این امر میتواند به فقدان تراکم داخل سیلندرها منجر شده و فشار داخل میللنگ را افزایش دهد که نتیجهی آن کاهش قدرت خواهد بود.
این بخار هنوز هم در شرایطی که دما زیر 10 درجه سانتی گراد است قابل مشاهده بوده و دما و رطوبت هوا تراکم و قابلیت دید این بخار سفید را تغییر میدهند. دود آبی در خودروهای تیون شده و توربو دار معمولتر است.
پیشرانههای توربو نیز میتوانند آسیب ببینند و روغنی که برای روانسازی چرخش توربین بکار میرود به داخل سیلندرها وارد شود.
مدار الکتریکی موتور سیکلت "Kovrovets-175V" از این جهت متفاوت است که از نخ پرتو لامپ مرکزی سیم برای روشن کردن سرعت سنج وجود دارد. برای نمونه، هواکش هایی در دیواره دو طرف اتاقک جهت ورود و خروج هوا باشد و نیز قرار دادن خروجی اگزوز در سقف یا ارتفاعی از دیوار اتاقک.
از اینرو سطح روغن رفته رفته در موتور ماشین کاهش مییابد که در ادامه خواهید دید که چه خواهد شد . همچنین در صورت آسیب رینگ پیستون نیز روغن از محل اتصال میللنگ به داخل سیلندرها وارد خواهد شد. اگر واشر سرسیلندر در بخشی ویژه خراب شود مایع خنککننده به داخل سیلندرها وارد خواهد شد.
البته این یک راه حال دائمی نیست و باید در اولین فرصت به مکانیک حرفه ای مراجعه کنید. این ماده احتمالاً دود نیست بلکه بخار است؛ و نباید خیلی نگران موضوع بود. احتمالاً این بخار را در زمانی که هوا سرد است مشاهده میکنید.
فشارهای متنوع داخل محفظه احتراق در سراسر چرخهی پیشرانه میتواند منجر به مکش روغن از همان راهی شود که مخلوط سوخت/هوا مکیده میشود.
خوشبختانه این مسئله جای نگرانی ندارد زیرا بخاری است که از احتراق پیشرانه تولید میشود. واشر سر سیلندر برای جدا نگهداشتن روغن و سیستمهای خنک کننده طراحی شده و همچنین باعث به همپیوستگی سر سیلندر و محفظههای احتراق میشود. اگر خودروی شما بهطور کامل گرم شده دمای محیط معقول بوده و خودرو هنوز هم بخار تولید میکند بهتر است نگاهی به واشر سرسیلندر و یا حتی خود سرسیلندر برای بروز داغی بیشازحد بیندازید.
شکاف یا ترک در این واشر که اکثراً به علت گرم شدن بیشازحد یا عدم اجازه دادن به گرم شدن تدریجی خودرو اتفاق میافتد مایعات را به مکانهایی که در حالت معمول نباید آنجا باشند میفرستد. این فلز دوام دار دارای کروم و نیکل بالا است که باعث می شود که آن را بسیار مقاوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی باشد، تا زمانی که ماشین یا کامیون خود را در اختیارتان قرار می دهد، خوب به نظر برسد.
با افزایش قدرت خروجی پیشرانه، فشار بیشتری به قطعات آن وارد شده و این امر احتمال نشتی روغن را افزایش میدهد. سوپاپ آسیب دیده به روغن اجازه میدهد تا از مجموعه سوپاپ بالای سر سیلندر راه خود به داخل سیلندر را پیدا کند.
مقالات مشابه
- اگزوز ماشین چیست و چه عملکردی دارد؟
- علت بوی بد اگزوز ماشین و بررسی دلایل ایجاد بو در اگزوز خودرو
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- مزایده فروش خودرو ارگان های دولتی و خرید خودرو کارکرده - دست دوم
- واشر اگزوز ماشین های سبک و سنگین
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- مرگ خاموش جوان بوکانی با دود اگزوز ماشین خود
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی