ماشین فیلتر اگزوز

دودهای خروجی خودرو از نظر راننده خودرو میتوانند بسیار مهم باشند و هشداری برای تعویض قطعات مصرفی، که در صورت ب

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

دودهای خروجی خودرو از نظر راننده خودرو میتوانند بسیار مهم باشند و هشداری برای تعویض قطعات مصرفی، که در صورت بی توجهی میتوانند تعمیرات سنگینتری را به دنبال داشته باشند.

دودهای حاصل از پیشرانه خودرو یکی از مهمترین مسائل در ایجاد آلودگی هوا است، رانندگان باید با رسیدگی و سرویسهای به موقع همیشه خودروی خود را در حالت ایدهآل نگه دارند، این مورد نه تنها موجب کمک به پاکیزه ماندن هوای شهر میشود بلکه موجب صرفهجویی در هزینه تعمیرات، وقت، سوخت و همچنین افزایش شتاب خودرو خواهد شد.

درصورتی از اگزوز دود آبی یا خاکستری خارج میشود و درعین حال خودرو روغن کم میکند قطعاً همراه با بنزین مقداری روغن هم سوخته میشود و علاوه بر افزایش استهلاک، میزان آلایندگیها از قدرت و توان موتور هم کم میشود و باید در نخستین فرصت به چک کردن رینگها و سوپاپها اقدام کرد.

فیلری که در خودرو استفاده میشود بهتر است هر 50/000 کیلومتر و شمع سوزنی تک پلاتینه هر 10/000 کیلومتر عوض شود.

هر دو مدل، نسل پراید را با پلتفرم X200 ادامه دادند و توانستند با امکانات بیشتر در بازار خودروهای ایرانی بدرخشند؛ حتی در برخی موارد عملکرد تیبا ۲ و ساینا از خودروهای چینی نیز بهتر بوده است.

دود سیاه: در لحظات اولیه روشن شدن خودرو، دود سیاه میتواند از تولیدات احتراق باشد و در صورتی که با گرم شدن موتور رفع شود نگرانی خاصی را ایجاد نمیکند اما در صورت ادامه پیدا کردن باید مطمئن شوید که یا سوخت اضافی وارد سیلندرها میشود یا اینکه به دلیل نبود کافی هوا یا عدم کارکرد سیستم جرقه زنی، سوخت به خوبی نمیسوزد چرا که دود سیاه عموماً تولید احتراق ناقص است.

این موضوع اگر پس از روشن شدن خودرو اتفاق بیفتد و زود رفع شود هیچ نگرانی را ایجاد نمیکند ولی در صورتی که این دود سفید ادامه داشت باید قانع شویم که مشکلی در سیستم خودرو بوجود آمده است. ب ـ براي گردش به چپ، چراغ راهنماي سمت چپ را روشن نمايند.

گرم کردن خودرو در حالت سکون میتواند موجب حل شدن بخشی از روغن در بنزین به خاطر متفاوت بودن مقدار ویسکوزیته باشد. اگر این کار را انجام ندهید، علاوه بر فرسایش سریع و آسیب رسیدن به موتور خودرو، ممکن است خودرو از شرایط گارانتی نیز خارج شود.

برخی دستگاه های زرهی که در اینجا حضور دارند ممکن خیلی آسیب دیده باشند و تنها بتوان از برخی قطعاتی آنها استفاده کرد که با توجه به قیمت بالا، این قطعات از روی آن دستگاه ها باز می شوند تا در دیگر دستگاه ها مورد استفاده قرار گیرند.

ساینا و تیبا ۲ بر خلاف بسیاری از باورها میتوانند انتظارات ما را در برخی موارد برآورده کنند. و امروزه با توجه به وجود تجهیزاتی مانند دستگاه تست پنج گاز سرنخهایی را به ما میدهد که با استفاده از آن میتوان دریافت که چه اتفاقاتی در حال حاضر در محفظه احتراق در حال رخ دادن است.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن