عرضه اگزوز و لوازم یدکی ماشینهای راهسازی و معدنی - لوازم یدکی ماشین سنگین

همانطور که در فرمول بالا مشاهده می کنید حاصل خروجی احتراق ترکیب اکسیژن(O2) با بنزین(C8H18) بصورت نسبت استوکیو

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

همانطور که در فرمول بالا مشاهده می کنید حاصل خروجی احتراق ترکیب اکسیژن(O2) با بنزین(C8H18) بصورت نسبت استوکیومتری دی اکسیدکربن (CO2) و آب(H2O) و انرژی می باشد که کمترین آلاینده محیط زیست و انسانی را دارا می باشد البته دی کسید کربن برای انسان بعنوان یک گاز سمی محسوب نمی گردد اما برای محیط زیست و افزایش گاز های گلخانه ای و به تبع آن گرمایش زمین یک خطر جدی محسوب می شود.

همان گونه که در شکل بالا مشاهده می کنید هیتر بطور مداوم در حالت موتور روشن برق 12 ولت مثبت خود را از رله قدرت (پمپ بنزین) دریافت می کند و ECU نیز در صورت موتور روشن دایما منفی هیتر را برقرار کرده و مادامی که موتور روشن است تغذیه رله به این صورت برقرار می باشد ، پس ECU هیچ گونه کنترلی بر روی میزان گرمایش سنسور اکسیژن ندارد بلکه همان خصلت مقاومت متغیری هیتر می باشد که میزان گرمایش خود را نسبت به حرارت محیط خود تنظیم می نماید به این صورت که در زمان سرد بودن موتور و یا محفظه اگزوز مقاومت اهمی هیتر نیز به طبع دمای سرد کاهش می یابد درنتیجه ولتاژ تغذیه دو سر هیتر که همیشه برقرار می باشد می تواند گرمایش بیشتری در هیتر ایجاد کند و بلعکس هر چه دمای اگزوز بیشتر شود با افزایش مقاومت اهمی هیتر میزان جریان کشی هیتر نیز کم شده و حرارت تولیدی آن نیز کاهش می یابد .

اما علت ارتباط هیتر از طریق تغذیه برق منفی با ECU ، کنترل صحت عملکرد هیتر توسط ECU می باشد تا در صورت عدم کارکرد و قطع مدار هیتر خطای آن در کنترل یونیت ثبت و چراغ انژکتور یا همان چراغ چک را تحت عنوان اخطار روشن نماید و همچنین قابلیت مشاهده پارامتر گرمایش سنسور اکسیژن از طریق دیاگ برای شخص عیب یاب خودرو میسر باشد.

این سنسور همانند سنسورهای زیرکونیومی برای عملکرد خود نیاز به هیتر و دمای بالای 400 درجه سانتی گراد دارد در نتیجه در یک هیتر نیز همانند قبل در آن نصب شده است .

جزئیات پیشرانه هنوز مشخص نیست و ما از میزان به روزرسانیهای داخلی به مدل با عملکرد بالا اطلاع نداریم، اگرچه انتظار ارتقاء داخلی قابل توجهی نداریم. برای ایجاد یک صدا خفه کن مستقیم بدون صدا ، اما برای از دست دادن قدرت اضافی که با نوسازی لوله اگزوز ارائه می شود ، از یک دمپر جریان جلو استفاده می شود.

می دانیم که برای ایجاد یک احتراق پر بازده و مفید با آلاینده کمتر نیاز داریم به یک سوخت با ترکیب مناسب (نسبت هوا و بنزین). دبی هوا معمولا با متر مکعب بر ساعت m3/h - لیتر بر ثانیه lit/s و یا فوت مکعب بر دقیقه cfm بیان می شود.

به بیان دقیق ، این سوخت اضافی یا وجود مواد خارجی در سیلندر است که به گازهای خروجی رنگ های مختلف می دهد. شرکت صنایع خودروسازی مدیران، که با نام مدیران خودرو نیز شناخته میشود، یک شرکت مونتاژ خودروی ایرانی است، که از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید در شهر بم آغاز کرد.

سعی شده ساختار عملکردی سنسورهای اکسیژن بصورت کامل و با بیانی شیوا تشریح شود تا در پایان به یک عیب یابی صحیح و بهینه از این سنسور مهم بر روی خودرو داشته باشیم.

یکی از سنسورهای بسیار مهم و تاثیر گذار در عمل کرد بهینه و کنترل مصرف سوخت موتور و آلاینده های خروجی از اگزوز می باشد که در تمامی خودرو های انژکتوری به کار رفته است. دیگنیتی به لیست کاملی از امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی مجهز شده که میتوان گفت متناسب با قیمت آن است.

این موارد را با ما در میان بگذاریذ. با توجه به این مطالب برای کنترل و بهینه سازی مصرف سوخت و همچنین کاهش آلاینده های اگزوز با حفظ قدرت و بازدهی موتور ، نیاز داریم به دریافت اطلاعات مربوط به آلاینده های خروجی از موتور تا ECU بتواند در شرایط مختلف کاری موتور ترکیب سوخت را در بازه نزدیک به استوکیومتری نگهدارد.

آخرین مطالب