2021-5-16 صدای اگزوز ماشین پراید

کاهش حجم و تعداد سیلندرها و همچنین بهره گیری از سیستم پرخوران توربو اگر چه مزایایی مثل کاهش مصرف سوخت و میزان

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

کاهش حجم و تعداد سیلندرها و همچنین بهره گیری از سیستم پرخوران توربو اگر چه مزایایی مثل کاهش مصرف سوخت و میزان آلایندگی را در پی دارد، اما منجر به شتابگیری با تاخیر و ساکت بودن بیش از حد کابین می شود که چندان برای علاقه مندان به رانندگی هیجان انگیز خوشایند نیست.

استفاده از لاستیک های پهن می تواند باعث افزایش صدای ورودی به کابین خودرو شود. صوفی افزود:موضوع این تخلف،تعویض اگزوزاتومبیل بدون اطلاع به مشتری وحذف قطعه کاتالیزور از روی شبکه خروجی اگزوز بود که این اقدام غیرکارشناسی،باعث افزایش صدای خروجی وآلایندگی صوتی و زیست محیطی ، و عملکرد ناقص موتور و درنهایت عدم تایید سلامت خودرو درمراکزمعاینه فنی شده بود.

این سر اگزوز ها که معمولا در مدل های اسپرت طراحی می شوند باعث می شوند تا صدای خروجی از خودرو، کمی زیرتر و تیزتر شنیده شود اما انواع مختلف دیگری از این سر اگزوزها وجود دارد که باعث کاهش صدای خروجی موتور می شوند.

کربن بسیار مقاوم و سبک تر از فلز میباشد اما به دلیل قیمت بسیار بالایی که دارد فقد در خودرو های لوکس و مدل بالا استفاده میشود. ویدیویی از چگونگی باز و بسته شدن سقف لامبورگینی هوراکِن و غرش اگزوز آن که شما را به حیرت وا می دارد.

برای عایق کردن درب محظه موتور نیز می توان از نمد های کاپوت استفاده نمود که تا حد مطلوبی می توانند صدای موتور را کاهش دهند. عایق بندی خودرو شامل مواردی مانند عایق بندی کف خودرو، عایق بندی داشبورد، عایق بندی درب ها و همچنین عایق بندی درب کاپوت می باشد.

سنسور اکسیژن از دیگر انواع سنسورهای خودرو می باشد که در مسیر اگزوز قرار گرفته است و وظیفه ی آن این است که میزان سوخت مصرفی را کاهش داد. خواص آیرودینامیکی بهبود یافته از دستگاه های به دست آمده است اگر منتشر کننده خروجی تنظیم شده است.

برای کاهش صدای خروجی از اگزوز خودرو نیز می توانید از سری اگزوزهای مختلف که باعث کاهش صدای موتور می شوند، استفاده کنید.

صندلی ها، لور دنده، فرمان، درب ها، درب داشبورد و سایر موراد داخل کابین را چک نموده و بررسی کنید که منشا صدای اضافه نباشند.

چند سال پیش مهندسین ب ام و دریافتند که به دلیل عایق بندی بسیار خوب، صدای پیشرانه به کابین راه نیافته و کمی از هیجان رانندگی کاسته می شود؛ به همین دلیل آنها وارد عمل شده و مکانیسمی را تعریف کردند که هنگام گاز دادن صدای ضبط شده موتور از اسپیکرهای داخل کابین پخش شود.

4. مديريت براساس فرايندها و واقعيت ها (Management by processes): يك سازمان هنگامي موثر عمل خواهد كرد كه تمامي فعاليت هاي مرتبط با عمليات جاري سازمان و بهبودهاي طرح ريزي شده براساس اطلاعات قابل اعتمادي كه در بر گيرنده برداشت هاي ذينفعان مي باشد اتخاذ شوند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن