چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟

به نظر می رسد لوله دم و صدا خفه کن عقب شما از حالت عادی پایین تر به زمین آویزان است؟ در این حالت روغن روی کن

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

به نظر می رسد لوله دم و صدا خفه کن عقب شما از حالت عادی پایین تر به زمین آویزان است؟

در این حالت روغن روی کنارههای سیلندر باقی مانده و با سوختن بنزین یا هر سوخت دیگری , میسوزد .

مصرف سوخت قابل قبول مي باشدوازديگرمحصولات پژوبسيارکم مصرفترميباشد. برای اولین بار ، شما عملکرد خود را از دست خواهید داد و کاهش مصرف سوخت را تجربه خواهید کرد. هنگامی که دور موتور بالای ۴۰۰۰ RPM باشد چندین بار به مدت بیش از ۵ ثانیه کاهش سرعت دهید.

علت ایجاد این صدا غالباً خرابی دسته موتورها ، ملحقات موتور یا اجزای سیستم تخلیه است . در برخی از موتورها ممکن است واشر سرسیلندرهای مسی هم استفاده شود. لوله گلویی اگزوز پژو405 پارس وسمند اولین قطعه از سیستم اگزوز خودرو است که مستقیما به موتور متصل می شود در قسمت اتصالی به موتور یک واشر نسوز گرد(سیمی) که واشرگلویی اگزوز نام دارد به همراه دوپیچ ومهره فنردار مخصوص برای اتصال گلویی به موتور تعبیه شده است که معمولا درهنگام تعویض گلویی این واشر وپیچ و مهره ها تعویض می شوند.

این می تواند به دلیل صدا خفه کن زنگ زده ، ترک خوردگی لوله یا نشتی واشر منیفولد باشد. به همین دلیل این ایده در ذهنم شکل گرفت که قبل از ورود آلودگی به محیط زیست جلوی آن را بگیرم.

براساس آمارهای موجود، آنچه موجب سیاهی آسمان شده است و به تازگی بهعنوان آلودگی هوا از آن یاد میشود، بیشتر ذرات معلق هستند، ذراتی که ۷۰درصدشان از طریق خودروها ایجاد میشود.

از آنجایی که آمارها نشان میداد حدود ٧٠ درصد آلودگی مربوط به خودروهاست، در این حوزه متمرکز شدم و بهصورت اختصاصی سیستم تخلیه دود و اگزوز خودروها را مورد بررسی قرار دادم. این خودروها آلودگی بسیار زیادی را به وجود میآورند، بهویژه آنکه بخش قابل توجهی از آنها فرسوده هستند و چند برابر آلودگی ایجاد میکنند.

او چند سالیاست که در قالب حل مشکلات شهری و کشوری دست به اختراع میزند. در نهایت به این نتیجه رسیدم که اگر ابتدا اجازه بدهیم آلودگی وارد محیط زیست بشود و سپس سعی در مهار آن داشته باشیم، عملی اضافه است.

نوع فن مورد استفاده باید با کاربرد آن تطابق داشته باشد. در هر دو صورت فن کوبل مستقیم و پولی تسمه الکترو موتور در خارج ازدستگاه نصب می شود و هیچ گونه درگیری با هوای مکشی ویا دمشی ندارد مثلا اگر کوره هوای گرمی داشته باشیم که نیاز به سیر کوله دارد و هوای گرم باید توسط فن جابه جا و یکنواخت شود و دمای هوای جابه جا شونده بیشتر از 40 درجه سانتیگراد باشد به دلیل انتقال حرارت از پروانه به شفت موتور و در نهایت بالا رفتن دمای دورموتور و کاهش عمر مفید موتور ، توسط یک شفت بلند موتور را از بلوور دور کرده و اتصال توسط تسمه انجام می گردد همچنین در مکش موادی که حرکت با سرعت آن ها باعث ایجاد نیروی الکترواستاتیک و یا الکتریسیته ساکن می شود و محیط های انفجاری ترجیحا موتور را توسط تسمه که عایق الکتریکی می باشد از فن جدا نموده و خود موتور هم توسط سیم ارت به چاه ارت متصل می گردد.

ما با فروش لوازم یدکی اصل باعث افزایش عمر خودرو شما می شویم. کار این منبع این است که صدا را به شدت متعادل می کند و باعث می شود طول موج صدای تولید شده بسیار کاهش یافته و حتی اصلا شنیده هم نشود .

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن