2021-5-16 صدای اگزوز ماشین پراید

دلیل آن هم این است که فلز ذاتا ماده ای تجدیدپذیر و قابل بازیافت می باشد. مبدلهای کاتالیست که هم اکنون بر روی

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

دلیل آن هم این است که فلز ذاتا ماده ای تجدیدپذیر و قابل بازیافت می باشد. مبدلهای کاتالیست که هم اکنون بر روی خودروهای تولیدی در ایران نصب میشود تا میزان آلایندگی آنها را کاهش دهد پس از ۸۰۰۰۰ کیلومتر پر شده و عملاً کارایی خود را از دست میدهد و میزان آلایندگی خودرو تا پنج برابر افزایش مییابد.متوسط عمر کاتالیست چیزی حدود ۴ سال است و پس از مدت زمان یاد شده باید قطعه مورد نظر تعویض شود.

در ایران استفاده از اين قطعه برای خودروهاي ساخت داخل از نيمه دوم سال 1381 از سوی سازمان حفاظت محیط زیست اجباری شده است و بر اساس طرح جامع کاهش آلودگی هوا، آزمون صحت کاتالیست در معاینات فنی خودروها به منظور صدور برگه و بر چسب معاینه فنی از ابتدای سال 1391 اجباری می باشد.شرکتهای خودروسازی در ایران از سال ۱۳۸۲ نصب کاتالیست را در خودروهای داخلی آغاز کردند و قبل از این تاریخ خودروها فاقد استاندارد بودهاند و به همین دلیل آلایندگی این خودروها بیش از ۳۰ برابر سایر خودروها است و براین اساس خروج خودروهای مدل ۱۳۸۲ به پایین در سازمان حفاظت از محیط زیست ارائه شده است.

اگزوز از سه بخش اتصال به موتور، میانی و انتهایی ساخته می شود که در این میان کاتالیست به دلیل نیاز به دمای 800 درجه سانتیگراد در قسمت اول تعبیه می گردد و بخشهای دوم و سوم در کاهش دما و صدا موثرند.

در صورت استفاده از صدا خفه کن سایر تولید کنندگان ، مشکل اصلی ممکن است بوجود آید. کاتالیزور، خود در یک واکنش شرکت نمیکند اما بر سرعت و میزان تولید فرآوردهها در واکنش تاثیرگذار است.

میدانیم که ترمودینامیک به ما در پیشبینی یک واکنش و خود به خودی بودن یا نبودن آن کمک میکند اما در خصوص سرعت واکنش اطلاعاتی بدست نمیدهد. اگرچه حذف چنین واکنش هایی به طور کامل امکان پذیر نیست، اما با اعمال یک سری تغییرات در ماهیت ماده کاتالیست و لایه اکسیدی می توان از بروز این واکنش ها تا حد امکان جلوگیری کرد.

این یک دمپر با موتور الکتریکی است ، که لوله خروجی را می پوشاند و جریان گازها را کند می کند ، در نتیجه موتور را مجبور به کار در زیر بار سبک می کند و قدرت بیشتری در محدوده دور "دور" ایجاد می کند.

انواع فن کویل از نظر محل نصب، نحوه تأمین هوای تازه، تعداد لوله ها در این مقاله مقایسه شده و مزایا و معایب هر کدام شرح داده میشود. در نتیجه لازم است کاتالیزور خودرو طبق نظر مکانیک خودرو تعویض شود.

نظر به آسیب های جدی که آلاینده های خروجی از خودروها برای سلامت انسان و محیط زیست به همراه دارد، بدیهی است که استفاده از تمامی سازوکارها، تکنیک ها و ابزارهای مناسب به منظور کنترل و کاهش میزان آلاینده های مزبور امری ضروری است.

کاهش کارایی و انسداد منافذ کاتالیست و یا عدم استفاده آن در خودرو، باعث احتراق ناقص در موتور خودرو گردیده که این امر سبب افزایش غلظت آلاینده های خروجی از اگزوز و فرسایش قطعات موتور مي شود.

اگر این انرژی بهوسیله یک توربین که در مقابل گازهای خروجی موتور قرار میگیرد تأمین گردد، به آن توربوسوپرشارژر یا بهاختصار توربو شارژر یا همان توربو اطلاق میگردد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن