هدرز انجین آرتز ، بهترین کیفیت و راندمان ، انجین آرت 2021

لوله به کار برده شده در هدرز نباید زیاد بزرگ یا زیاد کوچک باشه باید بسته به اندازه فشار خروجی دود از سیلندر ب

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 26 شهریور 1400

لوله به کار برده شده در هدرز نباید زیاد بزرگ یا زیاد کوچک باشه باید بسته به اندازه فشار خروجی دود از سیلندر باشه و مهم ترین قسمت هدرز هم قسمتیه که لوله های هدرز یکی می شود . هدرز متشکل از چند لوله با ابعاد و آلیاژ خاص است که بر روی منیفولد دود نصب میشود. در شکل زیر ، چند تصویر از داخل رزوناتورهای مختلف را مشاهده می کنید. فیلتر هوای بنز نو سفید رنگ بوده، بنابراین با چشم میتوان تمیز بودن آن را تشخیص داد. فیلتر هوای بنز تمیز نه تنها باعث ورود هوای تمیز به موتور میگردد، بلکه مانع از ورود آلودگی به موتور شده که جلوگیری از آسیب رسیدن به آن را در پی دارد. فیلتر روغن BURG - کد. چون هوای ایجاد شده بشدت داغ میباشد، قبل از ورود به سیلندر جهت احتراق، در اثر ترکیب با بنزین پای یک توربو شارژ برقی یا یک سوپر شارژ دیگر را نیز به وسط میکشند. همچنین این بیتل رکوردشکن که LSR نامگرفته است، به تمامی تجهیزات ایمنی معمول مجهز شده است ازجمله یک جفت چتر نجات جهت کمک به کاهش سرعت، صندلی مسابقهای با کمربند ایمنی مخصوص، رول کیج و سیستم اطفاء حریق.

این جریـان بـه طور متقابل مـیدان مغناطیسی را بـه وجود مـیآورد کـه موجب چرخش روتور درون جهت مـیدان مغناطیسی دوار خواهد شد. همچنین نوع اتصال کیت دستساز به بدنه که به وسیله پیچ صورت گرفته است، ظاهری اسپرت و مسابقهای را به این خودرو داده است. یک توربین مستقیماً متصل به منیفولد دود است و توربین دیگری به وسیله لولهٔ رابط به منیفولد هوا متصل است. افزایش نسبت تراکم؛ افزایش نسبت تراکم تا یک نقطه مشخص باعث افزایش قدرت تولیدی می شود. قدرتی که بهراحتی دو برابر قدرت نسخهٔ تولیدی بیتل است. سریعترین مدل تولیدی بیتل، مدل R-Line است که مجهز به یک نسخهٔ 210 اسب بخاری از همین موتور EA888 است. در شکل زیر ، یک نمونه رزوناتور را مشاهده می کنید. اصلیترین چالش برای اختراع توربو شارژر، تولید موتورهایی با ابعاد کوچک و وزن کمتر با قدرت بیشتر بود.بدین منظور توربینی ساخته شد تا انرژی (تلف شده) حاصل از خروج دود از اگزوز را به صورت بهینه مورد استفاده قرار دهد. بدین صورت که، این توربو شارژ و سوپر شارژ در دور موتور پایین مورد استفاده قرار میگیرند و دو توربو شارژ دیگر، هر دو همزمان در دور موتور بالا با قدرت هرچه تمام تر به یاری موتور خودرو آمده و نیروی زیادی تولید میکنند.

BBK: نام این برند اختصار نام موسسین کارخانه است که در حال حاضر یکی از بزرگترین تولید کنندگان هدرز در دنیاست. در مورد رابطه تعداد سیلندر هرچقدر تعداد سیلندرها بیشتر بشه لرزش و نویز حاصل از ارتعاشات کاهش پیدا می کنه اما قسمت اصلی صدا در جای دیگه ای تولید میشه و اون هم شروع هدرز خودرو هست . همانطور که میدانیم در موتورهای احتراق داخلی، دود حاصل از احتراق در سیلندرها باید خارج گردد تا سیکل احتراق مجددا با مکش هوای تازه به درون سیلندرها تکرار شود. تغییر شمع­های معمولی با شمع­های سوزنی و ایردیوم می­تواند به احتراق درون سیلندرها کمک کند تا مقاومت کمتری دربرابر جرقه داشته باشند. اینجاست که خروج سریع و کامل گازهای حاصل از احتراق از سیلندر اهمیت پیدا میکند،چراکه در غیر اینصورت عمل احتراق بازده لازم را نخواهد داشت و حجم گاز ناشی از احتراق در سیکل قبل، فضای درون سیلندر را اشغال کرده و مانع از ورود هوای تازه برای احتراق به صورت بهینه میشود.

امروز از سری مقالات گاراژ قصد داریم شما را بیشتر با تعریف توربو شارژ و کاربرد توربو شارژ در خودرو آشنا کنیم. در این مقاله سعی بر بررسی کامل این دو قطعه داریم. حال به سراغ 206 دومی می رویم که هم از لحاظ چهره ساده تر و هم از لحاظ قدرت خیلی پایین تر از 206 اولی می باشد این اتومبیل از لحاظ ظاهر تغییراتی آن چنانی ندارد و کیتی که بر روی بدنه این اتومبیل سوار شده است مدل 206 های رالی ولی در ایران ساخته شده است طوری که سپر جلو و عقب به همان شکل می باشند و به بیرون آمده اند که در این اتومبیل سپر جلو به مرخصی تشریف برده بود ! در بخش چگونه یک ماشین را اسپرت کنیم، اشاره داشتیم به این­که برای تیونینگ اتومبیل که شامل یک سری تغییرات در خودرو ازجمله تغییرات در ظاهر و بدنه خودرو، افزایش قدرت موتور ماشین، افزایش قدرت ترمزها و … استفاده از کیتهای هوای سرد هم باعث خنک شدن موتور میشود، که این عمل باعث بهبود عملکرد موتور میشود و طول عمر موتور را افزایش میدهد. برای رفع این مشکل می­توانید از این قطعه استفاده کنید تا در فاصله بین تعویض دندهها تا حدی از کاهش شتاب و سرعت­گیری جلوگیری کند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن