2021-5-16 صدای اگزوز ماشین پراید

اتفاقاً روی دیگر این سکه مساله مدیریت شهری ماست. موتورها می­توانند صداهای زیادی تولید کنند، اما صدای ضربه فلز

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

اتفاقاً روی دیگر این سکه مساله مدیریت شهری ماست. موتورها می­توانند صداهای زیادی تولید کنند، اما صدای ضربه فلزی یا تیک تیک به این معنی است که ممکن است روغن کم داشته باشد، یا فشار روغن عادی ندارد. صدای تیک تیک از زنجیره سوپاپ می­آید.

اگر سیستم اگزوز شما نشتی داشته باشد، شما صدای اگزوز را که از زیر ماشینتان می­آید خواهید شنید که به هنگام شتاب گیری در پایین­ترین حد است.

به کوچکی 08/0 درصد کربن مونواکسید (که تنها 800 ذره در میلیون است) می­تواند باعث سرگیجه، سردرد، تهوع، و گیجی به مدت دو ساعت شود. بدسوزی می­تواند حاصل از انباشتگی کربن در محفظه احتراق، سوختی با اکتان پایین، جوش­آوردن موتور، کار نکردن سیستم EGR ، تنظیم نبودن زمان جرقه زنی، یا معیوب بودن سنسور انفجار باشد.

اگر شما صدای کوبش فلزی یا تلق تلق کردن می­شنوید که تنها موقعی اتفاق می­افتد که شتاب می­گیرید یا هنگامی­که از تپه­ای با شیب تند بالا می­روید یا باری را می­کشید، موتور شما احتمالاً دچار بدسوزی شده است، یک آسیب بالقوه حاصل از احتراق نامنظم.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که اگر هر یک از موارد فوق الذکر باعث خرابی کاتالیزور شده است باید ابتدا عیب مورد نظر را رفع کرده و سپس اقدام به تعویض کاتالیزور نمایید. کاهش شتاب خودرو از دیگر تاثیرات منفی برداشتن یا حذف کاتالیزور از روی اگزوز است.

در صورت خرابی کاتالیزور اول باید عیب مورد نظر را رفع کرده و سپس اقدام به تعویض کاتالیزور نمایید . عملکرد تجهیزات آشپزخانه باید یک تبادل هوا 6/12 برابر را فراهم هنگامی که پخت و پز انجام شده است.

اگر صدا برطرف نشد، و/یا عقربه فشار روغن یا چراغ هشدار بیانگر فشار پایین بود، ایده خوبی نیست که با وسیله نقلیه­تان به رانندگی ادامه دهید. به رانندگی ادامه ندهید (مخصوصاً اگر بخار مشاهده کردید) زیرا که جوش آوردن بیشتر منجر به آسیب رساندن به موتور شما می­شود.

این مطلب در ادامه مطلب قبلی با عنوان رفع پارگی اگزوز ماشین می باشد، که در گذشته منتشر شده است.

از آنجایی که عمده ترین چالش حال حاضر در زمینه کاتالیست های اگزوز اتومبیل افزایش راندمان، طول عمر و کاهش قیمت آنها است اخیرا بجای یک کاتالیست از دو کاتالیست در یک محفظه استفاده می شود به طوری که کاتالیست اول واکنشهای اکسیدی و دیگری واکنشهای احیا را انجام می دهد.

برای استفاده از پچ مورد نیاز، می توانید از کیت پچ اگزوز استفاده کرده و آن را از فروشگاه های قطعات و لوازم خودرو تهیه کنید. 1. با استفاده از سمباده سطح روی لوله اگزوز را آماده کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن