ماشین فیلتر اگزوز

در چنین وضعیتی، زنگ زدگی و از کار افتادن قطعات حساس نظیر میل لنگ و میل سوپاپ، یکی از موارد قابل انتظار خواهد

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

در چنین وضعیتی، زنگ زدگی و از کار افتادن قطعات حساس نظیر میل لنگ و میل سوپاپ، یکی از موارد قابل انتظار خواهد بود که تعمیر آن مستلزم باز شدن کامل موتور و تعمیر اساسی آن است. بخش اول نقش کاهش دما را برعهده داشت و دومین بخش به منظور کاهش آلایندگی های صوتی تدارک دیده شده بود.

چاره کار رفع این مشکل، استفاده از واشر سرسیلندر است؛ واشر سرسیلندر همان قطعهای است که به جهت آب بندی گپ میانی این دو بخش مهم پیشرانه به کار گرفته میشود.

به علت آنکه واشر سرسیلندر همواره تحت شرایطی با دمای بسیار بالا (ناشی از احتراق درون سیلندر) و فشار بسیار زیاد قرار دارد، بسته به کیفیت و جنس مواد تشکیل دهنده، پس از مدتی کارایی خود را از دست داده و به تدریج در اثر سوختن یا استهلاک از قدرت آب بندی آن کاسته میشود.

این قطعه پیش از سوار شدن سرسیلندر بر بلوک سیلندر، بین محل تماس این دو بخش قرار داده میشود؛ سپس سرسیلندر بر روی آن گذاشته شده و توسط پیچهای مخصوص به بلوک سیلندر متصل میشود. همچنین زمانی که پس از برداشتن درب روغن موتور (در حالت موتور خاموش و نسبتاً گرم) وجود ماده سفید (شیری) رنگ را در زیر آن مشاهده کردید، لازم است بدانید که این نشانه خبر از سوختن واشر سر سیلندر خودروی شما یا نیم سوز شدن آن میدهد.

معمولا خارج شدن دود از اگزوز نشانه آن است که روغن و یا آب به داخل موتور نفوذ کرده و در حال سوختن به همراه گازهای خروجی به صورت دود از آن خارج میشود. ماده 8 ـ هرگاه پزشك و افسر كارشناس عالي تصادفات و امور فني راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران تشخيص دهند كه اشخاص مبتلا به ضعف بينايي يا شنوايي به كمك عينك يا لنز و يا سمعك و همچنين اشخاص داراي نقص عضو به كمك وسايل مصنوعي و يا با نصب تجهيزات مخصوص در وسيله نقليه، به طور طبيعي قادر به رانندگي ميباشند، صدور گواهينامه به نام آنان در صورت جمع شرايط لازم ديگر، مانعي ندارد.

در ادامه در رابطه با هر یک از نشتیها بهاختصار توضیح خواهیم داد. در ادامه مطلب، به این موضوع خواهیم پرداخت که چرا یک واشر سرسیلندر ممکن است بسوزد.

کسر آوردن پمپ بنزینهای برقی ممکن است در حین و یا شروع حرکت باشد که یک راه فهمیدن آن گوش دادن به صدای کارکرد پمپ است. گاهی اوقات ممکن است متوجه میزان قابلتوجهی آب در زیر ماشین خود شوید؛ البته امکان دارد این میزان نشتی آب برای خودرو شما خطرناک نباشد، اما به هرحال توجه شما را میطلبد.

خروج بخارات سفید رنگ در آب و هوای سرد و مرطوب نمیتواند به خودی خود دلیلی بر سوختن واشر سرسیلندر باشد. یکی دیگر از معایب ناشی از عدم آب بندی مناسب فضای میانی سرسیلندر و بلوک سیلندر، نفوذ آب به داخل محفظه سیلندر است که در این صورت، پیشرانه به دلیل خیس بودن سر شمعها، در ابتدای کار مدتی ریپ خواهد زد.

در صورتیکه ناگزیر به نصب جت فن ها در مقابل تیرها و یا هر مانع دیگری باشیم باید جت فن ها در یک فاصله کافی از آنها قرار بگیرند. درهر صورت اگر در مورد نوع نشتی اتومبیل خود شکوتردید دارید، ماشین را چند ساعت در مکانی صاف قرار دهید و یک کاغذ یا مقوای سفید را در زیر محل نشتی قرار دهید تا تراکم و رنگ مایع مشخص شود.

اگر چنین موردی را در روزهای عادی سال مشاهده کردید، مطمئن باشید که خودروی شما دچار اشکال فنی شده است و باید به یک تعمیرکار نشان داده شود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن