ماشین فیلتر اگزوز

زیرا کاتالیزور یک سنسور اکسیژن دارد که اکسیژن مورد نیاز برای احتراق سوخت را با کمک (ECU) یا مغز هوشمند خودرو

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

زیرا کاتالیزور یک سنسور اکسیژن دارد که اکسیژن مورد نیاز برای احتراق سوخت را با کمک (ECU) یا مغز هوشمند خودرو تنظیم و کنترل می کند و با تنظیم مکش هوا ، احتراق سوخت با میزان دور موتور متناسب می شود .

سوزاندن سوخت های فسيلی گازهای مضر برای محيط زيست توليد می کند که بسياری از دانشمندان معتقدند که به طور کلی به گرم شدن کره زمين کمک می کند، در غير اينصورت به اثر گلخانه ای معروف است. از دیگر تجهیزات سیویک LX میتوان به سیستم تهویه مطبوع خودکار، استارت دکمهای و نمایشگر ۷ اینچی و اندروید اتو و اپل کارپلی اشاره کرد.

در کابین این خودرو پشت آمپرهای ۱۰.۲ اینچی دیجیتالی و نمایشگر مرکزی بزرگتر ۹ اینچی با ناوبری جیپیاس، اندروید اتو و اپل کارپلی وایرلس وجود دارند. به این لیست میتوان سیستم صوتی با چهار بلندگو، شیشههای برقی و قفل مرکزی و صندلی عقب تاشونده را اضافه نمود.

اصولاً گازهای خروجی از اگزوز شامل: پارافین ها، اولفین­ها، ترکیبات آروماتیک (که هرسه به عنوان هیدروکربن­ های نسوخته شناخته می­ شوند)، بخار آب، منو اکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن، اکسیدهای گوگرد، نیتروژن، اکسیژن و دی اکسید کربن می­باشد که از میان آنها سه آلاینده اصلی زیانبار و خطرناک : منواکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن و هیدرو کربن­ های نسوخته هستند.

دو پروب سنسور فشار دیفرانسیل بر روی گاز اصلی و یک طرف گاز تمیز نصب شده است. در عقب خودرو نیز شاهد طراحی جدیدی هستیم که یک اسپویلر هیجانانگیز، چراغهای باریک و دیفیوزری با دو سر اگزوز چهارضلعی افقی در طرفین از ویژگیهای آن هستند.

خریداران سیویک هاچبک اسپورت تورینگ شاهد تجهیزاتی همچون برفپاککنهای حساس به باران و آینههای جانبی گرم شونده خواهند بود. سیویک هاچبک اسپورت با گیربکس ۶ سرعته دستی یا CVT در دسترس بوده و در مدلهای دارای گیربکس CVT شاهد انتخابگر حالت رانندگی، استارت از راه دور پیشرانه و پدال شیفترها خواهیم بود.

در این مدل غربیلک فرمان چرمی، پدالهای اسپورت و سیستم صوتی با هشت بلندگو نصب شده است. مبدل یک بخش جدایی ناپذیر از سیستم اگزوز خودرو است که معمولاً نزدیک تر از بلوک موتور قرار گرفته تا لوله خروجی اگزوز که در انتهای دیگر سیستم وجود دارد را پوشش دهد.

نیروبخش این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۱۸۷ نیوتون متر است. زمان عوض کردن دندهها، هیجان رانندگی و حتی حس درستکار کردن موتور دلیلی است که راننده (عشق ماشین درواقع!) دوست دارد خودرویش صدای خوبی داشته باشد.

بعد از چندين مرتبه مراجعه به نمايندگي در آخر يک سنسور استپ موتور عوض کردن آن هم خارج از نمايندگي و ماشينم درست شد. ولی زائدات به دورریز و مواد ریز حاصل از برش آهن یا همان براده های آهن اطلاق می شود که قابل استفاده مجدد نمی باشد.

هنگام انجام دادن این کار مواظب باشید که میله و یا دستتان با پروانه برخورد ننماید . البته نیمه پر لیوان وجود بسته ایمنی مخصوص هونداست که شامل مواردی همچون کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از مسیر، ترمز پیشگیری از برخورد و…

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن