 1890 میلادی آکروید استوارت حق امتیاز ساخت موتوری را دریافت کرد که در آن هوای خالص در سیلندر موتور متراکم میگردید و سپس (به منظور جلوگیری از اشتعال پیشرس) سوخت به داخل هوای متراکم شده تزریق میشد، این موتورهای با فشار پایین بودند.

بنابراین بقایایی از این دو خودرو در موزههای کشور وجود ندارد و سندی از این دو خودرو در تاریخچه اتومبیل در ایران وجود ندارد. در صورتی که با مشکل سوختن واشر سر سیلندر مواجه شدید و آب و روغن در خودرویتان قاطی شد قاعدتا پس از انجام تعمیرات مختلف نیاز به خرید واشر سر سیلندر جدید دارید.

دنده ها کاملاً آرام و بی سر و صدا تعویض میشوند. به عبارتی علاوه بر اتومات بودن آن می توان فرمان تعویض دنده را به صورت دستی نیز اعلام کرد.

اما در سال 1930 موتورهای دیزل قابل اطمینان که به خوبی طراحی شدهبودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد. تقسیمات : موتورهای دیزل نیز مانند سایر موتورهای احتراق داخلی بر مبناهای مختلفی قابل طبقهبندی هستند.

به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا میبرند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط میکنند. وی ابتدا دوست داشت که موتور وی پودر زغال سنگ را بسوزاند ولی به سرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی گرفت.

ام وی آگوستا 500 GP و 350 در سال 1957 طراحی شدند و امروزه در موزه این شرکت نگهداری می شوند.

آخرین مطالب