چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟

زمانی که شما تصمیم میگیرید یه سوپراسپرت بسازید، نمیتوانید با تکیه بر قوانین قدیمی و سنتی که همگان به آنها آشن

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

زمانی که شما تصمیم میگیرید یه سوپراسپرت بسازید، نمیتوانید با تکیه بر قوانین قدیمی و سنتی که همگان به آنها آشنا هستند این کار را انجام دهید. سگمنت سدان و ترجیحاً سدان اسپرت، کلاسی خاص و متفاوت و صد البته ویژهترین کلاس در میان دیگر کلاسهای صنعت خودرو با هدف قشر متوسط جامعه به شمار میرود که سهم قابل توجهی از تولید و فروش صنعت خودروسازی جهان را به خود اختصاص داده است، سگمنتی خانوادگی، لوکس و اسپرت که هر کمپانی خودروسازی را مجبور به اختصاص بخش قابل توجهی از خط تولید و تحقیقات به این کلاس و ارائه بهترینهای خود میکند.

روند کاری هر دو بخش در صفحات بعدی به طور کامل ذکر گردیده است. در پایین جدولی نسبی براساس مسافت طی شده آورده شده است البته در دفترچه راهنما ارائه شده همراه موتور شما حتماً نکاتی در مورد تعویض شمع آورده شده است.

موتور شما میتواند درسمت چپ یا جلو سمت راست قرار داشته باشد و اگر پورشه یا فولکس واگن بیتل (VW) دارید، موتور در عقب خودرو است. در اتومبیلهای مدرن میتسوبیشی، ECU یا همان کامپیوتر خودرو توانایی تشخیص و آنالیز وضعیت کاتالیزور را دارد.

اما با مقداری مطالعه دراین زمینه می توانیداگزوز فن مناسب را برای مکان خود را انتخاب کنید. اما ضایعات کاتالیست ها و ضایعات الکترونیکی به روش غالکاری بازیافت می شوند. بعد از نیم ساعت چربی ها از موتور جدا شده.

احتمالا قدرت خودرو نیز کمتر از سابق شده است.این مشکل به تدریج زیاد می شود تا به جایی برسد که خودرو دیگر روشن نشود.

خوشبختانه در اکثر مواقعی که دود سفید از لوله اگزوز خارج میشود مشکلی نیست، چرا که دود سفید خروجی آب چگالش شده بوده که در سیستم اگزوز بوجود می آید و این پدیده معمولا در روزهای سرد صورت میگیرد.

شیر برقی محرک سوپاپها: با کنترل سوپاپهای هیدرولیکی تعویض دنده های مختلف را میسر می سازد. درحالی که همیشه وجود مقداری فشار برگشت یک عنصر کلیدی برای یک پیشرانه تقویت شده محسوب میشود، اما به طور کلی با افزایش دور موتور، نیاز داریم تا این فشار برگشت یک روند کاهشی را طی کند.

به همین دلیل، پورشه باید برای ایجاد جریان آزاد در سیستم اگزوز ۹۱۸، که خود خودرویی با دور موتور بالاست، چاره ای میاندیشید.

چرا مهندسان اشتوتگارتی در استفاده از لولههای اگزوز مطابق معمول و عادت آنها را در قسمت زیرین خودرو قرار نداده اند و در بالای خودرو قرار داده اند؟ این خودرو در بین محصولات اخیر شرکت لوتوس بیشترین عرض محور را دارد.

در واقع پورشه مدعی شده که در صورت استفاده از لوله اگزوزهای تیتانیومی در این خودرو، وزن کار بیشتر خواهد شد. میلیمتر به میلیمتر این خودرو قبل از رفتن به روی خط تولید با دقت اندازه گیری و محاسبه شده است.

آخرین مطالب