صدای اگزوز ماشین

اصالت، دقیقاً همان چیزی است که شرکت خودروسازی پورشه آن را درک میکند و هنوز هم بعد از گذشت سالیان سال به آن پا

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

اصالت، دقیقاً همان چیزی است که شرکت خودروسازی پورشه آن را درک میکند و هنوز هم بعد از گذشت سالیان سال به آن پایبند بوده و از آن استفاده میکند و میتوان این خصلت را در طراحی ظاهری محصولات تولیدیاش احساس کرد.

صدای جذاب پیشرانه در کنار بکفایرهای ریز خروجی از اگزوز در هنگام تعویض دندهها میتواند از جمله دیگر جذابیت خاص رانندگی با چنین خودرویی باشد و در مجموع باید رانندگی با این بچه شیر نسبتاً کهنسال را تجربهای خوشایند در شرایط فعلی بازار خودرو کشورمان توصیف کرد.

از سوی دیگر تعویض گیربکس باعث شده تا گشتاور ارسالی به چرخها نیز افزایش یابد و از این رو حالا 206 مورد نظر ما میتواند در شتابگیری اولیه خودروهای چست و چابکتری نظیر مزدا 3 یا سراتو سایپا را به چالش بکشد.

پورشه باکستر نیز از این قاعده مستثنی نبوده و همچون برادرانش، خصوصیات پدران خود را در فرم خاص بدنه و سایر قسمتها به ارث برده است، ولی این حفظ اصالت و شباهتها با سایر مدلها دردسرهای خاص خود را دارد و آن هم تشخیص و تفکیک مدلهای کوچک آن از یکدیگر است و اگر اهل فن نباشید و چندان اطلاعی از مدلهای مختلف این کمپانی نداشته باشد، تشخیص مدلهایی همچون 911، باکستر یا کیمن با یکدیگر برایتان اندکی مشکل خواهد شد.

پورشه باکستر مورد بررسی ما نیز از لحاظ طراحی شباهت زیادی در نگاه اول به برادر خود یعنی کیمن دارد که در اینجا علاوه بر بررسی طراحی این اسب اشتوتگاردی، در مورد تفاوتهای این دو مدل هم بحث خواهیم کرد.

اما هر آنچه باشد، پورشه در بین خودرو دوستان در جایگاه جدایی قرار دارد و هر مدلی از آن که به رقابتی وارد می شود، لرزه بر اندام تمامی شرکت کنندگان می اندازد.

در بین مدل هایی از پورشه که در زمان آزاد بودن ورود آنها توسط معین موتور وارد شد، باکستر را باید ارزان ترین و در عین حال یکی از خوش قیافه ترین آنها بدانیم. این برند آنچنان در ایران خوش درخشیده که با وجود ممنوعیت ورود خودروهای بالای 2500 سی سی، هنوز هم ورود بعضی مدل های جدید آن مانند پانامرا توربو مشاهده می شود و این نشان از تشنگی و عطش بازار برای چنین خودروهایی است.

در مقایسه جنسیس g80 2018 و بی ام دبلیو سری ۴ از نظر امکانات و تجهیزات ایمنی می توان گفت خودرو جنسیس G80 مدل سال ۲۰۱۸ به دلیل داشتن سیستم کنترل پایداری (Stability Control)، ترمزهای ضد قفل (ABS)، و چند کیسه هوا برای راننده و سرنشینان، سیستم هشدار برخورد از جلو با ترمز اتوماتیک با قابلیت تشخیص عابران پیاده، سیستم نمایش نقاط کور و دیگر سیستم های پیشرفته، از سطح ایمنی قابل قبولی بهره مند شده اند.

در این وضعیت یعنی زمانیکه مایع خنک کننده موتور به دلیل آسیب دیدن واشر سرسیلندر، وارد اتاقک احتراق می شود، علاوه بر اینکه میزان آب رادیاتور کاهش می یابد، عملکرد موتور نیز با مشکل مواجه شده و قدرت موتور به شکلی محسوس کاهش می یابد.

در پایان ضمن تشکر از جناب آقای بهروز شادپور که خودرو خود را برای این بررسی در اختیار خودروبانک قرار دادند، شما مخاطبین گرامی را به دیدن گالری تصاویر این آزمایش دعوت میکنیم.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن